Nostalgitråden

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
cbb
Inlägg: 4
Blev medlem: 2010-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Nostalgitråden

Inlägg av cbb »

det är ju rätt många 35+ här om intresse finns kan vi berätta hur det va då.

Jag börjar.
Minns ett derby på Hovet 89 eller 90 ståplats full hos oss och aik.
Hade dåliga vibbar hela dan stog kvar efter första perioden vid sovenir försäljningen och Djurgårdens klacken börja mässa "Gnaget brinner,gnaget brinner" jag som står utanför ser tre aikare gå in på Djurgårn´s klack fem minuter senare hade polisen hämtat dom ut samma väg och dom va modell blodiga. Visa sig att nån Djurgårdare hade gått över och snott en flagga.

fanns polis ramsor då
Argentina,Argentina (syftade på francos polis stat) på 70talet
en,två,tre,fyr,fem,sex,skjut en snut lev och njut
Va göru med med batongen kärringsnut in å ut , ja vad gör du med batongen kärringsnut

Detta kanske inte gillas vad vet jag
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Nostaligi tråden

Inlägg av Frasse »

Minns ett derby på Hovet 89 eller 90 ståplats full hos oss och aik.
Hade dåliga vibbar hela dan stog kvar efter första perioden vid sovenir försäljningen och Djurgårdens klacken börja mässa "Gnaget brinner,gnaget brinner" jag som står utanför ser tre aikare gå in på Djurgårn´s klack fem minuter senare hade polisen hämtat dom ut samma väg och dom va modell blodiga. Visa sig att nån Djurgårdare hade gått över och snott en flagga.
Handlade väl om den lilla flaggan med råttan som gnagarna hade hängt upp.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Nostaligi tråden

Inlägg av warrant »

Minns ett derby mot gnaget på globen..En DIF supporter hade fått tag i en aik flagga.
Hoppade ner på utrymmet mellan läktarn och sargen och tände på aik flaggan..Sen utförde nån sorts indiandans runt den.
Skriv svar