Flytt till Globen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Mäklaren »

Personer som Caveman är en fara för DIF Hockey.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Personer som Caveman är en fara för DIF Hockey.
Eller såna personer som konstant kritiserar utvalda spelare i DIF hockey oavsett vad de presterar?

Edit; Globen suger, men jag kan stå ut med det en match eller två.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev: Nu behöver ingen snoris kommentera detta inlägg, jag tjackade läget och gick på k-final 5, men nu blir det ingen mer Globen för mig.
...*gäsp*. Stanna hemma då, tråkmåns.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av SirDIFalot »

Globen är okej för DIF, så länge vi fyller den. Annars dödar den hockeyintresset i Stockholm som den gjorde senast...
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av sthlm1891 »

SirDIFalot skrev:Globen är okej för DIF, så länge vi fyller den. Annars dödar den hockeyintresset i Stockholm som den gjorde senast...
Jo så därför endast i slutspel och möjligtvis o mvi möter ett lag som lockar mycket publik(läs Leksand).
Men tror det kommer bli bättre ös till nästa match, då visste man inte säkert hur det skulle vara men nu vet man och kan anpassa sig efter det.
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Wainscotting »

Förutom de uppenbara problemen med Globen som redan nämnts av flera här, så är det jag gillar allra minst är lutningen på läktarna. De är inte tillräckligt branta. Framförallt inte på etage A. Det är väl ganska okej så länge alla sitter ned, men i klacken är läktarna inte branta nog. Nu är jag iofs inte särdeles lång , men jag hade problem med att se hela det närmaste målet och ytan bakom i fredags, lite jobbigt att inte alltid se när det blir mål...
Sedan tycker jag att det är lättare att bygga upp ett bra tryck på en brantare läktare i och med att man liksom kommer närmare varandra och det blir lättare att synka sången.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av sthlm1891 »

Wainscotting skrev:Förutom de uppenbara problemen med Globen som redan nämnts av flera här, så är det jag gillar allra minst är lutningen på läktarna. De är inte tillräckligt branta. Framförallt inte på etage A. Det är väl ganska okej så länge alla sitter ned, men i klacken är läktarna inte branta nog. Nu är jag iofs inte särdeles lång , men jag hade problem med att se hela det närmaste målet och ytan bakom i fredags, lite jobbigt att inte alltid se när det blir mål...
Sedan tycker jag att det är lättare att bygga upp ett bra tryck på en brantare läktare i och med att man liksom kommer närmare varandra och det blir lättare att synka sången.
Just därför Globen inte kommer bli våran ordinarie arena utan vi kommer spela på Hovet i framtiden också, detta är endast i dessa matcher för att tjäna pengar.
Det där med att man inte ser hela målet eller ytan bakom det är väl så på vad jag vet alla arenor, jag står man långt ner på Hovet ser man inte hela målet samma sak gällde scandinavium.
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Wainscotting »

sthlm1891 skrev:
Wainscotting skrev:Förutom de uppenbara problemen med Globen som redan nämnts av flera här, så är det jag gillar allra minst är lutningen på läktarna. De är inte tillräckligt branta. Framförallt inte på etage A. Det är väl ganska okej så länge alla sitter ned, men i klacken är läktarna inte branta nog. Nu är jag iofs inte särdeles lång , men jag hade problem med att se hela det närmaste målet och ytan bakom i fredags, lite jobbigt att inte alltid se när det blir mål...
Sedan tycker jag att det är lättare att bygga upp ett bra tryck på en brantare läktare i och med att man liksom kommer närmare varandra och det blir lättare att synka sången.
Just därför Globen inte kommer bli våran ordinarie arena utan vi kommer spela på Hovet i framtiden också, detta är endast i dessa matcher för att tjäna pengar.
Det där med att man inte ser hela målet eller ytan bakom det är väl så på vad jag vet alla arenor, jag står man långt ner på Hovet ser man inte hela målet samma sak gällde scandinavium.

Det är klart att man inte ser ytan mellan mål och sarg när man står längst ned. Det jag menade är att det är svårt att se målet och ytan bakom även om man står högt upp på kortsidan på A. I och med att läktaren inte är brant nog hamnar personerna på raden nedanför inte tillräckligt långt ned för att man ska kunna se över huvudet på dem, även om de inte är jättelånga.
Kanske lite snurrigt skrivet, men problemet är att det är svårt att se även högre upp på etage A.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Blå Helgonet »

Som Snazzi påpekade; Man bör överväga långsiktiga planer före kortsiktig ekonomiska uppsving.
Vi alla har färdats längs svältåkern, vi alla har hört knappnålen trilla på Globens andra långsida.
Skräckscenario som nästan resulterade i derbyn med Solnasorkarna och uteliggarna.

