Hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Bäst-i-stan skrev:Saknar en uppdaterad lista på tröjnummerna, lagkaptenerna och tränarna. Detta under fliken Klubbinfo --> Historia.
Vore dessutom kul om ni uppdaterade historian 2000-2009 börjar bli dags nu.
Verkar gå i rätt riktning. Nu är tränare och lagkaptener uppdaterade. Nu fattas bara tröjnummerna och lite mer historia.
Rolv
Inlägg: 248
Blev medlem: 2009-10-29

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Rolv »

Enbom skrev:
Rolv skrev:Nu är vi där igen. Det står att Ragnarsson missar kvällens match, men inte varför och jur länge han förväntas vara borta.
Hade du hängt med så hade du vetat att det är ett knä som krånglar och att det är "day-to-day" då den informationen funnits i tidigare "Inför match"
Men nu har jag inte följt med via hemsidan. Tänk om an t ex varit på semester 1 måndad, då har man å göra sen. Enda fördelen med det upplägget är ju att de får många besök på sidan, så att folk inte riskerar att missar något.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Förbättra sidan

Inlägg av DIF_Soldier »

Rolv skrev:
Enbom skrev:
Rolv skrev:Nu är vi där igen. Det står att Ragnarsson missar kvällens match, men inte varför och jur länge han förväntas vara borta.
Hade du hängt med så hade du vetat att det är ett knä som krånglar och att det är "day-to-day" då den informationen funnits i tidigare "Inför match"
Men nu har jag inte följt med via hemsidan. Tänk om an t ex varit på semester 1 måndad, då har man å göra sen. Enda fördelen med det upplägget är ju att de får många besök på sidan, så att folk inte riskerar att missar något.
Så du läste att Ragge missar matchen (här förmodar jag) men du följer inte via hemsidan?
Jättekonstigt.
Säg den glädje som varar
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Bäst-i-stan skrev:
Bäst-i-stan skrev:Saknar en uppdaterad lista på tröjnummerna, lagkaptenerna och tränarna. Detta under fliken Klubbinfo --> Historia.
Vore dessutom kul om ni uppdaterade historian 2000-2009 börjar bli dags nu.
Verkar gå i rätt riktning. Nu är tränare och lagkaptener uppdaterade. Nu fattas bara tröjnummerna och lite mer historia.
Nu när det inte är så värst mycket matcher borde man lägga energi på att fixa till hemsidan med texter och det ovannämnda.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Leijon »

Tycker det borde finnas "tipsa en kompis" på flera ställen, bland annat om att folk ska börja prenumerera på nyhetsbrevet!

Finns det redan får någon får ni gärna hänvisa mig dit, tack i förhand!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Raus »

jag tycker det borde införas en barometer till de sista hemmamatcherna + slutspelet!
Losing all hope was freedom.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Bäst-i-stan skrev:Saknar en uppdaterad lista på tröjnummerna. Detta under fliken Klubbinfo --> Historia.
Vore dessutom kul om ni uppdaterade historian 2000-2009 börjar bli dags nu.
Jag tycker det dessutom varit en hel del flestavningar på slutet i texterna.

I dagens text i matchen inför Timrå-DIF "¤ När vi ändå har nämnt Krüger kan uppmärksamma att han i matchen mot Lionköping gjorde sitt 10:e mål för säsongen"

Även i veckoschemat är Scandinavium felstavat, "Sacndinavium".

Vill bara påpeka att det ofta smyger in ett par stavfel då och då i texterna... Annars sköts hemsidan på ett enastående sätt.
Användarvisningsbild
4sure
Inlägg: 347
Blev medlem: 2009-09-19
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av 4sure »

Bäst-i-stan skrev:
Bäst-i-stan skrev:Saknar en uppdaterad lista på tröjnummerna. Detta under fliken Klubbinfo --> Historia.
Vore dessutom kul om ni uppdaterade historian 2000-2009 börjar bli dags nu.
Jag tycker det dessutom varit en hel del flestavningar på slutet i texterna.

I dagens text i matchen inför Timrå-DIF "¤ När vi ändå har nämnt Krüger kan uppmärksamma att han i matchen mot Lionköping gjorde sitt 10:e mål för säsongen"

Även i veckoschemat är Scandinavium felstavat, "Sacndinavium".

Vill bara påpeka att det ofta smyger in ett par stavfel då och då i texterna... Annars sköts hemsidan på ett enastående sätt.
Hehe var bara tvungen att påpeka ditt stavfel ;P
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Hehe. Lite kasta sten i glashus. ;)
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Förbättra sidan

Inlägg av m0ng00se »

En förbättring som jag tycker är att man skulle kunna ordna bakgrundsbilder att ladda ner för oss med dubbla skärmar. Visst inge problem att klippa och klistra lite på egen hand men för alla lata där ute (inkl mig) så vorde det kanon!:)
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av dif rules »

Den nuvarande länken difhockey.se leder ju till den röda sidan med biljettibfo och så vidare. Detta är vad jag kallar en startsida till difhockey.se. Men enligt er ska man klicka på länken uppe i mitten för att komma till startsidan,alltså till den sidan jag kallar hemsidan eller huvudsidan. Allt annat än startsidan går bra liksom.
Jag skulle i alla fall vilja att ni ändrar det till "hemsidan" elr liknande, känns mer moraliskt lätt;)
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av sthlm_dif »

GÖR HEMSIDAN RÖD IGEN!!!

Det är helt sjukt hur mycket jag stör mig på denna blåa färg för stunden... Ser riktigt konstigt ut nu när man har blivit van med den röda färgen :|
Jag längtar redan tills nästa slutspel... Hemsidan ska vara röd då med (hoppas jag)! :P
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Daniel942 »

sthlm_dif skrev:GÖR HEMSIDAN RÖD IGEN!!!

Det är helt sjukt hur mycket jag stör mig på denna blåa färg för stunden... Ser riktigt konstigt ut nu när man har blivit van med den röda färgen :|
Jag längtar redan tills nästa slutspel... Hemsidan ska vara röd då med (hoppas jag)! :P
Jag gillar att den är blå igen! :)

Det röda var också snyggt, men vi får inte glömma att vi till mestadels är blåa.
Det är iaf blått jag tänker på om man säger DIF.
DIF!
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Förbättra sidan

Inlägg av melker »

Det här är ju bäst, kör på blå. Sen när vi går in i slutspel igen nästa säsong så går vi in i red mode! :lol:
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Snazzi »

Kan vi inte testa gult nästa år då?
Tycker DIF/DHL fotbollströjor är sjukt snygga.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar