Djurgårdens IF - Brynäs IF, 2/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ph
Inlägg: 3
Blev medlem: 2005-10-01

Inlägg av ph »

Jag vet inte, hur du resonerar Peter, men för att var en av de först amatcherna i sässongen med nyhetens behag som dragplåster, en Söndageftermiddag i Stockholm så är det inget annat än en katastrof för hockeyn i Stockholm. Gå in på ticnet och försök boka tre biljetter bredvid varandra på Hv-71-Leksand den 29:e. Undersök sedan hur många platser som bokats för DIF-Timrå samma tid. Jo jag vet nu kommer den vanliga visan, om alla lag som finns i Stockholm. Men i det finns även en enorm skillnad i invånarantal. Stockholm har ett lag, som knappt drar mer hemmapublik tillGloben än vad bortasupportrarna gör.

Med den ekvationen kommer det bli många tuffa derbyn väldigt snart mellan DIF,AIK,Hammarby och möjligtvis Huddinge.

Vi ses på Globen på Söndag när Hv-blå kör över DIF.
Användarvisningsbild
ZtAvVe
Inlägg: 61
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Huddinge

Inlägg av ZtAvVe »

Huddinge. 8)
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

ph skrev:Jag vet inte, hur du resonerar Peter, men för att var en av de först amatcherna i sässongen med nyhetens behag som dragplåster, en Söndageftermiddag i Stockholm så är det inget annat än en katastrof för hockeyn i Stockholm. Gå in på ticnet och försök boka tre biljetter bredvid varandra på Hv-71-Leksand den 29:e. Undersök sedan hur många platser som bokats för DIF-Timrå samma tid. Jo jag vet nu kommer den vanliga visan, om alla lag som finns i Stockholm. Men i det finns även en enorm skillnad i invånarantal. Stockholm har ett lag, som knappt drar mer hemmapublik tillGloben än vad bortasupportrarna gör.

Med den ekvationen kommer det bli många tuffa derbyn väldigt snart mellan DIF,AIK,Hammarby och möjligtvis Huddinge.

Vi ses på Globen på Söndag när Hv-blå kör över DIF.
HV må kanske köra över oss på söndag, men allsvenskan blir det knappast. DIF hockey är som jag ser det bara inne i en "svacka". Ta tex slutet på 80-talet samt början på 90-talet. Då såg det helt annorlunda ut. Hade HV fullsatt på sina matcher då??? Jag vet ärligt talat inte, men trycket som DIF hade då på hemmaplan slår nog det mesta. Vi fick ju t.o.m Håkan Loob ur balans....slå det om ni kan. Jag vet att vi drar kasst med folk på matcherna nu, men det kommer. Man kan inte ligga på topp jämt.
Ingen seger utan offer
ph
Inlägg: 3
Blev medlem: 2005-10-01

Inlägg av ph »

Det stämmer.
Nighthawk
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-10-03

Inlägg av Nighthawk »

Jag tycker vi borde satsa mer på att ta tekningarna. Vi tog knappt nåra tekningar alls och de kan vara avgörande.

Matchen var relativt tråkig men tråkigast av allt var stolpskottet in i mål som fortfarande ekar i min skalle.

Hoppas vi ses på Torsdag! Ska försöka komma!
Född till Djurgårdare, sviker er aldrig!
marcus nilsson
Inlägg: 40
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av marcus nilsson »

Vad tycker vi om denna krönika?
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 51,00.html

Jag tycker inte att den snobben ska utala sig över huvud taget...
om dif har dålig coaching eller ej, de ska inte han snacka om..värdelös bajennoob som försöker knäcka dif på sitt sätt...

men STÅ UPP DJURGÅRN
Skriv svar