Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av jensa85 »

Oerhört jävla onödigt att släppa in 1-1 med 17 sek kvar. Visserligen i PP men ändå. Vi är det klart bättre laget i första annars(som vanligt hemma och ändå leder vi inte)

Tyvärr är det Oscar Eklund som väger för lätt i markeringen vid deras kvittering. Fattar inte varför han får spela i boxplay.

Kändes stabilt när vi gjorde 1-0 men nu är vi ju tillbaka på ruta ett igen. Jaja, tror nog ändå vi vinner till slut.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Jockmaniac »

Så är vi där igen, Djurgården spelar ut Rögle men Sveriges sämsta domare incest-Andersson håller bonnlagen kvar i matchen. Varför får den där jävla sittkissaren dömma DIF match efter match. Han blir bara sämre och sämre desto längre tid han fått vara heltidsdomare. Helt jävla sanslöst!

Hursomhelst så hoppas jag killarna i båset inser att O Eklund inte har något att hämta på denna nivå och skickar honom åt fanders. Eklund tillsammans med Pettersson som backpar är fan som att få en ändtarmsundersökning av Edward Scissorhands och Kapten Krok på en och samma gång. Fixa detta och byt ut domaren så har vi ingenting att frukta för Rögle är faktiskt patetiskt dåliga.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Fricke »

Jockmaniac skrev:Så är vi där igen, Djurgården spelar ut Rögle men Sveriges sämsta domare incest-Andersson håller bonnlagen kvar i matchen. Varför får den där jävla sittkissaren dömma DIF match efter match. Han blir bara sämre och sämre desto längre tid han fått vara heltidsdomare. Helt jävla sanslöst!

Hursomhelst så hoppas jag killarna i båset inser att O Eklund inte har något att hämta på denna nivå och skickar honom åt fanders. Eklund tillsammans med Pettersson som backpar är fan som att få en ändtarmsundersökning av Edward Scissorhands och Kapten Krok på en och samma gång. Fixa detta och byt ut domaren så har vi ingenting att frukta för Rögle är faktiskt patetiskt dåliga.

WORD!
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av jensa85 »

Jockmaniac skrev:Så är vi där igen, Djurgården spelar ut Rögle men Sveriges sämsta domare incest-Andersson håller bonnlagen kvar i matchen. Varför får den där jävla sittkissaren dömma DIF match efter match. Han blir bara sämre och sämre desto längre tid han fått vara heltidsdomare. Helt jävla sanslöst!

Hursomhelst så hoppas jag killarna i båset inser att O Eklund inte har något att hämta på denna nivå och skickar honom åt fanders. Eklund tillsammans med Pettersson som backpar är fan som att få en ändtarmsundersökning av Edward Scissorhands och Kapten Krok på en och samma gång. Fixa detta och byt ut domaren så har vi ingenting att frukta för Rögle är faktiskt patetiskt dåliga.
Håller med om Kuben. Helt sjukt att vi har fått två utvisningar och Rögle en. Känns som att båda våra utvisningar är mkt tveksamma. Det är typ de enda två gångerna Rögle varit i våran zon på riktigt. Då får vi utvisningar direkt.

Vi snurrar i deras zon stora delar av perioden men får endast med oss en utvisning trots att röglespelarna gör minst lika många regelöverträdelser med massa fasthållningar och hakningar.
Så skärpning nu för fan Kuben.

Det med Edvard och co lät inte som något man skulle njuta av för övrigt :wink:
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av nutarvidom »

Rögle ser väldigt slitna ut. Blir förvånad om inte DIF vinner den här matchen. I stort sett bara deras pp som de skapat något i. Det här löser sig.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1261
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Henkos »

Snyggt ass och lika snyggt avslut!

Å den där kuben har missat iaf två Rögle-utvisningar denna perioden.
Användarvisningsbild
roj
Inlägg: 149
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av roj »

Låten klockan slår ??? Finns den att ladda hem eller har nån den som nån kan skicka över på msn eller nå ?
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1261
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Henkos »

Härligt o se Tim idag! Vilken fart och nu tacklar han tom : )

EDIT: Samt mål
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

Henkos skrev:Härligt o se Tim idag! Vilken fart och nu tacklar han tom : )

EDIT: Samt mål
Bäst på plan. Trodde med många andra att han skulle bli bänkad under Hardy, men han har motbevisat oss alla.

Trots tremålsledning är vi INTE bra! A. Holmqvist är otroligt seg och en säkerhetsrisk i defensiven, vi slarvar vid alla linjer, har katastrofala uppspel och är petiga och slarviga i egen zon.

Andersson tror tydligen att hans jobb är att fixa spänning i matcher - han vill se DIF blöda.

Näe, hade inte Rögle spelat sämre än Björnligan hade vi inte haft såhär många mål.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Jockmaniac »

Härligt att se Tim idag! Jag är en av få som tycker att han är vår mest underskattade spelare och här visar han det. Hans speed är ovärderlig och tekniken är ju galant. Han är en liten personlig favorit hos mig faktiskt.

I övrigt så gnuggar Ölvestad, Engqvist, Krüger, Josefson och Danielsson på bra.

Ragge, O Eklund och Zigomanis har en del problem.

EDIT: Foppa skadad efter tackling av Joel Lundqvist i matchen Modo-Frölunda. Aj då, vem kunde förutspå det :wink: Jag är ledsen men jag njuter faktiskt. Nu har media fått något att tugga i. Hur ska de klara sig utan att kunna skriva om sin lilla gullegris?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev:Härligt att se Tim idag! Jag är en av få som tycker att han är vår mest underskattade spelare och här visar han det. Hans speed är ovärderlig och tekniken är ju galant. Han är en liten personlig favorit hos mig faktiskt.

I övrigt så gnuggar Ölvestad, Engqvist, Krüger, Josefson och Danielsson på bra.

Ragge, O Eklund och Zigomanis har en del problem.

EDIT: Foppa skadad efter tackling av Joel Lundqvist i matchen Modo-Frölunda. Aj då, vem kunde förutspå det :wink: Jag är ledsen men jag njuter faktiskt. Nu har media fått något att tugga i. Hur ska de klara sig utan att kunna skriva om sin lilla gullegris?

Är inte ett dugg förvånad att det var just Joel som gav Foppa julledigt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av jensa85 »

Jockmaniac skrev:Härligt att se Tim idag! Jag är en av få som tycker att han är vår mest underskattade spelare och här visar han det. Hans speed är ovärderlig och tekniken är ju galant. Han är en liten personlig favorit hos mig faktiskt.

I övrigt så gnuggar Ölvestad, Engqvist, Krüger, Josefson och Danielsson på bra.

Ragge, O Eklund och Zigomanis har en del problem.

EDIT: Foppa skadad efter tackling av Joel Lundqvist i matchen Modo-Frölunda. Aj då, vem kunde förutspå det :wink: Jag är ledsen men jag njuter faktiskt. Nu har media fått något att tugga i. Hur ska de klara sig utan att kunna skriva om sin lilla gullegris?
Skriver under på allt.

Bara jag som tycker det är väldigt onödigt att spela så fruktansvärt lojt när vi får ett PP med två kvar och definitivt stänga denna matchen?

Får lite känslan av att vi möter ett juniorlag. DIF-spelarna åker runt o lattjar, slår svåra passningar, låter rögle(juniorlaget) snurra lite ibland. Sen när vi får lust sätter vi dit en puck. Skön känsla.
Bara för det kontrar väl Rögle in tre kassar i tredje....nejdå, detta ska gå vägen nu.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev: EDIT: Foppa skadad efter tackling av Joel Lundqvist i matchen Modo-Frölunda. Aj då, vem kunde förutspå det :wink: Jag är ledsen men jag njuter faktiskt. Nu har media fått något att tugga i. Hur ska de klara sig utan att kunna skriva om sin lilla gullegris?
Foppa i ett nötskal. Han gör comeback som nån messias och hela Modo mår bra. Precis när man kommit igång sliter Foppa hoppet ur händerna på dem genom att bli skadad. Some people never learn...

Skulle inte förvåna mig om Näslund börjar sura utan Forsberg också.

Det är som att ge godis till ett barn - ögonen lyser av välbehag och lycka, och när barnet precis ska hugga in tar man tillbaka godispåsen och äter dess innehåll hånfullt själv framför det gråtande, hjälplösa barnet.

Riktigt bra tryck på läktarna nu.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Enbom »

Timmy P gör en jättematch. Framför allt offensivt, defensivt är han som förra säsongen. Fläckfri
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Enbom »

Så sätter Krüger 5-1. Det är fint.
Skriv svar