Biltråden

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Biltråden

Inlägg av odburt »

Säljer Volvo så jag har inget emot om Saab går i graven. Tvärtom, vore kalas.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Biltråden

Inlägg av Stocky »

Någon som vet var man får tag på ett DIF skattemärke till bilen? Sett ett gnagar svin med ett aik märke vilket såg proffsigt ut (om det nu kan göra det med ett äckligt gnagarmärke).
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Biltråden

Inlägg av diffarn1 »

Stocky skrev:Någon som vet var man får tag på ett DIF skattemärke till bilen? Sett ett gnagar svin med ett aik märke vilket såg proffsigt ut (om det nu kan göra det med ett äckligt gnagarmärke).
Jag är ingen expert men om det är märket på registreringsskylten så är det väl inte tillåtet att ha något annat än det man blir tilldelat där?

För övrigt kör jag morsans saab 95 2009 ibland, tycker det är en grymt skön bil med lite kraft i också. Skulle inte ha nåt emot att äga en saab i framtiden. Hold on Saab!! :)
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Biltråden

Inlägg av Stocky »

diffarn1 skrev:
Stocky skrev:Någon som vet var man får tag på ett DIF skattemärke till bilen? Sett ett gnagar svin med ett aik märke vilket såg proffsigt ut (om det nu kan göra det med ett äckligt gnagarmärke).
Jag är ingen expert men om det är märket på registreringsskylten så är det väl inte tillåtet att ha något annat än det man blir tilldelat där?

För övrigt kör jag morsans saab 95 2009 ibland, tycker det är en grymt skön bil med lite kraft i också. Skulle inte ha nåt emot att äga en saab i framtiden. Hold on Saab!! :)
Nej det vet jag men tycker det är värt dom max 500kr, som man lätt kan prata bort med lite charm. Ja det låter som en trevlig bil att låna. Dock jobbar jag på Audi så något annat märke för mig blir det icke! :D
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Biltråden

Inlägg av diffarn1 »

Stocky skrev:
diffarn1 skrev:
Stocky skrev:Någon som vet var man får tag på ett DIF skattemärke till bilen? Sett ett gnagar svin med ett aik märke vilket såg proffsigt ut (om det nu kan göra det med ett äckligt gnagarmärke).
Jag är ingen expert men om det är märket på registreringsskylten så är det väl inte tillåtet att ha något annat än det man blir tilldelat där?

För övrigt kör jag morsans saab 95 2009 ibland, tycker det är en grymt skön bil med lite kraft i också. Skulle inte ha nåt emot att äga en saab i framtiden. Hold on Saab!! :)
Nej det vet jag men tycker det är värt dom max 500kr, som man lätt kan prata bort med lite charm. Ja det låter som en trevlig bil att låna. Dock jobbar jag på Audi så något annat märke för mig blir det icke! :D
Joo en Audi skulle ju också duga... :roll:
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biltråden

Inlägg av Enbom »

Åh. Passande tråd, jag tog körkort idag! :)
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Biltråden

Inlägg av Snazzi »

Enbom skrev:Åh. Passande tråd, jag tog körkort idag! :)
Gratulerar!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar