Ridderwall eller Wesslau

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Joas »

Ridderwall är bra varje match han spelar och bör därför prioroteras som nummer ett från och med nu anser jag.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Mäklaren »

Håller med helt. Tycker han har visat under hela säsongen att han överglänser Wesslau å det grövsta. Gustaf har lyckats med underverket att bli sämre den här säsongen medan Ridderwall utvecklats och blivit hyfsat stabil. Att vi vunnit matcherna som Ridderwall spelat säger väl det mesta.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Fricke »

Mäklaren skrev:Håller med helt. Tycker han har visat under hela säsongen att han överglänser Wesslau å det grövsta. Gustaf har lyckats med underverket att bli sämre den här säsongen medan Ridderwall utvecklats och blivit hyfsat stabil. Att vi vunnit matcherna som Ridderwall spelat säger väl det mesta.
Självklart Ridderwall. Finns överhuvudtaget inga argument till varför GW fått spela DUBBELT så många matcher. Efter GS:s skitmatch i torsdags så måste Ridderwall vara självklar i eftermiddag.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av mårten »

Ridderwall har min röst. Sasta på honom denna säsong så får han visa på allvar om han har det som som krävs. Wesslau håller tyvärr inte. Gnälls mycket på målvakterna och jag är en av dom , men i botten är det inte deras fel då vi har valt att satsa på dessa 2 målvakter. Dif har gjort en felbedömning då vi inte har någon 1:a målvakt och ingen har blommat ur som en heller.
Kan redan nu börja lägga krut på att försöka få hem Tellqvist och om han inte är intresserad en målvakt som kan bära Dif en hel säsong. Sagt det tusen gånger säger det igen , tyvärr är inte Wesslau eller Ridderwall en 1:a målvakt.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av *Knirre »

Ridderwall. Det är så självklart att jag inte ens orkar motivera det.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Spontant säger nog det flesta med ett par fungerande ögon & iaf 2-3 års vana av hockeytittande Ridderwall.
Men tänker man efter en stund så är iaf jag ganska säker på att om Stefan istället fått förtroendet i 14 av 21 spelade matcher så hade även han hunnit med att tabba sig & ge bort ett antal poäng.

Det är ju detta som är DIFs Major problem även denna säsong, vi har INGEN 1:a Keeper.
Det visste ledningen/värvningsansvariga om men man har inte tagit problemet på allvar.
Iofs är det en knepig situation att ha 3 kontraktsbundna högst medelmåttiga målvakter när säsongen startar, så felet begicks under tidigare års säsongsplanering.

Men men, måste jag iaf välja mellan H1N1 & den nya muterade......så väljer jag Ridderwall :?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
tomten
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av tomten »

Kan hålla med om att ridderwall känts bäst den här säsongen..

Förra säsongen var det tvärt om… då var wesslau den klart bättre målvakten… ridderwall släppte puckar som en målvakt ska ta 10 fall av 10.. kommer ihåg att jag tänkte ”NEJ INTE RIDDERWALL I MÅLET” när det var han som stod en match förra säsongen… man viste att han skulle släppa in tagbara puckar…

Tycker inte wesslau har varit dålig den här säsongen men tycker ridderwall vart bättre.. därför tycker jag han ska stå.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Enbom »

Tim Sandberg tack? :)
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Fricke »

Likförbannat är det Wesslau som ska stå mot FBK i eftermiddag.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1262
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Henkos »

Efter Ridderwalls jättemiss mot frölunda tycker jag det är bra att Wesslau får fortsatt förtroende. Även om han släpper vissa tveksamma mål ibland så går han iaf inte bort sig så fullständigt som Riddarn gör tämligen ofta.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Svår fråga. Förra året tycker jag Wesslau blommade ut mer och mer ju längre säsongen led. Jag tycker t.o.m. att han var riktigt bra och fick en del oförtjänt kritik. Just precis just nu dock, så presterar Ridderwall bättre och borde vara vår förstemålvakt så länge detta är fallet.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av sthlm_dif »

Svårt att säga. Båda är exakt lika dåliga.
Wesslau släpper ofta småreturer men gör normalt sett inga dundertabbar.
Ridderwall håller oftast puckarna men gör då och då dundertabbar.

Jag tycker att vi ska avvakta tills jul. Den som Hardy anser vara bäst då bör få förtroende i resterande delarna av säsongen. Det funkar inte att byta målvakt i varje match.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av B.I.B.A »

Wesslau gör ju inte rätt en enda gång, känner mig grymt osäker med honom. Pinsamt att Ridderwall inte får stå mer.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av *Knirre »

En väldigt komisk detalj i ämnet..

Om Wesslau på Eliteprospects.com...
En storväxt målvakt med en explosiv spelstil. Hans största styrka är sidoförflyttningarna.
Det är som att skriva att Bremberg är en fysisk grovjobbare med tafflig puckhantering och styrkan i defensiven. Har även ett fruktat slagskott.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

*Knirre skrev:En väldigt komisk detalj i ämnet..

Om Wesslau på Eliteprospects.com...
En storväxt målvakt med en explosiv spelstil. Hans största styrka är sidoförflyttningarna.
Det är som att skriva att Bremberg är en fysisk grovjobbare med tafflig puckhantering och styrkan i defensiven. Har även ett fruktat slagskott.
Ha ha ha :lol:
Ja den var rolig, men samtidigt lite elak mot Gustaf.
Om det nu är hans starka sida så förstår man ju hur bra resten är :wink:

Har nog ändå svårast för hans ickeförmåga att suga upp puckar.
Skott rakt framifrån med fri sikt tenderar oftast att studsa rätt ut igen som en tennisboll smashad mot en vägg.
På nåt vis känns det oftast flytbetonat då Wesslau räddar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar