Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av Crashmash »

TV
Matchen sänds på Canal+ Sport 1 och Canal+ Web-TV.

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hoppas vi kan komma upp i nivå i vårt spel. Vi har inte spelat bra sedan uppehållet.
Kanske är vårt raka spel sönderläst eller så är saknaden av Ragge större än vad man trodde innan. (Jag utgår från att det inte är inställningen, för då är vi fan inga järnkaminer.)
Men det är klart, Ragge ut, Eklund in. Hyffsad förändring i slagstyrka.

Denna match är viktig att vinna då jag ser denna uppgift betydligt lättare än att plocka poäng i götet sista matchen. Mot tikarna avgörs nog ifall vi ska sluta top4 eller inte.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av sthlm1891 »

Vi kan mycket väl säkra top3, Jag tror vi slår tik och saik möter fiskarna och fiskarna kan säkra slutspelsplatsen och tror dem har större motivation än saik, och jehovas tror jag slår kaffe bk ganska enkelt.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av Honken »

I och med timrås vinst blev över frölunda blev den här matchen ett par snäpp svårare.
Ett timrå som helt plötsligt fått näsan över ytan och börjar känna lukten av slutspel.
Och antagligen även matchen mot frölunda på lördag.
Men desto skönare att först spela bort timrå och sen fiskrensarna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av Doyle »

Känner helt klart "torskvarning" i luften i morgon. Tror DIF får det svårt och vi förlorar med uddamålet. Kan bli tufft att hänga en tredje, fjärdeplats. Surt, surt. Är otroligt frustrerande med så många bortamatcher i slutet av den tokjämna serien.

Hoppas dock DIF överraskar mig och fortsätter på den härliga linjen man glatt oss med under säsongen som varit.
cederholm62
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-03-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Örnsköldsvik

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av cederholm62 »

får man önska här? hoppas jag att vi plockar serie seger´n och att jag får åka hem från stinkrå med ett leende i hela fejan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

cederholm62 skrev:får man önska här? hoppas jag att vi plockar serie seger´n och att jag får åka hem från stinkrå med ett leende i hela fejan.
Då får vi önska på att vi tar 4 p och öser in mål. Då kanske vi går förbi HV. Kan gå. :?

Edit:
Lite långsökt och hypokondriskt men vi får hoppas att laget inte smittas av tikarna.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6756275.ab
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Peterzon
Inlägg: 137
Blev medlem: 2007-02-09

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av Peterzon »

Har egentligen bara en fråga.
Någon som ska upp hit till Sundsvall imorgon och se matchen ? Hade varit trevligt med lite sällskap här uppe imorgon..

TAGGA, IMORGON TAR VI TRE FINA POÄNG :D
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av Honken »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Edit:
Lite långsökt och hypokondriskt men vi får hoppas att laget inte smittas av tikarna.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6756275.ab
Tacklingar blir förbjudna för Djurgårdsspelarna, endast slashing är tillåtet.

Dags att börja göra mål i PP på bortaplan igen.
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av DIFRobbex »

Jag kommer vara på plats. Tyvärr blir det sittplats då jag får med frugan.. Men kör hårt ni som står i klacken och går gärna över och hoppa sönder den förbannade trumman timrå "klacken" har.
AnteKr
Inlägg: 77
Blev medlem: 2009-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av AnteKr »

Matchen är huvudmatch på canal plus.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av Edin »

AnteKr skrev:Matchen är huvudmatch på canal plus.
Självklart så är man bortrest...

AVGÅ!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av -daniel- »

Hyfsat tuff uppgift sett till Timrås form. Skall vi vara med att kriga om 3 pinnar är det nästan ett krav att vi får en ledning att spela på, annars tror jag det kan bli riktigt tufft.

Har en känsla av att Riddarn kommer stå här för att få igång honom också inför slutspelet, men får se. Tycker spontant det vore fel nu när det verkligen känns som Wesslau kommit in i en ruggigt bra fas. Annars lär det väl bli liknande formationer som sist, förutom att Honken kommer in i laget efter avstängningen.
Bild
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av odburt »

-daniel- skrev:Hyfsat tuff uppgift sett till Timrås form. Skall vi vara med att kriga om 3 pinnar är det nästan ett krav att vi får en ledning att spela på, annars tror jag det kan bli riktigt tufft.

Har en känsla av att Riddarn kommer stå här för att få igång honom också inför slutspelet, men får se. Tycker spontant det vore fel nu när det verkligen känns som Wesslau kommit in i en ruggigt bra fas. Annars lär det väl bli liknande formationer som sist, förutom att Honken kommer in i laget efter avstängningen.
Tycker det är helt rätt att spela Stefan. Det blir alldeles för nervöst med Gustav i mål i ett slutspel och man vinner absolut inga titlar med hans bollplanksreturer. Det enda som kan rädda oss slutspelet är att Riddarn hittar tillbaka till sin novemberform.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av -daniel- »

Tycker nästan tvärtom; är det någon som är ojämn så är det Lill-Riddarn. Han blandar & ger något fruktansvärt... ja, han har en klart högre potential men alldeles för ofta den inte kommer fram. Inte ofta när han har fått chansen i mer än 3 matcher i rad som han spelat stabilt i varje... det är iaf min spontana känsla utan någon egentlig vidare analys. Wesslau må vara en sämre målvakt totalt sett, men har ju & andra sidan senaste tiden visat en stigande formkurva (tvärtom mot Riddarns då jag tycker han var ganska halvsopig sista tiden innan OS om jag minns rätt, och sen matchen mot SSK på hemmaplan direkt efter uppehållet var han riktigt dålig).

Just nu säger jag alltså JA till Wesslau som första målis i slutspelet.
Bild
Skriv svar