Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
tomten
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av tomten »

Gott med seger... :) kändes ett tag som matchen kunde ha slutat hur som helst....

Hoppas mackan kan komma igång nu efter att ha gjort 2 mål.

Riddan spelar helt ok men tycker inte han gör någonting outstanding. Kanske borde ha tagit 1 av målen men men det är sådant som händer....

Känns som vi har 2 målvakter som är ungefär lika bra (eller dåliga)....
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av sthlm_dif »

sthlm_dif skrev:Idag känns det som om att vi har en avslagen match att se fram emot...
Så fel man kan ha :wink:
En riktigt underhållande match med tacklingar och och mycket mål.
Men för att vara ärlig så gör vi en dålig match men vinner ändå med 3 baljor.

PP spelet var uselt igen... Där måste tränas, och det rejält.
BP fungerade oftast bra som vanligt.
Ridderwall gör inte sin bästa match för i år, lite mycket returer och osäkra ingripande. Men han får godkänt ändå.
Kul att Cehlin och Brodin kom med i målprotokollet.


Sedan så tycker jag att till en början, dvs i första perioden, så sjöngs det för första gången i rätt tempo för i år.
Det var en del tomma stolar i klacken, men ändå så gjorde vi en helt klart godkänd insats.
Men hur som helst så kan jag inte undgå att klaga på något, och idag klagar jag på den nedre delen av klacken, igen... Det är då inte många som sjunger där. Normalt sett så står dom som sjunger där nere... Men nu för tiden så står dom som inte sjunger där nere, och man blir ju bedrövad när man skriker med i Hardy Nilssons/Johanssons Järnkaminer, och ser flertalet som står och pratar om annat där nere... Bedrövligt.


Men hur som helst, slutet gott, allting gott!
Åhh en sådan härlig dag!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av melker »

Jag sitter och gnäller och klagar över Mackans dåliga och loja inställning så kommer killen in och gör ett högst avgörande mål, riktigt härligt.
Ingen höjdarmatch direkt, men sköna 3poäng givetvis.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Hawk »

Edin skrev:
Hawk skrev:
1891 skrev:Såg ut som att det skulle bli en mindre rolig kryss match i första perioden (Finns inga hockeymatcher som är tråkiga)
Inga tråkiga hockeymatcher? Då kan du inte ha kollat på många matcher...
Det finns många dåliga hockeymatcher, men inga tråkiga.
Beror på hur man ser det :wink:
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Hawk »

melker skrev:Jag sitter och gnäller och klagar över Mackans dåliga och loja inställning så kommer killen in och gör ett högst avgörande mål, riktigt härligt.
Ingen höjdarmatch direkt, men sköna 3poäng givetvis.

Ingen höjdarmatch? Tyckte det var en riktigt bra match!!!
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Honken »

Så skönt med vinst, den störst hittills i år på hemmaplan.

Tre mål på mindre än tre minuter, när hände det sist?
Man han ju knappt avsluta klockan slår innan det var dags igen.

Visst två mål av Mackan men varför bänkas inte han med det spel han visar upp när andra får sitta på bänken?

Ölvestad är återigen som en Duracell kanin med nya batterier inför varje byte. Hur länge ska han orka?

Hur många junisar finns det som står och väntar i kulisserna, det känns som om det bara är att gå in och plocka när det behövs spelare. Juniorsatsningen ger återbäring och kommer att ge ännu mer.

Hade det varit Wesslau som hade gjort motsvarande match som Riddarn gjorde idag hade det varit ett antal kommentarer om hur värdelös han är.

Förra säsongen hade raset redan börjat och vi har nu fler poäng än då. Två poäng upp till tredjeplats och vi kan inte vara i ingemannsland efter nästa omgång.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Kall-El »

Underbart att se alla våra unga spelare ta för sig som de gör. Verkar som att vår juniorsatsning nu verkligen börjar bära frukt. Synd bara att man inte kan få betalt för spelarna bara. Också skönt att se Brodin och Sillen få chansen vid skador istället för att plocka hit skumma spelare från danska ligan. Juniorer och spetsvärvningar är rätt väg att gå helt klart. Dessutom har vi faktiskt fortfarande rätt mycket skador i truppen. Tänk om försvaret hade varit lite vassare...

Håller för övrigt med några andra härinne om att kedjan med Tim. Marcus och Jakob var riktigt vass idag. Egentligen borde man kanske inte vara förvånad dock för sätter du tre så skridskostarka och snabba spelare tillsammans bör de få bra snurr om de bara jobbar på.

Riddarn borde nog tagit ett av målen idag ja, men det är svårt att klaga på detta då vi vinner matchen. Hade för övrigt varit intressant att se vinstprocenten på respektive målvakt. Den är minst lika viktig som räddningsprocenten. För övrigt borde Hardy bestämma sig för en målvakt nu!

Vågar man gissa att Mike hamnar med Eklund och Holmqvist på lördag för att matchas in lite lugnt?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tur för Mackan att han hängde två i slutet, stora sågen var väääldigt nära att komma fram..

Underbart att se våra juniorer vara så bra. Hur många talanger har vi i det där juniorlaget egentligen?!
Först kom Josefsson som fortfarande är min favorit, sen dök Krüger upp och blev poängkung från ingenstans, sen kom Cehlin med helt underbar speed och ettrighet och nu ser vi ännu en tidigare "okänd" lirare, Brodin, spela sjukt bra och frejdigt! Underbart! Ska nog nischa mig på juniorhockey framöver :)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av sensei »

Vad trött jag blir på domaren vid 3-2 målet. Han har ingen som helst rätt att "ringa" videodomaren för att avgöra offside i målgården alt. interference. Har han dömt mål så har han.

Vidare. När han vet med sig att han tar en otroligt petig och kanske helt felaktig utvisning på honken så måste han sen döma en 10:a vid minsta lilla feedback från spelaren. Det är ju för fan inte ok. Vad är det för fel på elitseriedomarna, har alla haft en taskig barndom?

Det positiva i eländet är att vi igår var betydligt bättre på att hantera domarens inkompetens än luleå som stundtals helt tappade humör och fokus.

Någon sade att spelet fungerade sådär. Det håller jag med om, men vi ska inte glömma att det är ett väldigt bra luleå vi slog igår. Sköna poäng!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Frasse »

Härlig match i högt tempo och extra skönt att äntligen få trycka till Luleå.
Hemmalaget stod för en gedigen insats, om man väljer att bortse spelet i powerplay.
Underbart att se alla juniorer som kommer in och tar för sig rejält.

+Juniorerna, kan inte bli bättre än så här !
+Spelet i boxplay som bara blir bättre och bättre.
+Intervjun med Mike inför matchen, lovar gott.

-Spelet i powerplay, alldeles för långsamt
-Domare Forsström, nej du håller inte elitserieklass
-Pajasen i Luleå halsduk som slängde in en öl-flaska på isen i samband med 5-3 målet, hoppas besöket hos polisen var givande....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av DIF 4 EVER »

Härlig match med högt tempo där DIF visade kämpaglöd och lagmoral och aldrig gav upp. Inte alls en trist novembermatch utan matchen hade riktig slutspelskaraktär med griniga situationer och tufft spel. Riktigt kul att Mackan fick avgöra och på vilket sätt sen! En riktig projektil rakt upp i krysset! Visste inte att han hade ett sånt skott, det brakade till i hela Hovet och blev tyst nån sekund innan folk fattade vad som hade hänt och avgrundsvrålet brakade loss. Mackan borde helt klart skjuta oftare om han har ett sånt skott. Tycker Klubertanz gjorde sin bästa insats hittills i DIF-dressen och vara mycket bra i alla 60 minuterna. Viktigt att andra backar kliver fram nu när Ragge är skadad.

En riktig toppenfight! Bästa match och insats av DIF jag har sett på länge!
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av melker »

Hawk skrev:
melker skrev:Jag sitter och gnäller och klagar över Mackans dåliga och loja inställning så kommer killen in och gör ett högst avgörande mål, riktigt härligt.
Ingen höjdarmatch direkt, men sköna 3poäng givetvis.

Ingen höjdarmatch? Tyckte det var en riktigt bra match!!!
Kan nog stämma det du säger, det var väl jag som var så jävla trött. :P
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Leijon »

stannade hemma pga halsfluss :/

För övrigt var klacken pinsam, man hörde lule klapp lite då och då!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

*Knirre skrev: Känns också lovande att vi har så många spelare som är "kalla".. finns ju lite att ta av där..
Håller med.
Med skador på nyckelspelare & andra tongivande spelare som inte alls motsvarat förväntningarna så känns det helskumt att vi bara är 2p från en 3:e plats, med 18 matcher spelade (förvisso bara 4 ner till Ssk)

Men hur bra kommer det att bli när alla är tillbaka & Mackan & Otto börjar tugga igång på riktigt?
Vilken fight om platserna...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Kall-El »

VFHC och LHC har kommit igång nu och jag är tämligen säker på att dessa lag kommer hamna top 4 tillsammans med HV och FBK, även om jag fortfarande tycker FBK spelar över sin förmåga.

Sedan lär det dock bli tätt, även om jag faktiskt tror att MoDo och TIK kan få det jobbigt att kravla sig över räsket.

Så vi får nog slåss om platserna 5-10 i slutändan.
Skriv svar