Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av Doyle »

Den stackars lilla goa gubben som gläfser från sin fisklåda med is bör i stället gå en promenad på avenyn och vädra öronen från DIF:s klacksånger. Kan bli kroniskt om man inte är rädd om sin hörsel så att säga. tag hand om dig....
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av Crashmash »

Nationalsången? Vi hade naturligtvis blivit tysta och sjungt med om det startat någon gång - men det var ju aldrig någon som tog ton? eller?

Höga toppar, då var det nice shit. Dock tyckte jag vi kunde gjort bättre ifrån oss med tanke på antalet vi var. Nu ska jag nyktra till för att gå till jobbet imorgon vid 5.

Varför sjunger inte ni? - Dunk-dunk-dunk
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel
Inlägg: 49
Blev medlem: 2010-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av djurgårdsj*vel »

GoGubbe91 skrev:
android skrev:Haha hör du GOGUBBE. Kasta inte sten i glashus. Eran "klack" skämde ut sig när rögle skulle hissa en tröja i taket. När det hölls tal och liknande.

Sedan skulle eran publik sjunga nationalsången. Nog borde bäl 10500 personer kunna överrösta 600 Djurgårdare? Särskilt när ni är så tunga på baksidan.

Nej, håll dig till sveriges framstjärt.
Det var inte bara VÅRAN klack som skulle sjunga, det var alla i Scandinavium som skulle sjunga till Du gamla du fria, så det skulle inte behöva överrösta någon eftersom att ALLA skulle sjung inklusive Djurgårdsklacken!
Men herregud! Klarar inte resten av Scandinavium av att överrösta Djurgårdsklacken, menar du? Har ni så jävla svårt att göra er hörda i Götet? Jag menar, hur många tusen mer var ni än oss och ändå inte klara av att överrösta oss!! Här på Hovet hade en sån klack blivit överkörd på en gång. Så gnäll istället på resten av Scandinaviums fans som inte klarade av att låta mer än våra 600 fans! Pinsamt, för fan!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
4sure
Inlägg: 347
Blev medlem: 2009-09-19
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av 4sure »

Någon som kan sammanfatta hur helgen har varit ?:)
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av Crashmash »

4sure skrev:Någon som kan sammanfatta hur helgen har varit ?:)
Dominans i Scandinavium både på läktaren och isen, avslaget/segt i Borås och alldeles full av alkohol.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av lilleman »

Crashmash skrev:
4sure skrev:Någon som kan sammanfatta hur helgen har varit ?:)
Dominans i Scandinavium både på läktaren och isen, avslaget/segt i Borås och alldeles full av alkohol.
På tv lät det som om det var grym stämning i Borås. Man hörde bara Djurgårdsfansen, det ska man ju göra i och för sig...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av Crashmash »

Om jag inte minns fel så var det 2400 på matchen totalt, och jag vill nog säga att minst 1800 var Djurgårdare.

E:
E2: http://www.sportsday.se/nyheter/hockey/ ... onalsangen
E3:
DJUU
Inlägg: 45
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av DJUU »

Crashmash skrev:Om jag inte minns fel så var det 2400 på matchen totalt, och jag vill nog säga att minst 1800 var Djurgårdare.
Att det var 600 Häcken där låter väldigt mycket tycker jag, vart tyst som i graven när dem gjorde mål. Skulle mer tippa på dryga 2000 DIF och resten Häcken.

Annars var det en sjukt härlig helg! Det första man möts av när man hoppar ur minibussen är andra DIF som sticker ut genom fönstrena från rummen och så startas det sång. Härlig laddning på lilla london innan hockeyn, total dominans på läktaren och plan mot frölunda, bra uppslutning på fotbollen och OK stämmning även om man märkte att det var lite "dagen efter" på sina håll och kanter. Synd att resultatet i fotbollen inte gick vägen bara. HÄRLIGA DJURGÅR`N!
Alltid oavsett
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av Crashmash »

Ja, ju mer minnena kommer tillbaka från matchen så håller jag med dig, men hade svårt att uppskatta riktigt från min position.

Var nog ett antal som var mer fattiga än beräknat efter den här helgen då hotellpersonalen var sisådär nöjd med en del rum.
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av mannge »

4sure skrev:Någon som kan sammanfatta hur helgen har varit ?:)
Klev på tåget lördag 10.10, öppnade en öl, salongsberusad innan SJ ens hann upptäcka att deras tåg hade problem med bromsarna, mer öl, nere 1 timme och 45 min senare än planerat, mer öl, bra drag på Lilla London, mera öl, vi kör över Frölunda både på läktaren samt planen, försöker leta efter starköl utan resultat i pauserna, beger sig iväg mot avenyn och mera öl, djurgårdare över hela stan, ser Josefsson/Ridderwall + x antal tjejer/Brodin glida in via vip-kön till utestället, inser att man kanske borde dricka vatten för att orka med söndagen, går in på ett annat uteställe, letar sig till sin sängplats runt 06, vaknar upp bakis, beger sig till statiol för att hämta ut sin hyrbil, kör till borås, äter korv, står i klacken, bakisfrossa samt för lite kläder på sig, skriker ut sig sina sista krafter, ser när häcken gör 2-1 pga markeringsmiss, lämnar tillbaka bilen, sätter sig på tåget tillbaka, hamnar i samma kupé som fotbollstruppen, blir ståendes i Hallsberg i en timma extra pga "tekniska problem", hemma vid 23.30, helt död under arbetsdagen idag, kunde knappt prata under kundmötet.


Dvs.. en helt underbar Djurgårdshelg! Hur var din?
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av Hawk »

Denna helg var den bästa på länge.. frölunda blev piskade på läktarn och isen! goa gubbar vilka är dom? Trumman hördes ibland, men jävlar vilket röj det var från våran sida! Speciellt kul för mig som måste leva bland alla dessa svin :)

Men varför dessa smällare? Vad var tanken bakom detta?
Användarvisningsbild
4sure
Inlägg: 347
Blev medlem: 2009-09-19
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av 4sure »

mannge skrev:
4sure skrev:Någon som kan sammanfatta hur helgen har varit ?:)
Klev på tåget lördag 10.10, öppnade en öl, salongsberusad innan SJ ens hann upptäcka att deras tåg hade problem med bromsarna, mer öl, nere 1 timme och 45 min senare än planerat, mer öl, bra drag på Lilla London, mera öl, vi kör över Frölunda både på läktaren samt planen, försöker leta efter starköl utan resultat i pauserna, beger sig iväg mot avenyn och mera öl, djurgårdare över hela stan, ser Josefsson/Ridderwall + x antal tjejer/Brodin glida in via vip-kön till utestället, inser att man kanske borde dricka vatten för att orka med söndagen, går in på ett annat uteställe, letar sig till sin sängplats runt 06, vaknar upp bakis, beger sig till statiol för att hämta ut sin hyrbil, kör till borås, äter korv, står i klacken, bakisfrossa samt för lite kläder på sig, skriker ut sig sina sista krafter, ser när häcken gör 2-1 pga markeringsmiss, lämnar tillbaka bilen, sätter sig på tåget tillbaka, hamnar i samma kupé som fotbollstruppen, blir ståendes i Hallsberg i en timma extra pga "tekniska problem", hemma vid 23.30, helt död under arbetsdagen idag, kunde knappt prata under kundmötet.


Dvs.. en helt underbar Djurgårdshelg! Hur var din?
Tack mannge !
Verkar som en kanon helg, synd dock att inte DIF vann mot häcken;/.
hvblååå
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-03-17

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av hvblååå »

grattis Djurgården! kanske ses i finalen! ;)
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av Crashmash »

Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av Mäklaren »

Riktigt dåligt tryck.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar