Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av Doyle »

Vi har inte tålamodet att hålla i spelet utan tappar fokus efter 0 - 2, tyvärr. Man känner sig dock inte så besviken då vi ändå gör en hyfsat jämn match mot ett av seriens bästa lag. Matchen mot Rögle blir dock en väldigt viktig match som vi bara måste vinna för att hålla avståndet till träsket
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av Kall-El »

Räcker med att kika på hur många pinnar Wesslan varit med och vunnit egentligen.

Han gör ingen dundertabbe idag, men med en riktigt bra målvakt hade vi vunnit i afton och HV71 keepern vann målvaktsmatchen.

Sedan kan man undra varför killen envisas med att gå ner så fort på knä och släpper returer på 9/10 skott mer eller mindre rakt ut. Tror som tusan att utespelarna inte känner något större lugn med en målvakt som sprider puckar som den värsta vattenspridare.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

Fricke skrev:
DIF_Soldier skrev: Alexander Drällert paniksvingar iväg pucken till Melin som drar ett sidledspass till en omarkerad Andreas Falk. Men visst, skyll på Wesslau....
Lägg av. Wesslau suger och det är årets sanning och det måste du se endafrån Finnspång. Det fanns aldrig någon tvekan om att Laine skulle sätta friläget och nej ingen målvakt tar alla frilägen men Wesslau tar inga. 3-2 kassen är ingen tavla men kom inte och säg att storsållet är i position.
Har jag nånsin sagt att Wesslau är bra?! Fan jag vet väl lika väl som du hur kass han är, men man kan ju för fan inte lasta nån för nåt som inte hade blivit mål om två försvarare INNAN WESSLAUS INGRIPANDE skött sitt jobb! Det finns gränser för helvete.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

jensa85 skrev:
Stolt-Djurgårdare skrev:Ja, vad ska man säga? :cry:

Jävligt besviken men det är helt enkelt bara att ta nya tag nästa match mot
Färjestad. Som just nu verkar förlora mot Frölunda.
Ska vi skita i Rögle i övermorgon?
haha det måste jag ha missat.
självklart så ska vi köra över Rögle också :)
Djurgårdare för livet
Torpedo Novgorod
Inlägg: 261
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Kall-El skrev: med en riktigt bra målvakt hade vi vunnit i afton och HV71 keepern vann målvaktsmatchen.
Så du tror att det räcker att göra 2 mål borta i Jönköping för att få med 3poäng?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tycker vi gjorde en kanonmatch fram till 0-2. Sen kom friläget som vände matchen. Wesslau var bra idag men att göra en enda avgörande räddning...som det där friläget, nej det finns helt enkelt inte. Men som sagt, jag tycker han gjorde många bra saker idag och överraskade positivt iaf på mig.
Däremot DIFs kvitteringsjakt i tredje perioden var patetisk. 13-4 i skott till HV? Så sjukt dåligt, tror inte vi hade en enda bra målchans.

Jaja, en uddamålsförlust i Jönköpng är inte mycket att hänga läpp över. Vi har lirat mycket bra i år och efter sex raka matcher med poäng så kommer det en förlust till slut, så är det bara. Vi är inte bäst i världen liksom. Bit ihop nu DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av Snazzi »

SkönaDjurgårn skrev:Tycker vi gjorde en kanonmatch fram till 0-2. Sen kom friläget som vände matchen. Wesslau var bra idag men att göra en enda avgörande räddning...som det där friläget, nej det finns helt enkelt inte. Men som sagt, jag tycker han gjorde många bra saker idag och överraskade positivt iaf på mig.
Däremot DIFs kvitteringsjakt i tredje perioden var patetisk. 13-4 i skott till HV? Så sjukt dåligt, tror inte vi hade en enda bra målchans.

Jaja, en uddamålsförlust i Jönköpng är inte mycket att hänga läpp över. Vi har lirat mycket bra i år och efter sex raka matcher med poäng så kommer det en förlust till slut, så är det bara. Vi är inte bäst i världen liksom. Bit ihop nu DIF!
Jag respekterar ditt inlägg, men du har ett fel. :wink:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Slutspel
Inlägg: 223
Blev medlem: 2009-01-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av Slutspel »

Sådana här förluster blir man så j..a trött på, Deilerts bjudning är ofattbar! :shock:
difhockey59
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-12-04
Säsongskort: Ja

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av difhockey59 »

det man kan fråga sig vid 2-2 målet är väl vart backarna har tagit vägen? inte visste jag att eriksson och engqvist skulle vara tvunga att ingripa som backar.. fel vid bytet? wesslau gör en helt klart godkänd match, det är ju killarna som inte sätter pucken i nätet
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av -daniel- »

Kändes lika bittert igår som torsken mot FBK på bortais när vi vi inom loppet av 5 minuter förlorade matchen. Jag vet inte om det nästa gång vi är i ledning och släpper in en puck borde tas Timeout omedelbart?

Nåväl, jävligt tråkigt att se 2 så grova backmisstag i en och samma match. Deilerts miss är riktigt tråkig att se, tycker trots det att han ser tämligen stabil ut annars. Det första läget när jag tror det var bland annat Timmy Pettersson som stötte fram och blåstes vid passningen till Laine var också riktigt uselt...

Wesslau gjorde en bra match, löjligt att påstå något annat. Knappast hans fel att vi förlorade.

Annars gjorde första linan återigen en bra match, tycker även Hannula kämpade på duktigt och Tim Eriksson kom igång rejält mot slutet av matchen. Nu blir det läskigt viktigt att ta poäng i de 3 kommande matcherna.
Bild
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av Frasse »

Märklig match där hemmalaget startade i ett rasande tempo men som Djurgården tog över efter det att man "överlevt" ett 3-mot-5 spel.
Tråkigt och slarvigt att man inte lyckas hålla i ledningen utan tappar den på fyra ! minuter.

+Första kedjan med Ottosson,Nilsson och Ölvestad. Man bli bara bättre och bättre.
+Andreas Holmqvist räddning på blålinjen, när han på volley plockade ned en puck som var på väg ut ur zon.

-Det slarviga försvarsspelet vid 2-2 samt 3-2 målet. Vad håller Deilert på med vid 2-2?

Bara att glömma denna match och blicka framåt mot nötet med Rögle imorgon.
Viktigt att man får igång det vägvinnande spelet igen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av Caveman »

Holmqvist, Printz & Kyle, där har vi våra tre bästa backar. Falk måste ner på backen igen, i brist på annat. Timmy & Ragge måste "skärpa" till sitt spel. Detta plus en målvakt som släpper returer utan att ha någon som helst kontroll över var returerna ska hamna, då blir det svårt/jobbigt att vinna matcherna. Sedan en sak till, Wesslau varför går du ned å knä så fort motståndarna passerar vår blålinje?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

Frasse skrev:+Första kedjan med Ottosson,Nilsson och Ölvestad. Man bli bara bättre och bättre.
Ganska fantastiskt egentliigen... Tre ur-djurgårdare som dessa herrar i samma kedja och som dessutom producerar. Riktigt jävla underbart, det är en fröjd när man tänker på det.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Snazzi skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Tycker vi gjorde en kanonmatch fram till 0-2. Sen kom friläget som vände matchen. Wesslau var bra idag men att göra en enda avgörande räddning...som det där friläget, nej det finns helt enkelt inte. Men som sagt, jag tycker han gjorde många bra saker idag och överraskade positivt iaf på mig.
Däremot DIFs kvitteringsjakt i tredje perioden var patetisk. 13-4 i skott till HV? Så sjukt dåligt, tror inte vi hade en enda bra målchans.

Jaja, en uddamålsförlust i Jönköpng är inte mycket att hänga läpp över. Vi har lirat mycket bra i år och efter sex raka matcher med poäng så kommer det en förlust till slut, så är det bara. Vi är inte bäst i världen liksom. Bit ihop nu DIF!
Jag respekterar ditt inlägg, men du har ett fel. :wink:
Mmm, jag kände att nåt var fel direkt efter jag postat - jag tar tillbaka! :)
Skriv svar