INTRO vid match

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Järnkamin nr9
Inlägg: 27
Blev medlem: 2005-06-19

Inlägg av Järnkamin nr9 »

Mina förslag är "Jump" med van halen, "Iron man" med sabbath(Passande, men kanske lite för seg,eller?),"Yesterday med "Guns".

Men visst skulle det sitta fint med en tung metallica låt eller med en skön System of a down låt eller en med ännu skönare Kiss.

Eler så kör man en favorit i repris "Eye of the Tiger" med survivor,kanske,kanske inte?
Jonius
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-15
Ort: UCS

Inlägg av Jonius »

Eller så ger man det hela lite DIF-känsla. Sjung för gamla Djurgår´n kanske? Blir kanske inte så "häftigt", men lite mer Djurgår´n över det hela vore kanske inte fel?
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

"Tung" Hip Hop (paradox i sig) är för "slött" för att i mina öron förknippas med en snabb och hårt sport bara.
Men du förknippar långt permanentat hår, läder, nitar, taskiga tatueringar samt bröl med något "Snabbt och hårt"?

Nej du.

Skulle gärna se en egenkomponerad låt, varför inte ADL.

Hans ringwalk med Scott under K1 Scandinavia i år och för nått år sen med Martin Holm. Det är mäktigt.
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

fast, vill ni prompt ha musik av det lite rockigare slaget så kan man ju alltid föreslå Rage Against The Machine (eller varför inte Body Count). WAKE UP med RATM kanske kan funka när DIF spelar som en påse nötter... :)
Helt OK!! :)
Men du förknippar långt permanentat hår, läder, nitar, taskiga tatueringar samt bröl med något "Snabbt och hårt"?
Om alternativet är killar i för stora basketkläder, mängder av guldkedjor vars enda intresse är knark och kn**** så JA, varje dag på året, absolut!! :wink:
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Egentligen så skulle ju inte "Gul röd blå" av Coca Carola vara helt fel. Det är ju dessutom en Djurgårdssång!
Gusten
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Gusten »

Den bästa låten när man vill bli peppad är Da Buzz med i'm alive fråga alla coola hockeyspelare, alla tycker det.
Senast redigerad av Gusten den 2005-06-20 13:41:04, redigerad totalt 2 gång.
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Gusten skrev:Den bästa låten när man vill bli peppad är Da Buzz med i'm alive fråga alla coola hockeyspelare, alla tycker det.
De flesta sportaktörer, oavsett sport, gillar ju Dire Straits så jag tycker vi struntar i att fråga dem och hör med oss som skall se introt istället. :lol:
Gusten
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Gusten »

Helt rätt Dire Straits är på tok för manligt!
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Ser gärna SFGD (Sjung för gamla Djurgår´n), jag är där för att se Djurgår´n och inget annat. Bort med NHL tramset, vill se en DIF-style!
DJUUU..
hamous
Inlägg: 92
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av hamous »

Intro låten är förfärlig tycker jag.

tycker motley crue - kickstart my heart , skulle vara en bra låt.
eller ac dc - highway to hell
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Hip hopp och hockey hör inte ihop.

Jag ser helst att det är en Djurgårds baserad låt. Varför kan inte några sångglada och kunniga musiker till djurgårds fans knåpa ihop en låt till Djurgården hockey? =)
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
martin_007
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-06-26

Innan nedsläpp?

Inlägg av martin_007 »

Vad heter den låten som spelas precis innan nedsläppet på era hemma matcher?

Jag tycker den är för jävla grym!!
roban
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-06-21

Inlägg av roban »

själv tycker jag att man ska köra med lite fire-works =D
Användarvisningsbild
Legion
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Legion »

Sabotage - Beastie Boys.

Sen gör man en parodi på BB's video och låter grabbarna spela rollerna i denna. Falken är given som hårdkokt 80-tals deckare...
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Cellus skrev:Hip hopp och hockey hör inte ihop.

Jag ser helst att det är en Djurgårds baserad låt. Varför kan inte några sångglada och kunniga musiker till djurgårds fans knåpa ihop en låt till Djurgården hockey? =)
Det är sådant skit som man hellst vill slippa! "Globen Gladiatorer", vilket jävla skräp! Nä, inget egenkomponerat med laget som kör. Då skulle det efteråt passa med Ugglas "Jag mår illa" :-)

Någon sa Queen - The show must go on. Då kan Ronnie åka ut först med en konunga-mantel + krona samt ett halvt mikrofonstativ i handen. Respekt! ;-)
Skriv svar