Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Leijon »

Kire skrev:Alla till HOVET imorgon!

Det finns inga ursäkter för att inte vara där, hylla laget och ledningen för det liret som DIF presterar just nu. Tänk på att det inte var allt för länge sedan vi var nere rejält i skiten. Kan inte förstå hur vissa i klacken kan sitta ner och gäspa (som mot Luleå i torsdags). I tredje perioden var jag tvungen att se mig omkring. Jag och en polare stod precis ovanför gluggen där de handikappade huserar. Vi var i princip dom ända som stod upp på hela sektionen.

Vad fan har hänt sedan premiären rent stämningsmässigt? Plus, hur fan är vi utspridda? De flesta som står upp och sjunger står till vänster sett från isen. Vid HN/J Järnkaminer blir det sämst tryck från ena sidan vilket gör att sången dör ut...

Lite Off Topic kanske men var bara tvungen att dela med mig av det jag sett och mina åsikter.

Syns på HOVET imorn, spöa fiskrensarna! :D


Får ge dig allt beröm som går att ge för detta inlägg! Äntligen någon som har insett hur tyst det kan vara på vår klacksektion! Vad hände med alla slutsålda säsongskort… används inte dem? Vad var det som hände? Jag tycker klacken var bättre förra året än i år, har ni tappat glöden helt? Kör på för 17 gubbar nu, alla ska dit imorgon för att visa sitt stöd för laget som KÄMPAR som aldrig förr!

Inga ursäkter!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Bäst-i-stan »

Kire skrev:Alla till HOVET imorgon!

Det finns inga ursäkter för att inte vara där, hylla laget och ledningen för det liret som DIF presterar just nu. Tänk på att det inte var allt för länge sedan vi var nere rejält i skiten. Kan inte förstå hur vissa i klacken kan sitta ner och gäspa (som mot Luleå i torsdags). I tredje perioden var jag tvungen att se mig omkring. Jag och en polare stod precis ovanför gluggen där de handikappade huserar. Vi var i princip dom ända som stod upp på hela sektionen.

Vad fan har hänt sedan premiären rent stämningsmässigt? Plus, hur fan är vi utspridda? De flesta som står upp och sjunger står till vänster sett från isen. Vid HN/J Järnkaminer blir det sämst tryck från ena sidan vilket gör att sången dör ut...

Lite Off Topic kanske men var bara tvungen att dela med mig av det jag sett och mina åsikter.

Syns på HOVET imorn, spöa fiskrensarna! :D
Så sant! Nu är det dags att sluta upp för vår klubb. Dags att visa lite inställning på läktaren. Snacka med polarna och dyk upp på Hovet imorn. Det gäller just du som läser det här. Nu ska vi piska upp en härlig stämning mot fiskrensarna.

Fyll Hovet!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Mäklaren »

Järnkaminerna verkar inte uppmärksamma matchen imorgon speciellt mycket, så då får vi själva snacka med alla vi känner! Det är fan dags för en uppryckning på läktaren nu. Laget spelar otroligt bra för tillfället och det kryllar av järnkaminer i truppen. Lägg därtill en Marcus Nilson som äntligen kommit igång och ett starkt nyförväv i Zigomanis. Det är dags att vakna nu för fan, fotbollen är slut!

Vakna!

Hata Göteborg!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av android »

Dyngstryk imorgon.

Hoppas att vi gör mål i PP och målvakten spelar bra, då är jag nöjd. Får gärna vara över 6000 på läktaren också. Ganska tveksam dock.

Vid vinst går vi nog upp på tredje plats om jag räknat rätt.
Född till sportchef.
Blå ängel
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Blå ängel »

Oj, oj vad jag är laddad!!

I den här matchen vill jag verkligen se en vinst till DIF!!

Jag gillar inte göteborgare och dessutom skall jag gå på matchen med en kollega som är göteborgare, jag gillar honom inte.. :twisted:
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av nutarvidom »

Blir en grymt tuff match mot ett Frölunda som börjar få ordning på prylarna. Krävs en gedigen insats rakt igenom för att ha chans på 3p. Får vi se röda stället för 3:e hemmafighten i rad? Kan ju vara tröjfärgen som avgör ;)
EDIT:
När tog DIF 3 st 3:or i rad senast? Har varit oerhört sparsamt med detta på senare år. Utan att ha kollat statistiken, så skulle jag nästan gissa på lockout-säsongen? Kan det vara så bedrövligt?
AnteKr
Inlägg: 77
Blev medlem: 2009-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av AnteKr »

nutarvidom skrev: EDIT:
När tog DIF 3 st 3:or i rad senast? Har varit oerhört sparsamt med detta på senare år. Utan att ha kollat statistiken, så skulle jag nästan gissa på lockout-säsongen? Kan det vara så bedrövligt?
Förra säsongen tog vi 5 matcher i rad. Första matchen av dem 5 var LHC hemma (5-1) sedan avslutades det hela med att vi förlorade mot just LHC borta med 2-1.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Honken »

Från sillstryparnas hemsida

” Vi tar X2000 i morgon och åker även tåg hem på onsdag morgon. Från Stockholms Central åker vi tunnelbana till Globen”

Har dom sprängt budgeten med alla spelarköp och en nu något svikande hemmapublik.
Eller så kanske dom bara vill känna på hur det är att vara i en storstad.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av nutarvidom »

AnteKr skrev:
nutarvidom skrev: EDIT:
När tog DIF 3 st 3:or i rad senast? Har varit oerhört sparsamt med detta på senare år. Utan att ha kollat statistiken, så skulle jag nästan gissa på lockout-säsongen? Kan det vara så bedrövligt?
Förra säsongen tog vi 5 matcher i rad. Första matchen av dem 5 var LHC hemma (5-1) sedan avslutades det hela med att vi förlorade mot just LHC borta med 2-1.
Tackar! Fattar inte att jag glömt detta, när det dessutom är relativt färskt!
En upprepning av den sviten är mer än välkommet!
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Edin »

Missar en hemmamatch för första gången i år, och tur är väl det, för det här matchen har redan gått rätt hårt på mina nerver.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Bäst-i-stan »

Inför kvällens match är det jävligt ovist att tippa resultat. Känns som det kan svänga och båda hållen. Kan vi bara vara skärpta i defensiven matchen igenom och inte ta dumma utvisningar så bäddar det gott för en vinst.
Som sagt med oss på läktaren som ger allt så ska detta bli en enkel match. Dags att samtliga här tar tag och visar inställning på matchen igenom.
Robinhansen
Inlägg: 269
Blev medlem: 2009-02-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Robinhansen »

Bäst-i-stan skrev:Inför kvällens match är det jävligt ovist att tippa resultat. Känns som det kan svänga och båda hållen. Kan vi bara vara skärpta i defensiven matchen igenom och inte ta dumma utvisningar så bäddar det gott för en vinst.
Som sagt med oss på läktaren som ger allt så ska detta bli en enkel match. Dags att samtliga här tar tag och visar inställning på matchen igenom.

själv tror jag på en stenhård kamp!. hoppas innerligt att spelarna är taggade till tusen ikväll.
tror på en övertidsvinst för DIF, 3-2
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Fan vad jag vill ha på poäng! Man får ju hoppas att spelarna kämpar för fullt.
Hoppas också på MINST 6000 i Hovet idag.

Nu drar jag till matchen!
Djurgårdare för livet
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Mäklaren »

Det här är ju bara patetiskt... nu står Ridderwall. Dags att bestämma sig nu innan det går åt helvete!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 17/11 2009

Inlägg av Honken »

Det känns som det är lite slöseri med kompetens att ha seriens två bästa tekare i samma kedja.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar