Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kaminor »

Wainscotting skrev:
kaminor skrev:Jag visste faktiskt inte att agenten Peter Wallén är pappa till William Wallén som lämnade Djurgården för OHL men nu är på väg tillbaka för spel i Frölunda efter att DIF "valt att satsa på andra".

http://www.hockeykanalen.se/1.1632194/2 ... ardstalang

Relationen kanske inte är den bästa melan DIF och Wallén?
Det här med Jacob kanske är "hämden" om det finns ett släktskap? :wink:

Mmm, eller så skickar pappa Wallén iväg Josefsson i ett desperat försök att åter fixa plats åt sin son William i DIF. :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17538
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Wille Wallén - Jacob Josefson - Gabriel Landeskog.

En rätt bra kedja som Peter blåst oss på.
Expert.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av warrant »

Hallman har fått mess från Järlefeldt..
Bara hålla koll på hennes blogg nu.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Ja, det känns ju roligt om nu Josefson sticker... Tycker faktiskt det är lite halvsömnigt att fråga en 19-åring om hans vilja är att stanna i laget nästa säsong. Varför inte istället försöka luska ut vad Devils vill i första läget? Kändes ju inte helt orimligt att de skulle försöka locka över honom, och jag kan delvis förstå Jacob (även fast det känns "sådär" om man lovar något för att sedan ändra sig). Fattas bara att Krüger också sticker. Riktigt jävla surt såfall.

Det som oroar mest är att vi knappt har en naturlig center kvar i laget längre...Ante försvinner, Ziggy försvinner, Josef försvinner, Holmqvist försvinner... hur täcks alla dessa förluster upp? Chansen att vi skulle signa Linkan, Ekman + Mackan känns ju sådär lagom stor.

Men då hade det mesta varit löst:
Linkan - Mackan - Ekman
Jimmie - Otto - Krüger
Tim - Falk - Tjärnqvist
Brodin - Fimpen - Cehlin
Bild
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:Wille Wallén - Jacob Josefson - Gabriel Landeskog.

En rätt bra kedja som Peter blåst oss på.
Får han mer pengar när Jacob först signat för oss, och sedan sticker över atlanten? Känns som att så faktiskt kan vara fallet. Då har han säkerligen också lurat i Jacob en massa dumheter om att intresset var svagt från Devils och att de ville vänta ett år, så att han skulle skriva på för DIF. Sen vips så vaknade Devils och ville erbjuda drömkontrakt, och då kan Jacob inte tacka nej.

*Konspirationsteori*
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kaminor »

Nu har Marie Hallman skrivit lite om Josefsson på sin blogg, http://www.hockeymedmariehallman.se. Inget nytt direkt dock. Låter emellertid som att Marie tror att han spelar i DIF även i höst.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Remy Lebeau »

Lätt för många att slå sig för bröstet och säga att det var dåligt gjort, och att dom inte hade gjort samma sak i hans läge.
Naturligtvis är det trist, och det försätter oss i ett lite prekärt läge.

Personligen förstår jag honom och önskar honom all lycka därborta. Förhoppningsvis får man se honom i vår tröja igen i framtiden.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17538
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Remy Lebeau skrev:Lätt för många att slå sig för bröstet och säga att det var dåligt gjort, och att dom inte hade gjort samma sak i hans läge.
Naturligtvis är det trist, och det försätter oss i ett lite prekärt läge.

Personligen förstår jag honom och önskar honom all lycka därborta. Förhoppningsvis får man se honom i vår tröja igen i framtiden.
Hur kan du förstå att han lovar DIF en sak och gör tvärtemot? Jag hade förstått om han bara hade gått dit, utan att lova DIF att stanna. Men hur kan man lova DIF att stanna och sen "Oj, fick visst ett NHL kontrakt, va ovääääntat, det här kan man ju inte säga nej till"

Det som spelar roll är att han VISSTE att han skulle få ett NHL-erbjudande när han lovade DIF att stanna. Jag är nyfiken på vad det var som gjorde skillnaden? Något löfte om NHL-hockey från Devils? lönen?
Expert.
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Wainscotting »

Som den obotliga optimist jag är väljer jag att tolka föjande stycken som positiva;

"Vad Jacob Josefson gör återstår att se. Att DIF-forwarden skulle få ett kontrakt är ingen nyhet för Djurgården som därför har gjort vad man har kunnat för att försäkra sig om att nyblivne 19-åringen blir kvar i klubben via lån kommande säsong."

och

"Nu har jag (Marie) svårt att se Jacob Josefson lova något som han inte kan hålla. Jag har, med tanke på hur han är som person, svårt att se honom bryta det löftet men att han håller vad han har lovat, det är vad jag tror. Det är min spekulation och inget annat."

Det verkar som att, alltför, mycket hänger på den där Wallén. Jag tycker inte om det.

Antar att det bara är att vänta och se hur det blir.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AMMC »

Wainscotting skrev:Som den obotliga optimist jag är väljer jag att tolka föjande stycken som positiva;

"Vad Jacob Josefson gör återstår att se. Att DIF-forwarden skulle få ett kontrakt är ingen nyhet för Djurgården som därför har gjort vad man har kunnat för att försäkra sig om att nyblivne 19-åringen blir kvar i klubben via lån kommande säsong."

och

"Nu har jag (Marie) svårt att se Jacob Josefson lova något som han inte kan hålla. Jag har, med tanke på hur han är som person, svårt att se honom bryta det löftet men att han håller vad han har lovat, det är vad jag tror. Det är min spekulation och inget annat."

Det verkar som att, alltför, mycket hänger på den där Wallén. Jag tycker inte om det.

Antar att det bara är att vänta och se hur det blir.
http://devils.nhl.com/club/news.htm?id=529199

Du kan nog sluta hoppas nu...
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Det är ju inte särskilt smart av Jacob att gå ut med att han kommer stanna, för att sedan sticka. Men samtidigt kan man ju inte vara arg på honom. Hade jag fått 7 miljoner om året + bonusar för att spela NHL-hockey hade jag stuckit för flera veckor sedan.

Nu sätter han oss dock i en lite jobbig sits, men Järlan fixar det här.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Highwind »

Jacob är en hyfsad spelare men knappast någon framtida NHL-stjärna. Har tittat på han hela säsongen och det blir tydligt att han inte har en blick för spelet och skapar sällan målchanser (för sig själv eller andra). Cehlin är minst lika bra.

Skulle vi tappa Krüger skulle jag bli riktigt ledsen. Där har vi en spelare som har ALLT.
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

Och nu till Mackan Nilson..

Jag hoppades på att mackan skulle vara relativt dålig under vm för att inte få ett nhl kontrakt men att han skulle vara såhär dålig gör mig bara orolig inför nästa säsong...
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Wainscotting »

AMMC skrev:
Wainscotting skrev:Som den obotliga optimist jag är väljer jag att tolka föjande stycken som positiva;

"Vad Jacob Josefson gör återstår att se. Att DIF-forwarden skulle få ett kontrakt är ingen nyhet för Djurgården som därför har gjort vad man har kunnat för att försäkra sig om att nyblivne 19-åringen blir kvar i klubben via lån kommande säsong."

och

"Nu har jag (Marie) svårt att se Jacob Josefson lova något som han inte kan hålla. Jag har, med tanke på hur han är som person, svårt att se honom bryta det löftet men att han håller vad han har lovat, det är vad jag tror. Det är min spekulation och inget annat."

Det verkar som att, alltför, mycket hänger på den där Wallén. Jag tycker inte om det.

Antar att det bara är att vänta och se hur det blir.
http://devils.nhl.com/club/news.htm?id=529199

Du kan nog sluta hoppas nu...
Jo, jag såg det precis via en twitterlänk. Hoppet ligger och skvalpar någonstans i knähöjd nu.

*suck*
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AMMC »

Edin skrev:Det är ju inte särskilt smart av Jacob att gå ut med att han kommer stanna, för att sedan sticka. Men samtidigt kan man ju inte vara arg på honom. Hade jag fått 7 miljoner om året + bonusar för att spela NHL-hockey hade jag stuckit för flera veckor sedan.

Nu sätter han oss dock i en lite jobbig sits, men Järlan fixar det här.
Han hade fått 7 miljoner om året utan att ljuga för DIF, försvåra för vår rekrytering av spelare och pissa på oss supportrar och klubben i stort.

Tyvärr var han inte tillräckligt mogen för att förstå det uppenbarligen. Sjukt irriterande då man verkligen gillat killen och det intryck han gett. Tyvärr skiter han ju fullständigt i DIF.
Låst