Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av 1891 »

Riktigt bra match matchen igenom. Välspelat försvar som Rögle hade svårt för att ta sig igenom, med ett bra intensivt anfallsspels gjorde att vi vann den här matchen med 5 - 1. Vill bara säga det också, jag har sagt det förr men Tim Eriksson är så jävla bra. Fan va snabb han är, och trots sin storlek tvekar han inte i närkamper och får även till riktigt fina pärlor ibland.

Vill även säga grattis till Oscar Eklund som gjorde sitt första poäng idag, 101 Elitseriematchen om jag inte misstar mig :)
Senast redigerad av 1891 den 2009-12-10 22:21:34, redigerad totalt 1 gånger.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av -daniel- »

Känns overkligt på något konstigt sett. Löjligt enkel seger. Otroligt länge sedan jag såg en DIF match som inte ens var spännande...knappt ens i början. Kändes så stensäkert att vi skulle vinna den här, även efter deras kvittering.

Vart hittade sekretariatet förresten 30 skott för Rögle ikväll? Kändes som de sköt max 10 hela matchen, eller var det jag som var ovanligt mossig i skallen efter en sen jullunch på jobbet och ett stress utan dess like för att hinna till Hovet i tid (18:58 anslöt man till ingången utanför...)?

Tim Eriksson var fruktansvärt bra i kväll, han & Fimpen var matchens stora behållning. De har varit riktigt grymma senaste matcherna.
Bild
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Det här är ingen vanlig dag - för det här är Oscar Eklunds dag.
Första poängen på över 100 matcher! Skönt att han fick spräcka nollan, men jag förstår faktiskt inte varför han får spela. Det är inte mycket han är bra på.

Sämre än Bajen, det är en bra förklaring på årets Rögle. Förstalinan är lika vass som Djurgårdens fjärdelina i princip. Dom har ingen team-spirit överhuvudtaget, och så fort dom hamnar i underläge så ser dom lika uppgivna ut som MoDo gjorde när dom låg under med 7-0 på Hovet mot oss.
Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Rögle och Södertälje är inga lag för elitserien, och det är inget snack om att dom kommer få kvala tillsammans.

Men det ska dock nämnas att DIF för en relativt bra match också. Det var lekstuga i 60 minuter mot ett trött och oorganiserat lag.

För övrigt så undrar jag vart danskarna höll hus idag? Det var typ 10 personer utspridda i deras klack.
Måste även påpeka att Rögle är domarnas små gullegrisar. Oavsett vart dom än spelar, så får dom konstant fördelar. Hur dom kunde få en straff är ett jävla mirakel. Var inte ens en målchans, faktiskt inte ens i närheten av det, men Thomas Andersson gjorde väl allt i sin makt för att försvåra läget för DIF.

Tack för idag - så ses vi alla igen på lördag, och firar en seger mot SSK tillsammans!

Härliga Djurgårn!
Senast redigerad av sthlm_dif den 2009-12-10 23:39:30, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av melker »

sthlm_dif skrev:så ses vi alla igen på torsdag
*Lördag! :D
Fan vad skön seger, trevlig titt på tabellen i dagsläget.
Fiasko om vi inte tar 3 givna poäng mot SSK på lördag!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Soulsic »

Riktig härlig seger! Kanske en av de skönaste såhär långt in i serien.

Varför fick Rögle straff egentligen? Visst, Printz slår till en liggande klubba mot en Röglespelare, men det var knappast en målchans utan nere i sarghörnet. Var kanske det mest löjliga domslutet jag någonsin sett.

Om det här var ett helt rätt domslut så är det i så fall regeln som det är fel på.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Edin »

Soulsic skrev:Riktig härlig seger! Kanske en av de skönaste såhär långt in i serien.

Varför fick Rögle straff egentligen? Visst, Printz slår till en liggande klubba mot en Röglespelare, men det var knappast en målchans utan nere i sarghörnet. Var kanske det mest löjliga domslutet jag någonsin sett.

Om det här var ett helt rätt domslut så är det i så fall regeln som det är fel på.
Tyckte Andersson var rätt dålig överlag ikväll, men det här fattade jag inte alls. Håller med dig om att det var superlöjligt.

Det är möjligt att David flyttade klubban medvetet, men på reprisen ser med mest ut som att han bara rör den lite lätt med klubban. Det är ju inte som att han medvetet försöker föra fram klubban för att få stopp på Röglespelaren.

Ska dra iväg ett mail till Hockeyligan och fråga vad regeln säger. För jag sett att domare ibland tar för interference när dom flyttar på klubbor som ligger på isen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av sthlm_dif »

melker skrev:
sthlm_dif skrev:så ses vi alla igen på torsdag
*Lördag! :D
He he, det stämmer :wink:
Får ta och rätta till mitt lilla fel :P
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Crashmash »

Samba-Oscar Eklund!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Enbom »

För att sammanfatta matchen enkelt och effektivt...
Bild
Användarvisningsbild
Tooga
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Tooga »

Avslappnande att se en sån klar seger för omväxlings skull, och grattis till Eklund för första poängen! En fjärdeplats i tabellen är heller inte särskilt fel, inatt sover man riktigt gott.

