Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
stella_artois
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-11-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009

Inlägg av stella_artois »

Caveman skrev: Märkligt att vi förlorat tre matcher i rad sedan Ragge gjort comeback.
Ja, detta är ett skrämmande faktum som jag tror alla har noterat.
Men vi får verkligen hoppas att det inte betyder någonting överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009

Inlägg av warrant »

DIF förlorade tre matcher i rad tidigare under säsongen.
Och då med Ragge i laget..Sånt som händer
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009

Inlägg av Kall-El »

Är ingen större beundrare av Printz, men det finns betydligt större problem bakåt än honom just nu den saken är säker.

Sedan undrar man ju lite om målvaktshattandet kan ställa till lite problem och osäkerhet för backarna?

Är nog enklare att spela försvarsspel om man alltid ha samma burväktaresom man vet var man har. Sedan hade jag som back varit livrädd med Wesslau i målet för det räcker inte bara med att ha koll på dina motståndare du måste dessutom varaberedd på att vilket skott som helst kan leda till en retur. En retur som kan hamna precis var som helst i banan.

MIsstänker att försvarsproblemen är en tudelad förklaring;

* Vi har egentligen bara 5 backar av klass.

* Väldigt mycket hattande i backparen.

Om man gav samma backpar chansen i match efter match tror i alla fall jag att deras spel med puck skulle bli säkrare. De skulle också börja lära sig "hur den andra tänker och agerar" och därigenom minska ner misstagen. Skulle gärna se att man gick tillbaka till Ragge - Holmqvist, Timmy - Kyle samt Printz - ?. LÅt Deilert få chansen bredvid David och fungerar det inte får vi hel enkelt försöka hitta en back till. Hattandet behöver vi alla fall få ett slut på.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009

Inlägg av Stocky »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Stocky skrev:Kolla noga nästa match när han tar burskydd. Han lägger nämligen 9 av 10 passar åt höger där en spelare får stå och vänta, ställer sig en motståndare ivägen för den passen.
Detta håller jag med om. Men gör inte våra backar generellt det? Som jag sett det går en back och tar burskydd medan den andre glider ut i högerkant.
Som jag förstår verkar det vara en grunduppställning till vårt uppspel.

Tack och lov har vi de senaste matcherna visat på lite mer variation men i överlag har uppspelen börjat så.
Jo alla backar gör samma sak, och det är en väldigt bra taktik. Det är faktiskt bara bra om det kommer en kille och ställer sig ivägen för spelaren på högerkanten för då öppnar sig mittzon. Problemet är att det är inte många backar i vårt lag som klarar den passen utan att det ska vara fara för att bli en indianare istället. A. Holmqvist är väl den enligt mig som klarat det bäst så här långt. Nu ska jag inte föra någon häxjakt på Printz men varför kan ingen annan spelare vara den som ställer sig bakom målet!? Jo problemet dom senaste matcherna är ju den att han spelat med Eklund som kanske inte heller är säkerheten själv. Därför måste Printz spela med en offensivt duktig back enligt mig. Ragnarsson//Holmqvist behöver inte spela med varann denna säsong (förra säsongen var ju Holmqvist sämre än Printz i försvarszon), Holmqvist har tagigt ett stort kliv framåt och kan spela med Printz eller ja Deilert nu när han kommer upp.

Alltså spela Printz med en skillig offensiv spelare så kan han koncentrera sig på det defensiva.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Stocky skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Stocky skrev:Kolla noga nästa match när han tar burskydd. Han lägger nämligen 9 av 10 passar åt höger där en spelare får stå och vänta, ställer sig en motståndare ivägen för den passen.
Detta håller jag med om. Men gör inte våra backar generellt det? Som jag sett det går en back och tar burskydd medan den andre glider ut i högerkant.
Som jag förstår verkar det vara en grunduppställning till vårt uppspel.

Tack och lov har vi de senaste matcherna visat på lite mer variation men i överlag har uppspelen börjat så.
Jo alla backar gör samma sak, och det är en väldigt bra taktik. Det är faktiskt bara bra om det kommer en kille och ställer sig ivägen för spelaren på högerkanten för då öppnar sig mittzon. Problemet är att det är inte många backar i vårt lag som klarar den passen utan att det ska vara fara för att bli en indianare istället. A. Holmqvist är väl den enligt mig som klarat det bäst så här långt. Nu ska jag inte föra någon häxjakt på Printz men varför kan ingen annan spelare vara den som ställer sig bakom målet!? Jo problemet dom senaste matcherna är ju den att han spelat med Eklund som kanske inte heller är säkerheten själv. Därför måste Printz spela med en offensivt duktig back enligt mig. Ragnarsson//Holmqvist behöver inte spela med varann denna säsong (förra säsongen var ju Holmqvist sämre än Printz i försvarszon), Holmqvist har tagigt ett stort kliv framåt och kan spela med Printz eller ja Deilert nu när han kommer upp.

Alltså spela Printz med en skillig offensiv spelare så kan han koncentrera sig på det defensiva.
Instämmer, Holmqvist har verkligen utvecklats.

Det verkade som att Timrå hade läst vår inledande uppspelsfas och hade Printz gått ut skulle de säkert skurit av den andra backen.

Men jag delar dina tankar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar