Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
xxwinniehxx
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-12-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av xxwinniehxx »

1891 skrev:
sthlm_dif skrev:
1891 skrev:Seg match från Djurgården sida. Powerplayet fungerade inte alls. Tim Eriksson och Jimmie Ölvestad är de ända som får godkänt utav mig idag.
Gör man 2 mål i PP på 5 försök så ska man inte klaga.
Nej men det såg ändå riktikt illa ut stundtals trots att man lyckas trycka dit någon ballja.



Jag tycker det känns helt fel att sjunga massa skit om Foppa. Sveriges genom tiderna bästa spelare enligt mig. Han har ju inte gjort oss något förutom att han är för jävla bra och för det ska man inte sjunga skit om honom. Det är min åsikt i alla fall.
Fan är det för fel på folk? Ju råare ramsor om motståndarspelare desto bättre, pinsamt att hylla Foppa och dylika ärkemuppar på ett DIF-forum. Jävla kärringar.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av jensa85 »

Mäklaren skrev:Andreas Engqvist är bedrövlig idag och har varit det under hela säsongen. Maken till sölig och vattentrampande spelare var det längesedan jag såg.

Och snälla, kom inte med ursäkten att han är ung. Killen är 23 och gör sin fjärde säsong i Elitserien. Kliv fram och visa lite hjärta för fan!
Helt bedrövligt är väl ändå att ta i? Många som var sämre än han.
Men antar att du grundar det på att han stod för misstaget som ledde fram till 1-2?
För i övrigt tycker jag han gör en av sina bästa matcher för säsongen.
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av 1891 »

Jag går på matcher för att jag älskar Djurgården, inte för att jag hatar motståndarna...
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av season »

Lee Harvey Oswald skrev: Brist på respekt kan jag tycka mot en av Sveriges största Hockeylirare ever...
Om killen inte bär en gul, röd och blå sköld på bröstet tror jag inte någon spelare kan vänta sig "respekt" på Hovet. Även om han annars är en klass för sig.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fricke skrev:Jag räknar till 0 målchanser för Modo och två mål.

Ridderwall gör en Wesslau
Hade Wesslan släppt in dessa två mål hade drevet på detta forum gått loss ordentligt.
Inget snack om att Ridderwall spelat bättre i år, men en något rättvisare bedömning av målvakterna hade varit på sin plats.

Surt att vi inte kan prestera bättre i period två och tre. Grymt mycket slarv och världsrekord i snurr ut i hörnorna.

Ett fett minus till Ante E som inte glädjer mycket denna säsong. Inte en chans att han tar en plats i NHL nästa år och spelar han inte upp sig under resten av serien ser jag honom gärna i ett annat lag nästa år.

Domaren var ett stort skämt med det icke bortdömda målet och flertalet missade Modoutvisningar, inte minst den självklara crosscheckingen på Ante av Näslund.

Ett stort plus till Cehlin som i mina ögon spelat till sig Zigomanis plats i förstakedjan.

Måste skriva lite om mitt nya hatobjekt, nämligen minibaggen MatsZugerAsna som i en av periodpauserna uttryckte vilket "jävla skitspel vi spelar". Han ska enbart hålla käft och tacka alla norska tallefjantar för att Peter Forsberg gett det tidigare "kvalserieklara" Modo chansen att komma aningen högre i år.

En positiv sak inför det kommande täta spelschemat är att vi har en relativt skadefri trupp. Hoppas nu vi kan ta en av norrlandsmatcherna.
Lyckas vi inte med det kan vi få fira jul under minst ett av strecken.

Äh, detta inlägg blev lika rörigt som spelet i 2:a och 3:e.....Gonatt!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av jensa85 »

[/quote]

Fan är det för fel på folk? Ju råare ramsor om motståndarspelare desto bättre, pinsamt att hylla Foppa och dylika ärkemuppar på ett DIF-forum. Jävla kärringar.[/quote]

Så om du skulle spela i Tex Rögle och jag som DIF-supporter skulle skrika förnedrande saker om dig och din familj, "ju råare saker desto bättre".
Då skulle du tycka att det var helt okej bara för att du är en motståndare på en ishockeyplan?
Förstår inte riktigt vad vitsen är :roll:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av Snazzi »

jensa85 skrev:
Fan är det för fel på folk? Ju råare ramsor om motståndarspelare desto bättre, pinsamt att hylla Foppa och dylika ärkemuppar på ett DIF-forum. Jävla kärringar.[/quote]

Så om du skulle spela i Tex Rögle och jag som DIF-supporter skulle skrika förnedrande saker om dig och din familj, "ju råare saker desto bättre".
Då skulle du tycka att det var helt okej bara för att du är en motståndare på en ishockeyplan?
Förstår inte riktigt vad vitsen är :roll:[/quote]
Det är nog sånt man får räkna med som elitidrottsman. Du tror inte DIF spelarna får skrikord åt sig i t.ex Linköping, Karlstad och Götet?
Inte vårat fel att vi faktiskt hörs ner på isen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av jensa85 »

Snazzi skrev:
jensa85 skrev:
Fan är det för fel på folk? Ju råare ramsor om motståndarspelare desto bättre, pinsamt att hylla Foppa och dylika ärkemuppar på ett DIF-forum. Jävla kärringar.
Så om du skulle spela i Tex Rögle och jag som DIF-supporter skulle skrika förnedrande saker om dig och din familj, "ju råare saker desto bättre".
Då skulle du tycka att det var helt okej bara för att du är en motståndare på en ishockeyplan?
Förstår inte riktigt vad vitsen är :roll:[/quote]
Det är nog sånt man får räkna med som elitidrottsman. Du tror inte DIF spelarna får skrikord åt sig i t.ex Linköping, Karlstad och Götet?
Inte vårat fel att vi faktiskt hörs ner på isen.[/quote]

Det tror jag säkert att dom får. Men jag förstod bara inte vitsen med att det skulle uppmuntras att förnedra spelare och deras anhöriga osv i en klack som ska stötta det EGNA laget.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av Jepe »

Tycker att Ölvestad, Chelin och Lill-honken var de i DIF idag som var absolut bäst. Riddarn tycker jag gjorde en klart godkänd match likaså, han släpper inte alls en massa onödiga returer vilket skapar ett lugn runt mål, sen gör han väl sina småtabbar till och från också....

Som så många andra skrivit också så var inte klacken riktigt där.... tråkigt tycker den har varit grym tidigare matcher "bortaklacken" har knappt hörts något, men idag hördes den om än lite så hördes den.

Domarna ska man inte ens börja prata om egentligen man blir ju bara så förbannad. Denna säsong verkar ju även linjemännen fått för sig att ta sig så mycket tid i rampljuset som möjligt. Förstår verkligen inte hur de sååååååå ofta tar bort fel tekare.

Sen det här med 1-1 målet gör mig förbryllad, det är väl någon ny regel som säger att en spelare får vara i målgården om det inte stör målvakten? Men vad är störa? Komma rakt bakifrån (som jag uppfattade att Näslund gjorde) är väl störande? Och ibland blåser domarna så fort en spelare sätter sin fot en centimeter in i målgården, ibland får de lägga sig på målvakterna utan att det blåses av. Sen så var de lite väl snälla i bedömningen mot Näslund idag kan man ju tycka. Var väl han som cross-checkade Engqvist i ryggen i första mitt framför mål när han skulle skjuta utan att domaren ens reagerade.

Nä det verkar nästan som om att det är "domarens år" i den kinesiska kalendern eller nått... men något måste göras åt dessa blindstyren som tror sig vara matchernas medelpunkter.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av sthlm_dif »

xxwinniehxx skrev:Fan är det för fel på folk? Ju råare ramsor om motståndarspelare desto bättre, pinsamt att hylla Foppa och dylika ärkemuppar på ett DIF-forum. Jävla kärringar.
Att sjunga om Foppa är ok, som "paralympics här kommer Forsberg" till exempel. Men att sjunga att Näslund våldtar Foppa är absurt och jävligt opassande.
Snazzi skrev:Det är nog sånt man får räkna med som elitidrottsman. Du tror inte DIF spelarna får skrikord åt sig i t.ex Linköping, Karlstad och Götet?
Inte vårat fel att vi faktiskt hörs ner på isen.
Nej, Färjestads och Linköpings supportrar sjunger verkligen inte att Ragnarsson våldtar Marcus Nilsson på bussen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
xxwinniehxx
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-12-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av xxwinniehxx »

sthlm_dif skrev:
xxwinniehxx skrev:Fan är det för fel på folk? Ju råare ramsor om motståndarspelare desto bättre, pinsamt att hylla Foppa och dylika ärkemuppar på ett DIF-forum. Jävla kärringar.
Att sjunga om Foppa är ok, som "paralympics här kommer Forsberg" till exempel. Men att sjunga att Näslund våldtar Foppa är absurt och jävligt opassande.
Snazzi skrev:Det är nog sånt man får räkna med som elitidrottsman. Du tror inte DIF spelarna får skrikord åt sig i t.ex Linköping, Karlstad och Götet?
Inte vårat fel att vi faktiskt hörs ner på isen.
Nej, Färjestads och Linköpings supportrar sjunger verkligen inte att Ragnarsson våldtar Marcus Nilsson på bussen.
Tvärtom vad gäller Paralympics, fegare att göra sig rolig på handikappades bekostnad i sådana fall.. du tycker säkert att det var "jävligt opassande" det Loob fick utstå också?

Vi vill definitivt inte vara som Färjestads supportrar heller.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av sthlm_dif »

xxwinniehxx skrev:Tvärtom vad gäller Paralympics, fegare att göra sig rolig på handikappades bekostnad i sådana fall.. du tycker säkert att det var "jävligt opassande" det Loob fick utstå också?

Vi vill definitivt inte vara som Färjestads supportrar heller.
Snälla du, skillnaden är att det är humor i den ramsan.
Till och med Forsberg skrattade då och då under våra sånger.
Han hade garanterat inte skrattat om han hörde att han blev våldtagen av Näslund i bussen. Han hade förmodligen tappat all respekt för våra supportrar.

Håkan Loob hånades med fula ord, och visst är även det opassande. Men på 90-talet var läktarkulturen väldigt annorlunda jämfört med idag. Det var läktarbråk och stökigt på de flesta matcherna. Det är en ny ung generation som befinner sig i klacken idag, och en ny, vettig supporterförening (Järnkaminerna istället för Blue Saints). Jag har aldrig varit med om att vår klack har sjunkit så här lågt under mina år i klacken.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Wire
Inlägg: 51
Blev medlem: 2009-10-22
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av Wire »

Snälla, vad är det för jävla gnäll om opassande ramsor? Vi supportrar har till uppgift att stödja vårt kära Djurgår´n men även även psyka ner motståndarna. Det ska inte vara en trevligt upplevelse som motståndare att besöka Hovet.
Tycker att 11433.net formulerar det väldigt bra: "Vi vill att citaten från motståndare skall lyda likt följande : "Djurgårdspubliken är riktigt jobbig och grinig, det är mentalt ansträngande att spela där" , istället för : "Det är en kick att komma till Stockholms Stadion och möta DIF, publiken lever sig verkligen med och det är kul".Det senare citatet, som faktiskt förekommit tyder ju på att vi som publik inte skött vår uppgift. Vår uppgift är framförallt att stötta Djurgår'n men även psyka ner motståndare så att de underpresterar."
Senast redigerad av Wire den 2009-12-03 23:47:34, redigerad totalt 2 gång.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av Mäklaren »

sthlm_dif skrev:
xxwinniehxx skrev:Tvärtom vad gäller Paralympics, fegare att göra sig rolig på handikappades bekostnad i sådana fall.. du tycker säkert att det var "jävligt opassande" det Loob fick utstå också?

Vi vill definitivt inte vara som Färjestads supportrar heller.
Snälla du, skillnaden är att det är humor i den ramsan.
Till och med Forsberg skrattade då och då under våra sånger.
Han hade garanterat inte skrattat om han hörde att han blev våldtagen av Näslund i bussen. Han hade förmodligen tappat all respekt för våra supportrar.

Håkan Loob hånades med fula ord, och visst är även det opassande. Men på 90-talet var läktarkulturen väldigt annorlunda jämfört med idag. Det var läktarbråk och stökigt på de flesta matcherna. Det är en ny ung generation som befinner sig i klacken idag, och en ny, vettig supporterförening (Järnkaminerna istället för Blue Saints). Jag har aldrig varit med om att vår klack har sjunkit så här lågt under mina år i klacken.
Håller med dig helt och fullt. Hat hör till, men det skall vara med glimten i ögat.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009

Inlägg av Kall-El »

Skillnaden mellan målvakterna är att Riddarn tar poäng åt oss. Även om han gjorde en tabbe på ett av MoDos mål så känns det säkrare med honom som sista utpost, inte minst då att man slipper returer som kan hamna var som helst. Dessutom hade killen över 93% i räddningsprocent samt plockade hem 1 pinne till oss denna kväll. Svårt att gnälla över detta egentligen. Det är nog helt enkelt så att Riddaren är mer av en vinnare än Wesslan.

Att sedan Sillen inte är uttagen till junis-VM är för mig obegripligt. Den killen måste vara bättre än majoriteten av de forwards som är uttagna.
Skriv svar