Mot 50 poäng på Lördag!
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Jerpe
Inlägg: 60
Blev medlem: 2009-08-06
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Jerpe »

Edin skrev:
Tyckte Andersson var rätt dålig överlag ikväll, men det här fattade jag inte alls. Håller med dig om att det var superlöjligt.

Det är möjligt att David flyttade klubban medvetet, men på reprisen ser med mest ut som att han bara rör den lite lätt med klubban. Det är ju inte som att han medvetet försöker föra fram klubban för att få stopp på Röglespelaren.

Ska dra iväg ett mail till Hockeyligan och fråga vad regeln säger. För jag sett att domare ibland tar för interference när dom flyttar på klubbor som ligger på isen.
1:38 in i klippet, är det seriöst straff för det där?

http://www.difhockey.se/shltv.php?news=6426
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Straffen kan jag bara inte förstå. Okej om det varit en målchans och nån slagit dit klubban, men ute i sarghörnet?!

Tim var otroligt bra idag och äntligen fick han lite utdelning också - roligt! Tacklingen han satte in vid Röglekassen var riktigt härlig :)
Även bra att Timmy kommit igång!

Nån som räknat "wins" för Riddarn i år? Måste ju vara grymt bra i den statistiken.
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Stadion »

Regel 634 Kastad klubba (Throwing a Stick)

a) När en spelare, målvakt eller lagfunktionär i det försvarande laget avsiktligt kastar eller skjuter en klubba eller någon del därav, eller något annat föremål , mot pucken/bollen i sin försvarszon, skall Domarna låta laget fullfölja anfallet, och om mål ej göres, skall ett Straffslag tilldömas det icke felande laget.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Caveman »

Vad det gäller Printz och klubban som låg på isen så kunde man se att det inte var direkt medvetet när han träffar klubban, så den åker mot puckförandespelare.

Sedan så måste jag återigen hylla Printz (då jag vet att han är mångas hackyckling), vilket jobb han har gjort i defensiven dom senaste matcherna, hård, resolut, spela lite småfult/på gränsen, står upp för sin målvakt, obarmhärtig mot motståndarna, fortsätt så Printzen, jag njuter när jag ser detta.

Sedan var det skönt att Tim E fick näta, måste kännas skönt för honom, hade nästan tröttnat på hans snurrande i saghörnorna.

Angående juniorerna, är det så att Hardy börjar förbereda laget för spel utan dessa då tre utav dom ska till JVM?

Skönt att DIF kunde ta en betongsäker seger på Hovet, den var efterlängtad.

Tycker Riddarn var lite släpphänt med pucken igår, mycket tappade puckar samt okontrollerade returer, men nu så gick det bra ändå, han får en ruskigt bra hjälp av sina försvarare, utan av O.Eklund vid målet.

Men annars är jag nöjd, 3 poäng till Djurgården!
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av janne08 »

Edin skrev:
Soulsic skrev:Riktig härlig seger! Kanske en av de skönaste såhär långt in i serien.

Varför fick Rögle straff egentligen? Visst, Printz slår till en liggande klubba mot en Röglespelare, men det var knappast en målchans utan nere i sarghörnet. Var kanske det mest löjliga domslutet jag någonsin sett.

Om det här var ett helt rätt domslut så är det i så fall regeln som det är fel på.
Tyckte Andersson var rätt dålig överlag ikväll, men det här fattade jag inte alls. Håller med dig om att det var superlöjligt.

Det är möjligt att David flyttade klubban medvetet, men på reprisen ser med mest ut som att han bara rör den lite lätt med klubban. Det är ju inte som att han medvetet försöker föra fram klubban för att få stopp på Röglespelaren.

Ska dra iväg ett mail till Hockeyligan och fråga vad regeln säger. För jag sett att domare ibland tar för interference när dom flyttar på klubbor som ligger på isen.

Det må vara hur löjligt som helst men, en klubba som ligger på isen får EJ stötas eller petas i Puckriktningen. Då räknas det som att slänga klubban.
Andersson hade rätt, för övrigt tycker jag att Andersson lägger ribban på rätt nivå. Det blir helt enkelt lite mer krafthockey när han dömer, och det gillar i alla fall Jag.

För övrigt håller jag med Caveman om Printzen insatts, i går stod han upp för Kuben när han fick en tjuvsmäll efter avblåsning framför mål- tycker kanske att Kuben borde ha hanterat problemet själv.
Skriv svar