Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av Edin »

Såg att vi inte kunde knipa den där sista poängen och blir klara för topp 4, jag är också lite orolig inför lördag, speciellt eftersom att jag inte har möjligthet att följa någon match...

Men eftersom att Modo missar slutspel så kommer jag gå runt och smajla hela fredagen, SKÅL! :D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av warrant »

Henkos skrev:Skulle vilja lyfta fram Tjärnqvist som ingen verkar ha nämnt. Tycker han gör sin bästa match för säsongen faktiskt, ser ut att vara på G rejält. Det lilla sista som saknas i avsluten bara.

Tjärna var inte dålig men det syns att han saknar matchtempo. Han kommer lite sent in i situationerna. Timingen sitter inte riktigt där än. Förhoppningsvis så lär allt komma till slutspelet.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av Henkos »

Mäklaren skrev: Tycker han var riktigt usel, utöver den där dribblingen han gjorde i tredje perioden. Om man tycker att Tjärna var bra idag så har man inte höga krav.
Hmm det är du som brukar dissa Wesslau så fort vi förlorar va. ^^

Sen skrev jag faktiskt att han gjorde _sin_ bästa match för säsongen. Tycker inte han var jättebra men inte heller så dålig som du vill få det till. Kan nog bli en joker i slutspelet helt klart.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Henkos skrev:
Mäklaren skrev: Tycker han var riktigt usel, utöver den där dribblingen han gjorde i tredje perioden. Om man tycker att Tjärna var bra idag så har man inte höga krav.
Hmm det är du som brukar dissa Wesslau så fort vi förlorar va. ^^

Sen skrev jag faktiskt att han gjorde _sin_ bästa match för säsongen. Tycker inte han var jättebra men inte heller så dålig som du vill få det till. Kan nog bli en joker i slutspelet helt klart.
Tycker han var medioker i Rögle ifjol. Dålig i år innan skadan och efter comebacken har han inte varit direkt bra heller. Tyvärr.
Expert.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av Henkos »

SirDIFalot skrev:
Henkos skrev:
Mäklaren skrev: Tycker han var riktigt usel, utöver den där dribblingen han gjorde i tredje perioden. Om man tycker att Tjärna var bra idag så har man inte höga krav.
Hmm det är du som brukar dissa Wesslau så fort vi förlorar va. ^^

Sen skrev jag faktiskt att han gjorde _sin_ bästa match för säsongen. Tycker inte han var jättebra men inte heller så dålig som du vill få det till. Kan nog bli en joker i slutspelet helt klart.
Tycker han var medioker i Rögle ifjol. Dålig i år innan skadan och efter comebacken har han inte varit direkt bra heller. Tyvärr.
Håller med dig. Men tycker nog man får ge han chansen några matcher till, inte lätt att komma tillbaka efter en sån skada. Ser ändå ut att vara på uppåtgående och kan nog tända till lite extra i ett slutspel där hans spelstil borde passa in.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Henkos skrev: Håller med dig. Men tycker nog man får ge han chansen några matcher till, inte lätt att komma tillbaka efter en sån skada. Ser ändå ut att vara på uppåtgående och kan nog tända till lite extra i ett slutspel där hans spelstil borde passa in.
Han ska få chansen så länge han har kontrakt. så enkelt är det.

Men vad hade vi sagt om vi tog in en kanadensare för 200 000 kr i månaden som hade producerat 1+1 på 17 matcher? Jag menar bara, vi får inte gulla med honom pga hans namn och historik.
Expert.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av jensa85 »

SirDIFalot skrev:
Henkos skrev: Håller med dig. Men tycker nog man får ge han chansen några matcher till, inte lätt att komma tillbaka efter en sån skada. Ser ändå ut att vara på uppåtgående och kan nog tända till lite extra i ett slutspel där hans spelstil borde passa in.
Han ska få chansen så länge han har kontrakt. så enkelt är det.

Men vad hade vi sagt om vi tog in en kanadensare för 200 000 kr i månaden som hade producerat 1+1 på 17 matcher? Jag menar bara, vi får inte gulla med honom pga hans namn och historik.
Helt rätt. Och jag tycker väl knappast att det har "gullats" speciellt mycket med honom heller för den delen.

Satt och tänkte på de här 200.000 som det sägs att han tjänar. Är det en bekräftad lön eller bara Tomas Ros som chansar?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 11/3 2010

Inlägg av SirDIFalot »

jensa85 skrev:
SirDIFalot skrev:
Henkos skrev: Håller med dig. Men tycker nog man får ge han chansen några matcher till, inte lätt att komma tillbaka efter en sån skada. Ser ändå ut att vara på uppåtgående och kan nog tända till lite extra i ett slutspel där hans spelstil borde passa in.
Han ska få chansen så länge han har kontrakt. så enkelt är det.

Men vad hade vi sagt om vi tog in en kanadensare för 200 000 kr i månaden som hade producerat 1+1 på 17 matcher? Jag menar bara, vi får inte gulla med honom pga hans namn och historik.
Helt rätt. Och jag tycker väl knappast att det har "gullats" speciellt mycket med honom heller för den delen.

Satt och tänkte på de här 200.000 som det sägs att han tjänar. Är det en bekräftad lön eller bara Tomas Ros som chansar?
Inte sett något bekräftas men tidningar brukar faktiskt inte ha tokfel när de gäller just löner... Man kan väl i alla fall säga att han tjänar mellan 175-225 i alla fall. Vet inte hur mycket han fått när han varit sjukskriven. Tjärnqvists lönekrav fick ju HV och LHC att backa rätt hårt.

Edit; Tycker inte heller det gullats, men hade han varit ett okänt namn hade folk undrat vad är för sopa vi tagit hit.
Expert.
Skriv svar