Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Crashmash »

Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida.

Matchinformation
Hittar du här

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

DECEMBERERBJUDANDE
Se Djurgården-Rögle 10/12 och Djurgården-SSK 12/12 till priset av en match! Boka biljetter!

Nichlas Falk inför matchen
Se klippet
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av -daniel- »

Kommer den sedvanliga "reaktionen" efter vinster när vi skall möta 2 (tippade) bottengäng på rad? Skulle inte förvåna mig det minsta. Nu jävlar gäller det att tagga till den här matchen, om inte annat måste vi i publiken göra allt för att sätta eld i arslet på lirarna så att vi går in och krigar till oss 3 pinnar även här...
Bild
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av warrant »

DIF möter ett rögle som har en oavgjord och tre förluster på sina fyra senaste matcher.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av melker »

Tror på en publiksiffra på över 7000 pers, förhoppningsvis kan hemmalaget visa den stora publiken att vi kan vinna på hemmaplan! Kändes som det var ett tag sen nu :P
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Den här matchen kan ju inte på förhand beskrivas som en match på liv och död för vår del precis, men matchen är trots detta oerhört viktig. Vid en seger kan vi passera ajk, rycka ifrån bottenlagen ordentligt, och även knapra in på Färjestad! :twisted:
Att få gå om Färjestad i tabellen och få tyst på bönderna hade varit årets bästa julklapp utan tvekan.

Jag vet inte vad jag tror inför matchen mot Rögle, men jag har som alltid en positiv känsla inför möten hemma mot bottenplacerade lag.
Tänker inte slänga iväg ett tips, då det med största sannolikhet bara slår tillbaka på mig själv då.

Bra målvaktsspel samt spelare taggade till tusen kan nog göra denna kväll till en rolig afton.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Bäst-i-stan »

Spännande match där vi har revanch efter den tråkiga förlusten senast vi mötes på Hovet.
För er som inte fixat biljett än så finns detta fina erbjudande fortfarande kvar: http://www.difhockey.se/biljettkategorier.php?typ=jk
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av mannge »

Crashmash skrev: DECEMBERERBJUDANDE
Se Djurgården-Rögle 10/12 och Djurgården-SSK 12/12 till priset av en match! Boka biljetter!
Alla dessa biljetterna är slut. Verkar bli ett bra drag i matcherna.
Försökte boka 2st igår, men lyckades bara boka en. (tror jag snodde den sista).
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av sthlm_dif »

mannge skrev:
Crashmash skrev: DECEMBERERBJUDANDE
Se Djurgården-Rögle 10/12 och Djurgården-SSK 12/12 till priset av en match! Boka biljetter!

Alla dessa biljetterna är slut.
Verkar bli ett bra drag i matcherna.
Försökte boka 2st igår, men lyckades bara boka en. (tror jag snodde den sista).
Det stämmer inte. Finns både biljetter kvar på långsidan och i klacken. Däremot så gäller inte erbjudandet på övriga kortsidan längre, då den kategorin är slutsåld.

Men för er som vill köpa 2 biljetter till priset av en i klacken, så bör ni nog göra det omgående. Det lär inte finnas biljetter kvar till detta priset särskilt länge.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av mannge »

sthlm_dif skrev:
mannge skrev:
Crashmash skrev: DECEMBERERBJUDANDE
Se Djurgården-Rögle 10/12 och Djurgården-SSK 12/12 till priset av en match! Boka biljetter!

Alla dessa biljetterna är slut.
Verkar bli ett bra drag i matcherna.
Försökte boka 2st igår, men lyckades bara boka en. (tror jag snodde den sista).
Det stämmer inte. Finns både biljetter kvar på långsidan och i klacken. Däremot så gäller inte erbjudandet på övriga kortsidan längre, då den kategorin är slutsåld.

Men för er som vill köpa 2 biljetter till priset av en i klacken, så bör ni nog göra det omgående. Det lär inte finnas biljetter kvar till detta priset särskilt länge.
Stort tack. Nu så fick även min polare biljetter. Det stod dock slutsålt igår kväll runt 22.30 tiden.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Mattias_87 »

Några kanske har sett mina tidigare tippningar och har hittils inte haft fel ;-)

Jag vet att Djurgården vinner den här matchen.
Avskaffa tre mot tre.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Bäst-i-stan »

Mattias_87 skrev:Några kanske har sett mina tidigare tippningar och har hittils inte haft fel ;-)

Jag vet att Djurgården vinner den här matchen.
Då förväntar jag mig vinst då :wink:

Kul att det är sådan åtgång på biljetterna. Om ni ska utnyttja JK- eller lucia-erbjudandet bör man göra det snarast.
Användarvisningsbild
fern
Inlägg: 77
Blev medlem: 2008-09-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av fern »

Kan inte gå på matchen imorn och har därmed en biljett att sälja! Det är en klackplåt och priset är en hundring!
0707787074
DIF
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av Honken »

Dags för revansch för hemmatorsken mot rögle, som måste ha varit årets sämsta hemma match, både på isen samt läktaren.

Jag tror inte det blir en enkel seger. Bandypojkarna lär kriga tills dom åker på hörntänderna nu när deras tabell läge börjar bli prekärt. Dom är dessutom ett av seriens bästa bortalag och vi är ett av de sämsta hemmalagen. Vi ska dessutom slå om till hemma spel efter fyra bortamatcher på de fem senaste omgångarna. Det kan nog bli så att vi får köra ”kämpa Djurgården”.
Även dags att visa AIA som påstår sig vara bäst på läktaren hur det ska gå till.

Med 6 poäng på de kvarvarande matcherna innan juluppehållet så vi kommer med i 50 klubben och man kan fira jul utan att behöva lida av streck ångest.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av -daniel- »

Tuff match. Mycket tuffare än vad många tror; till stor del dock en inställningsfråga. Tror dock vi kan knipa en 3:a om samtliga spelare inser att det är hårt jobb som krävs även här.

Tips:
DIF vs RBK
3-2

1:a period:
1-0 Enqqvist (Danielsson)
1-1 Danskjävel

2:a perioden:
1-2 Danskjävel
2-2 C.Eklund (Tim Eriksson)

3:e perioden:
3-2 Klubertanz (Krüger) PP

Skott:
32-20

Utvisningar:
DIF 4x2, RBK 4x2

Så. Nu kan ni blunda imorgon när ni redan vet hur det går. Kanske slappa i Hovets utmärkta barsektioner istället? 8)
Bild
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 10/12 2009

Inlägg av BIBO »

Ger bort en klackbiljett till rögle gratis, kan hämtas på lidingö..
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Skriv svar