Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Skadetråden

Inlägg av Grabben från Söder »

mb81 skrev: 2021-08-30 10:07:53
Grabben från Söder skrev: 2021-08-30 10:03:32
mb81 skrev: 2021-08-30 08:30:50
-daniel- skrev: 2021-08-30 08:04:22 Svettigt med Josefson, man hade ju kunnat hoppas det var en förkylning eller liknande men reaktionerna gör ju att man starkt misstänker någon mystisk skada. Skall vi gissa på en tordyvel som flugit in i ena näsgången och förpuppat sig och orsakat nackspärr? :|
Allt hysch-hysch tyder på att nåt verkligen inte är som det ska vara.
Där måste man väl ändå kunna gå ut och vara tydlig gentemot fansen, så vi vet vad vi ska vänta oss.
Sen kan det vara att man faktiskt inte vet än. Men någon info bör komma snart tycker jag.
Nej så kan det vara. Men idag borde det komma någon info tycker jag. Det blir så märkligt när man får info kring skadade spelare på hockeynews eller Aftonbladet istället för på hemsidan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hade Josefsson varit lindrigt skadad hade DIF gått ut med det.

I bästa fall så är man bara osäker på hur stor skadan är.

Tänker inte spekulera i vad det kan vara, även om det såklart finns ett huvudspår. :oops:
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Skadetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Josef är en tickande bomb, det är inte en fråga om karriären strax är över, bara när.

Ett strategiskt snedsteg av DIF att även denna säsongen tro att Josefson ska hålla.
Lite -Men kanske att det håller den här gången då…?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår inte heller hur man tänkte där. Det enskilt största misstag ledningen gjort senaste åren, enligt min bedömning. Även om Josef (mot förmodan) skulle stå på isen på premiären så är det bara en tidsfråga innan han spelat sin sista match. Hade det inte för allas del varit smartare att bryta kontraktet och säga tack för kaffet? Förstår inte riktigt tankegången.

Sen tycker jag faktiskt man kan ge oss supporters något slags besked, om det sen betyder "Jacob undersöks och vi väntar svar på torsdag nästa vecka" så är det bättre än total radiotystnad. Sällan har en tystnad varit så talande...
Bild
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Skadetråden

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2021-08-31 08:19:31 Jag förstår inte heller hur man tänkte där. Det enskilt största misstag ledningen gjort senaste åren, enligt min bedömning. Även om Josef (mot förmodan) skulle stå på isen på premiären så är det bara en tidsfråga innan han spelat sin sista match. Hade det inte för allas del varit smartare att bryta kontraktet och säga tack för kaffet? Förstår inte riktigt tankegången.

Sen tycker jag faktiskt man kan ge oss supporters något slags besked, om det sen betyder "Jacob undersöks och vi väntar svar på torsdag nästa vecka" så är det bättre än total radiotystnad. Sällan har en tystnad varit så talande...
Medicinska grejer är ju ändå privat. Jag har faktiskt en del förståelse för att en arbetsgivare inte kan gå ut med vad som egentligen är integritetsmässiga uppgifter.
Men visst. Någon form av besked i stil med "staben vet mer på Torsdag, sen får vi se om vi har någon information att dela med oss av eller inte" skulle ju inte skada.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Ja exakt, det räcker att skriva något liknande.
Bild
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Skadetråden

Inlägg av Donkels-2.0 »

Den här tystnaden blir bara mer och mer en bekräftelse på att Josefs medverkan i Djurgården snart är historia - bedrövligt agerat framförallt mot oss medlemmar och där talar jag för mig själv öst ut pengar genom åren på säsongsbiljetter, souvenirer och aktier och jag vet att många andra gjort likadant så lite jäkla återkoppling från difhockey vore på sin plats
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av DRC »

Donkels-2.0 skrev: 2021-08-31 09:22:32 Den här tystnaden blir bara mer och mer en bekräftelse på att Josefs medverkan i Djurgården snart är historia - bedrövligt agerat framförallt mot oss medlemmar och där talar jag för mig själv öst ut pengar genom åren på säsongsbiljetter, souvenirer och aktier och jag vet att många andra gjort likadant så lite jäkla återkoppling från difhockey vore på sin plats
Avsiktligt eller inte så är Josef inte med i promo-materialet till premiären…

https://www.difhockey.se/article/krlua ... ljettslapp
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Utan Josef har jag nog svårt att se oss undvika kval, vi är ett hyggligt lag med honom men ett losergäng utan. Vår centersida som man såg som hygglig inför känns nu väldigt tveksam. Nej, fan vad jag inte längtar till den kommande säsongen.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av mb81 »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-08-31 15:17:36 Utan Josef har jag nog svårt att se oss undvika kval, vi är ett hyggligt lag med honom men ett losergäng utan. Vår centersida som man såg som hygglig inför känns nu väldigt tveksam. Nej, fan vad jag inte längtar till den kommande säsongen.
Om Josef inte kan spela den här säsongen så kommer det komma en ersättare. Vi får väl vänta på svar vad det kan vara. Men just nu med tanke på tystnaden så känns det verkligen som hjärnskakningssyndrom.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Skadetråden

Inlägg av #10 »

Klart som fan det är skallen som han fått bakslag på, kommer inte spela en minut mer i sin karriär tyvärr
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Ja Josefson kommer garanterat gå i hockeypension. Förmodligen officiellt snart.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Jag har en liten fundering kring spelarförsäkring och karens. Som jag tolkat reglerna så har en spelare 3 månader (90 dagars) karens. Tror kollektivavtalet säger detta, möjligtvis med modifikation om det blivit några ändringar senaste åren:
- - -
Dag 1–14: Klubben betalar full ersättning (dag 1 100% arbetsskadeersättning, dag 2-14 20% arbetsskadeersättning och sjuklön).

Dag 15–90: Försäkringskassan kliver in och betalar 80 procent av 27 000 kronor vilket blir 22 500. Sedan fyller klubben på upp till 90 procent av lönen som ett komplement till sjukpenningen.

Dag 91 och framåt: Fortfarande betalar Försäkringskassan den första delen, men sedan kliver Folksam in enligt kollektivavtalet och betalar upp till 70 procent av lönen samtidigt som SEB fyller på resten, upp till 90 procent – men med ett maxtak på 142 250 kronor i månaden. Spelare kan bli beviljad ersättning i 60 månader om de är oförmögen att spela hockey.
- - -


Jag antar att det "nollas" direkt om man börjar spela igen, men är det enkom spel i SHL? Betyder det att vi slipper betala för Josefson i 90 dagar (...) till om han blir borta. Låt oss hoppas. Någon som är mer insatt än undertecknad?
Bild
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1386
Blev medlem: 2021-01-22

Skadetråden

Inlägg av Exile »

Tråkigt med JJ, förstår att man älskar sporten...men är det verkligen värt risken när man ser hur det har slutat för spelare som Engqvist, Kanhberg, Franzén etc... :(
Morwiin
Inlägg: 693
Blev medlem: 2018-09-21

Skadetråden

Inlägg av Morwiin »

Man hade ju sett fram emot denna säsong men som alltid ska skador förstöra. Vi hade ju haft större chans med JJ men tror det är dax för han att lägga skridskorna på hyllan.
Skriv svar