Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av Edin »

Ett ord: slarv! Man ska aldrig, oavsett, släppa in en puck i BP. Nåväl, nya tag på tisdag.

Tänder ett stilla juleljus och ber till gud att vi visar 0 respekt för Glasfot och Co.

David Printz, ge oss en tidigt julklapp och proppa Mr. Paralympic!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Adam
Inlägg: 21
Blev medlem: 2008-09-16

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av Adam »

Ta Chansen - Våga vinn!

Idiot Markus Nilsson som gjorde bandysving efter Holtet vid 4-2 målet.

Frustration... :lol:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av Remy Lebeau »

Adam skrev:Ta Chansen - Våga vinn!

Idiot Markus Nilsson som gjorde bandysving efter Holtet vid 4-2 målet.

Frustration... :lol:
Eller fittkrossmongot i färjestad som tacklade Cehlin riktigt fult bakifrån på öppen is. Ingen stake där inte.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av kotten »

Adam skrev:Ta Chansen - Våga vinn!

Idiot Markus Nilsson som gjorde bandysving efter Holtet vid 4-2 målet.

Frustration... :lol:
3e orättvisa resultatet i år som gick till fördel för plastklubben FBK,
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av -daniel- »

kotten skrev: 3e orättvisa resultatet i år som gick till fördel för plastklubben FBK,
Håller med dig om att det kanske var orättvist, och totalt sätt har vi varit värda minst 2st trepoängare mot det laget med snälla kalla inte FBK för en "plastklubb". En av få lag som jag har rejäl respekt för med en gedigen historia bakom sig och många härliga bataljer mot oss genom åren. Det ändrar ju inte faktum att Karlstadlaget solklart är de största antagonisterna och kanske också "avskys" mest från mitt håll, men någon "platsklubb" är de verkligen inte...
Bild
FBK1932
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-12-02

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av FBK1932 »

Nu ska jag inte smeta in förlusten i ansiktet på er som pajas Adam väljer att göra, men några kommentarer har jag.

Jag är klart imponerad över Difs insats till att börja med. Med ett antal nyckelspelare borta så presterar de en match som hade räckt till poäng i de allra flesta arenor i ES.

Målen som vi gör beror till stor del på misstag från eran sida, men så är det ju ganska ofta. Henke borde tagit erat första och på det andra går vi bort oss så mycket så ni får 4 mot 2, till exempel. Minst misstag vinner ofta, så även igår. Visst faller ni på eget grepp, men ni som tycker att vi vinner bara på tur bör nog ta av cyklopet och se matchen igen. Det är ju ändå relativt cleana mål vi gör när vi utnyttjar era misstag, så var ligger turen? På hovet sist så hade vi dock rejäl röta.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av Frasse »

FBK1932 skrev:Nu ska jag inte smeta in förlusten i ansiktet på er som pajas Adam väljer att göra, men några kommentarer har jag.

Jag är klart imponerad över Difs insats till att börja med. Med ett antal nyckelspelare borta så presterar de en match som hade räckt till poäng i de allra flesta arenor i ES.

Målen som vi gör beror till stor del på misstag från eran sida, men så är det ju ganska ofta. Henke borde tagit erat första och på det andra går vi bort oss så mycket så ni får 4 mot 2, till exempel. Minst misstag vinner ofta, så även igår. Visst faller ni på eget grepp, men ni som tycker att vi vinner bara på tur bör nog ta av cyklopet och se matchen igen. Det är ju ändå relativt cleana mål vi gör när vi utnyttjar era misstag, så var ligger turen? På hovet sist så hade vi dock rejäl röta.
Härligt och se gästande skribenter som kan sköta sig !
Ridderwall bör (precis som Henrik borde med det första målet) ha tagit den isare som gav 3-2.

Tycker det överlag var en välspelad match och med en hel del tuffa (men ärliga tacklingar).
Vilket det ju för övrigt allt som oftast är när dessa två giganter gör upp på isen.


Känns ju surt att efter tre jämna matcher mot Färjestad nu ha kammat noll poäng trots att utgången har varit minst sagt oviss i samtliga av dessa tre matcher.

Revanschen får väl komma den 2/1i samband med Järnkaminernas dag på Hovet.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av kotten »

-daniel- skrev:
kotten skrev: 3e orättvisa resultatet i år som gick till fördel för plastklubben FBK,
Håller med dig om att det kanske var orättvist, och totalt sätt har vi varit värda minst 2st trepoängare mot det laget med snälla kalla inte FBK för en "plastklubb". En av få lag som jag har rejäl respekt för med en gedigen historia bakom sig och många härliga bataljer mot oss genom åren. Det ändrar ju inte faktum att Karlstadlaget solklart är de största antagonisterna och kanske också "avskys" mest från mitt håll, men någon "platsklubb" är de verkligen inte...
Sant, måste fortfarande vara i frustration sen igår, my bad.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av Sebbe G »

Edin skrev:Ett ord: slarv! Man ska aldrig, oavsett, släppa in en puck i BP. Nåväl, nya tag på tisdag.

Tänder ett stilla juleljus och ber till gud att vi visar 0 respekt för Glasfot och Co.

David Printz, ge oss en tidigt julklapp och proppa Mr. Paralympic!
Du menar PP va?? För BP är ju ok, då är man ju en spelare mindre på isen.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av sensei »

Sebbe G skrev:
Edin skrev:Ett ord: slarv! Man ska aldrig, oavsett, släppa in en puck i BP. Nåväl, nya tag på tisdag.

Tänder ett stilla juleljus och ber till gud att vi visar 0 respekt för Glasfot och Co.

David Printz, ge oss en tidigt julklapp och proppa Mr. Paralympic!
Du menar PP va?? För BP är ju ok, då är man ju en spelare mindre på isen.
Fast det är ju en ganska bra regel när man tänker efter, det ska vi följa från och med nu :)

DIF - framtida laget med 100% BP
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev: DIF - framtida laget med 100% BP
Neej, varför det?
Tycker det räcker bra Christer Youssef :?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av Mäklaren »

Lee Harvey Oswald skrev:
sensei skrev: DIF - framtida laget med 100% BP
Neej, varför det?
Tycker det räcker bra Christer Youssef :?
Hahaha. :D

Lee Harvey for president!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av Snazzi »

Lee Harvey Oswald skrev:
sensei skrev: DIF - framtida laget med 100% BP
Neej, varför det?
Tycker det räcker bra Christer Youssef :?
Haha, du fick mig att fnittra som en liten flicka. ;)

Vad bra det känns att ha både fotboll och hockey!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
FBK1932
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-12-02

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 1/12 2009

Inlägg av FBK1932 »

Frasse skrev: Härligt och se gästande skribenter som kan sköta sig !
Ridderwall bör (precis som Henrik borde med det första målet) ha tagit den isare som gav 3-2.

Tycker det överlag var en välspelad match och med en hel del tuffa (men ärliga tacklingar).
Vilket det ju för övrigt allt som oftast är när dessa två giganter gör upp på isen.


Känns ju surt att efter tre jämna matcher mot Färjestad nu ha kammat noll poäng trots att utgången har varit minst sagt oviss i samtliga av dessa tre matcher.

Revanschen får väl komma den 2/1i samband med Järnkaminernas dag på Hovet.
Ridderwall borde tagit den ja, men ni kan väl knappast kalla det att vi vinner på tur när bl.a er målvakt gör misstag? Det är en sak om man gör mål som studsar på 7 klubbor och 4 skridskor innan den tar ribbkryss-stolpe-in, det kan man kalla flax. Men detta var som sagt inga såna mål.

Jag kan fatta att det känns riktigt bittert, jag har nog varit smått suicidal om det hade varit tvärtom.
Skriv svar