INTRO vid match

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

INTRO vid match

Inlägg av Gårdare »

Det känns som jag tagit upp detta tidigare, men det känns grymt viktigt!

Vad skall hända?

- Skippa utgång ur kaminen? Hitta något nytt?
- Låt? egenkomponerat känns patetiskt
- raketer?
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Kaminen är ju bara en liten detalj som funkar men det viktigaste är hård och elak musik på hög volym!! Gärna Manson!! :twisted:
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Tomas skrev:Kaminen är ju bara en liten detalj som funkar men det viktigaste är hård och elak musik på hög volym!! Gärna Manson!! :twisted:
En gammal hederlig Metallica skulle sitt fint! Dessutom tycker jag att man kan spola presentationen av 1:a femman, det känns bättre att presentera efter nationalsången.
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Dream Theater - Metropolis Part 1 är mitt förslag.
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

En gammal hederlig Metallica skulle sitt fint! Dessutom tycker jag att man kan spola presentationen av 1:a femman, det känns bättre att presentera efter nationalsången.
Ja, nu finns inte det bandet du nämner i min bok längre efter att de stämde sina fans för Napsternedladdning, plus en massa annat skit, men visst....hellre de onämnbara än nåt annat mjukt slask. :)
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: INTRO vid match

Inlägg av Ritterwand »

Gårdare skrev:Det känns som jag tagit upp detta tidigare, men det känns grymt viktigt!

Vad skall hända?

- Skippa utgång ur kaminen? Hitta något nytt?
- Låt? egenkomponerat känns patetiskt
- raketer?
Varför inte skippa det här med flashiga intron helt och hållet?
Användarvisningsbild
ZtAvVe
Inlägg: 61
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Huddinge

Inlägg av ZtAvVe »

Tomas skrev: Ja, nu finns inte det bandet du nämner i min bok längre efter att de stämde sina fans för Napsternedladdning, plus en massa annat skit, men visst....hellre de onämnbara än nåt annat mjukt slask. :)

Fans och fans? Det är väll ändå de riktiga fansen som KÖPER skivorna! 8)

Aja, nog om det. Men något tungt gärna något från "the early years" med metallica skulle sitta fint :D
Men kaminen kan man ju inte dumpa, den e ju klassisk! :P
Lite pyroteknik(som funkar) o sjysst musik samt kaminen. Det är väll inte allt för mycket begärt! :)
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Fans och fans? Det är väll ändå de riktiga fansen som KÖPER skivorna! 8)

Aja, nog om det. Men något tungt gärna något från "the early years" med metallica skulle sitta fint :D
Men kaminen kan man ju inte dumpa, den e ju klassisk! :P
Lite pyroteknik(som funkar) o sjysst musik samt kaminen. Det är väll inte allt för mycket begärt! :)
Många, just hårdrockfans, är ju oerhört trogna så jag är övertygad om att de gör både och, d v s både laddar och köper.

Oavsett vad så kändes inte som om Metallica, just då, var fattiga direkt och sådana band som Iron Maiden uppmanar ju till nedladdning så visst är det skillnad på schyssta killar och snålputtar!!

Jag ser gärna Beautiful People med Manson vars riff får Metallica att framstå som lätt-poppare. :lol:
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Varför måste det vara hårdrock? Jag tyckte att Sympathy for the devil var rätt maffigt när man körde den.
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

mforce skrev:Varför måste det vara hårdrock? Jag tyckte att Sympathy for the devil var rätt maffigt när man körde den.
"Maffig" är bara inte det jag, helt subejtivt, vill koppla samman med våra hårda och elaka iskrigare. Hårdrock är elakt och tufft och käkar taggtråd...hårda och tuffa järnkaminer, inga sensibla individer! :twisted:
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Ni kan ta er hårdrock och stoppa någonstans där solen inte skiner.

Tung Hip Hop är det enda rätta.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

tung Hip Hop?

Ironi får ja hoppas, för vi skulle då skämma ut oss om vi hade hip hop som intro eller något sånt
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Jojje skrev:Ni kan ta er hårdrock och stoppa någonstans där solen inte skiner.

Tung Hip Hop är det enda rätta.
"Tung" Hip Hop (paradox i sig) är för "slött" för att i mina öron förknippas med en snabb och hårt sport bara. 8)
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Djurgårn skrev:tung Hip Hop?

Ironi får ja hoppas, för vi skulle då skämma ut oss om vi hade hip hop som intro eller något sånt
Instämmer! Tänk tanken när Lassila gör debut med 50 Cent i bakgrunden :-)

iofs kan man använda "Cypres Hill - Insane in the membrane" när Peter Nordström är på besök....
doktorn
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av doktorn »

Jojje skrev:Ni kan ta er hårdrock och stoppa någonstans där solen inte skiner.

Tung Hip Hop är det enda rätta.
Äntligen en "fellow hip-hop:er"!!! :D

Old school hip-hop är såååå mycket hårdare och tuffare än sminkade hårdrocksnissar!

fast, vill ni prompt ha musik av det lite rockigare slaget så kan man ju alltid föreslå Rage Against The Machine (eller varför inte Body Count). WAKE UP med RATM kanske kan funka när DIF spelar som en påse nötter... :)

Ni som sett lite NBA basket kanske känner till Bulls intro låt (Siruis med The Alan Parson Project), den är inte speciellt hård men jävligt skön intro låt helt enkelt! Men varför efterapa någon annan... :?
Skriv svar