Tydligen har de intressegrupper som överväger vandringen tillbaka till moderatbandybollen glömt bort 12-mannaklacken.
Som de flesta rättrådiga här i forumet påpekade, vid större evenemang kan man ju överväga lira på Globen.
Hockey idag är mycket ekonomi, mer än någonsin.

Hockeyförening och Järnkaminerna måste väl gå hand i hand, vilket också påpekades.

En del till nyvunna intresset för huvudstadshockeyn är väl Djurgårn fotbolls katastrofsäsong, Jonsons bakåtnick i grevens tid var väl gångna säsongens ända höjdpunkt?
Och inledning på årets upplaga av allsvenska leråkerbollen har lämnat en hel del att önska.
Ich weiß nicht, man hat meine scheisse hose gestohlen!?

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av sthlm1891 »

Alltså jag vill inte tillbaka till Globen helt ut utan bara några matcher i ett slutspel då vi kan få in mer pengar, annars vill jag aldrig tillbaka till Globen utan vill stanna på Hovets tills den dagen jorden går under.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:Personer som Caveman är en fara för DIF Hockey.
Hur fan kan jag vara en fara för DIF när jag haft F-kortet/aktiv sittplats i flera år... Jag har som sagt inte missat någon slutspelsmatch, jag "tjackade läget" när K-Final 5 spelades i Globen, samtidigt som jag tyckte det var bra/skönt att DIF drogin 2 miljoner på den matchen.

Jag är absolut ingen fara för DIF hockey, en sådan som dig skulle man vilja träffa, för vem fan är du att kalla mig för en fara för DIF Hockey, det är helt fel MAN du ger dig på, nolla!

I morgon/I dag hämtar jag ut mina biljetter, på aktiv sittplats......
Senast redigerad av Caveman den 2010-03-29 23:46:59, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:
Caveman skrev: Nu behöver ingen snoris kommentera detta inlägg, jag tjackade läget och gick på k-final 5, men nu blir det ingen mer Globen för mig.
...*gäsp*. Stanna hemma då, tråkmåns.
Måste du skriva att du gäspar, kan du inte bara hålla det för dig själv?. Vad du tycker är helt jävla ointressant för mig!
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Blå Helgonet »

Caveman skrev:Fy fan vad trist Globen är, jag verkligen hatar den arenan. Visst DIF tjänade 2 miljoner i Fredag. Nu slipper vi köerna sade någon när det var dags att spela i evenemangsarenan Globen. Tack för Kaffet, värre köer än i Hovet. Sämre stämning än i Hovet.

+ DIF tjänade 2 miljoner

- ALLT annat

Nu behöver ingen snoris kommentera detta inlägg, jag tjackade läget och gick på k-final 5, men nu blir det ingen mer Globen för mig.
Vad an utsöndringen av emetika att hysa agg gentemot Globen?
Finnes en djupare mening fördold under vinets gestalt månne?

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:
Caveman skrev: Nu behöver ingen snoris kommentera detta inlägg, jag tjackade läget och gick på k-final 5, men nu blir det ingen mer Globen för mig.
...*gäsp*. Stanna hemma då, tråkmåns.
Måste du skriva att du gäspar, kan du inte bara hålla det för dig själv?. Vad du tycker är helt jävla ointressant för mig!
*Gäsp*

Tillbaks till grottan!
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Börjar med att slå fast att jag inte är för någon permanent flytt till Globen.
Men jag skulle gärna se någon match där inom kort.

Kanske börja med att till kommande säsong välja ut en match (Leksand?). Haussa den hårt, fylla Globen och göra det till en härlig publikfest. Bygga upp något traditionsenligt likt Järnkaminernas dag även om publiken och stämningen inte lär vara exakt densamma.


Fördelar:
- Kul att få se DIF i Globen, skulle för egen del vara nostalgikänsla.
- Ekonomin, bör kunna ge några välbehövliga kronor till DIF
- Mediabevakningen skulle säkert öka till den matchen. Bra mot sponsorer.
- Roligt för de små (ingen av mina söner har sett DIF spela i Globen. Den är rätt häftig första gången man är där)
- Chans att locka till ny publik som vill ha mer.

Nackdelar:
- Ljudkulissen från klacken riskerar att försämras. Vet många som avskyr Globen.
Men 1 av 27 hemmamatcher borde man väl kunna "offra" tycker jag.

Personligen kan jag tänka mig en försiktig utökning kommande säsonger om det går bra. Svårt att sätta en maxgräns, men vid lyckade flytter (utsålda Globen) borde man väl kunna nå upp till 2-3 ggr/säsong inom några år?
Sedan hålla kvar det på den nivån för att hålla uppe intresset.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar