Hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Soulsic »

DIF_Soldier skrev:Varför har man plötsligt slutat med att publicera laguppställningar?
Dom vill väl mörka 8)

Nä, det är dåligt. Fast de brukar ju iallafall komma upp på hockeyligan.se nån timme innan matchstart.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av melker »

DIF_Soldier skrev:Varför har man plötsligt slutat med att publicera laguppställningar?
Det är ju bara att gå in på http://stats.swehockey.se och klicka på Live på den matchen du vill se så kommer laguppställningen upp ungefär senast en timme innan matchstart, går även att göra på http://www.hockeyligan.se.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Förbättra sidan

Inlägg av dutti »

Jag blir ju sjukt störd på att "Ny Tråd" sitter precis bredvid "Besvara"! Varannat inlägg hittills har varit försök till att starta trådar. Tur som fan att man måste skriva i en titel, annars hade jag nog varit bannad i tron om att jag va en bot nu
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Leijon »

Skulle vilja se ett sammarbete mellan DIF hockey och fotbolls android program!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Daniel942 »

Skulle gärna vilja se ett medlemsforum som är stängt för icke-medlemmar.
Så man kan prata om saker utan att HV Bönder reggar sig och lägger sig i.
DIF!
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Rocker »

Daniel942 skrev:Skulle gärna vilja se ett medlemsforum som är stängt för icke-medlemmar.
Så man kan prata om saker utan att HV Bönder reggar sig och lägger sig i.
Vi har väl inte direkt haft något problem med det? Jag tycker att dom som inte varit Djurgårdare och skrivit på detta forum har hållt en hög nivå, visat ett stort hockeyintresse och till viss mån faktiskt tillfört något.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Daniel942 »

Rocker skrev:
Daniel942 skrev:Skulle gärna vilja se ett medlemsforum som är stängt för icke-medlemmar.
Så man kan prata om saker utan att HV Bönder reggar sig och lägger sig i.
Vi har väl inte direkt haft något problem med det? Jag tycker att dom som inte varit Djurgårdare och skrivit på detta forum har hållt en hög nivå, visat ett stort hockeyintresse och till viss mån faktiskt tillfört något.
Kan vara skönt med ett stängt forum också :)
DIF!
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Kan vara skönt med ett stängt forum också :)
Eller inte...
Det här forumet är i ärlighetens namn ganska dött, och saken hade ju knappast blivit bättre om forumet blev låst för nya medlemmar.

Sedan så undrar jag faktiskt vad du har emot att supportrar till andra lag skriver här? Om dom skriver vettiga saker så är det ju bara intressant att höra andra åsikter än de oftast väldigt vinklade åsikterna som skrivs av oss Djurgårdare.
Om bortasupportrar missköter sig i skrivandet ska de självklart bannas, men eftersom vi inte har haft ett sådant problem här på forumet så finns det heller ingen anledning att diskutera det.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:men eftersom vi inte har haft ett sådant problem här på forumet så finns det heller ingen anledning att diskutera det.
Nu har ju du faktiskt varit medlem här i en månad, så då kan du inte veta vad som hände i slutspelet. Det var minst 5 HV bönder som reggade sig och skrev otroligt meningslösa inlägg i matchtrådarna.

Jag förespråkar inte att stänga hela forumet, utan det handlar om en liten ny forumdel. Det kan ju också bli en morot till att folk blir medlemmar i DIF Hockey (om man nu inte är det).
DIF!
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Nu har ju du faktiskt varit medlem här i en månad, så då kan du inte veta vad som hände i slutspelet. Det var minst 5 HV bönder som reggade sig och skrev otroligt meningslösa inlägg i matchtrådarna.

Jag förespråkar inte att stänga hela forumet, utan det handlar om en liten ny forumdel. Det kan ju också bli en morot till att folk blir medlemmar i DIF Hockey (om man nu inte är det).
Först och främst så kan jag med all säkerhet säga att jag har följt vårt forum betydligt längre än vad du har gjort, så jag vet precis vad jag pratar om.
Att ödsla tid på att bry sig om dom där hv supportrarna är bara onödigt. Dom skrev några få inlägg innan dom sedan lämnade forumet, och det var ingen större fara imo.

Sedan så hade en ny stängd forumdel varit helt död om den endast vore för medlemmar. Majoriteten av de som skriver på forumet är troligtvis inte medlemmar i DIF Hockey, och med tanke på hur lite som skrivs i dagsläget så kan man ju med all säkerhet utgå ifrån att en del för endast medlemmar hade varit helt stendöd, det säger ju sig självt.
Det här forumet är redan stelt som det är, och det ända sättet att få forumet mer intressant är att värva nya medlemmar så att det blir mer intressanta och spridda åsikter att läsa.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Snazzi »

Den röda bakgrunden är mycket snyggare. Tröjorna också för den delen.

Ge mig röd November!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:men eftersom vi inte har haft ett sådant problem här på forumet så finns det heller ingen anledning att diskutera det.
Nu kan du ta och läsa DIF-ajk tråden. :)
DIF!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av android »

En liten fråga som irriterar mig. När man klickar på besvara inlägg utan att vara inloggad så kommer inloggningsrutan upp, fine. Men när man loggar in så kommer "Återgå till index" upp som enda alternativ. Har gjort så ett tag nu. Jag har för mig att förut kom det upp något i stil med "Återgå till föregående plats" eller något i den stilen, så man kunde klicka sig in och börja skriva direkt. Nu återgår man till index, in i rätt forum in i rätt tråd etc.

Visst är det ett litet problem och visst kan man bara köra "Bakåt" ett par gånger. Ändå är det störande :)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Daniel942 »

android skrev:En liten fråga som irriterar mig. När man klickar på besvara inlägg utan att vara inloggad så kommer inloggningsrutan upp, fine. Men när man loggar in så kommer "Återgå till index" upp som enda alternativ. Har gjort så ett tag nu. Jag har för mig att förut kom det upp något i stil med "Återgå till föregående plats" eller något i den stilen, så man kunde klicka sig in och börja skriva direkt. Nu återgår man till index, in i rätt forum in i rätt tråd etc.

Visst är det ett litet problem och visst kan man bara köra "Bakåt" ett par gånger. Ändå är det störande :)
Det där är i phpBBs programvara, och inget DIF Hockey kan styra över.
DIF!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av android »

Okej, men minns jag fel när jag säger att det var annorlunda förut?
Född till sportchef.
Skriv svar