Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1663
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av jsson »

Finns också en hygglig risk att Krüger drog upp den skada han fick i mellandagarna - snarare än att det är en hjärnskakning.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Osten östlund
Inlägg: 1750
Blev medlem: 2022-08-10

Skadetråden

Inlägg av Osten östlund »

Visst Ölvestad får ta mycket skit.

Men iochmed att det är "sådan press". Så ta t ex Kruger, inte spelat på 6 veckor. Han fick väll sjukt mycket speltid mot Brynäs, samt in i 1:a linan.

Det är klart att det blir mycket, med att köra max direkt. Hinner hans "huvud/ kropp med" ?

- Norman , när han är tillbaka. Samma sak för honom . 1:a lina , full fart.

Är inte konstigt om han är trasig om 2-3 matcher igen!

- Berglund spelade med skada, innan röntgen.

- Ytterell samma som Berglund.

Truppen är för tunn. Så topp spelarna känner/ samt har en sån kravbild och press direkt efter skada!
Nattuggla_
Inlägg: 3190
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Osten östlund skrev: 2024-02-21 14:14:22 Visst Ölvestad får ta mycket skit.

Men iochmed att det är "sådan press". Så ta t ex Kruger, inte spelat på 6 veckor. Han fick väll sjukt mycket speltid mot Brynäs, samt in i 1:a linan.

Det är klart att det blir mycket, med att köra max direkt. Hinner hans "huvud/ kropp med" ?

- Norman , när han är tillbaka. Samma sak för honom . 1:a lina , full fart.

Är inte konstigt om han är trasig om 2-3 matcher igen!

- Berglund spelade med skada, innan röntgen.

- Ytterell samma som Berglund.

Truppen är för tunn. Så topp spelarna känner/ samt har en sån kravbild och press direkt efter skada!
Så är det absolut. Tänkte på det också.
Nu sa man ju att Norman skulle vara tillbaka idag/denna vecka, så det kanske är enligt plan.
Men nu får han ju gå in och ersätta Krüger, kommer vara minst 20 min på honom idag, garanterat. Och detta sliter något enormt. Det går inte att jämföra med träning/rehab på något sätt.

Berglund och Ytterell är inte superkul att höra. Just att man tillåts spela med smärta och att det tar tid innan den kollas upp.

Nej, jag tror inte alls bara på otur och att det "jämnar ut sig". Något är väldigt fel i våran organisation gällande den biten.
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Skadetråden

Inlägg av HCCL »

DIF_Soldier skrev: 2024-02-21 13:19:55 Karriären över då för Krüger? Tack ligan, verkligen.

Om det är så illa som jag tror hoppas jag att SAMTLIGA djurgårdare kan sluta samman för total bojkott av TV4 Play och HA som liga. Vi supportrar måste stå upp mot den sjuka särbehandling vi drabbas av. HA kommer torska otroligt mycket pengar om vi alla går samman för en total bojkott. Vi är den supporterfalang som tveklöst drar in mest pengar åt dem
Har det kommit fram något nytt?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

HCCL skrev: 2024-02-21 19:05:09
DIF_Soldier skrev: 2024-02-21 13:19:55 Karriären över då för Krüger? Tack ligan, verkligen.

Om det är så illa som jag tror hoppas jag att SAMTLIGA djurgårdare kan sluta samman för total bojkott av TV4 Play och HA som liga. Vi supportrar måste stå upp mot den sjuka särbehandling vi drabbas av. HA kommer torska otroligt mycket pengar om vi alla går samman för en total bojkott. Vi är den supporterfalang som tveklöst drar in mest pengar åt dem
Har det kommit fram något nytt?
Knytnäve i halsen+DIF-logiken. Bara göra matten. Jag är så fruktansvärt förbannad över att detta går ostraffat. Kan någon ge domaren en rak höger på halsen?
Säg den glädje som varar
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Skadetråden

Inlägg av HCCL »

DIF_Soldier skrev: 2024-02-21 19:13:46
HCCL skrev: 2024-02-21 19:05:09
DIF_Soldier skrev: 2024-02-21 13:19:55 Karriären över då för Krüger? Tack ligan, verkligen.

Om det är så illa som jag tror hoppas jag att SAMTLIGA djurgårdare kan sluta samman för total bojkott av TV4 Play och HA som liga. Vi supportrar måste stå upp mot den sjuka särbehandling vi drabbas av. HA kommer torska otroligt mycket pengar om vi alla går samman för en total bojkott. Vi är den supporterfalang som tveklöst drar in mest pengar åt dem
Har det kommit fram något nytt?
Knytnäve i halsen+DIF-logiken. Bara göra matten. Jag är så fruktansvärt förbannad över att detta går ostraffat. Kan någon ge domaren en rak höger på halsen?
Okej, jag blev orolig att det hade kommit fram något nytt... Vi skulle ha haft någon som körde över råttjävlarnas målvakt eller armbågstacklade Gynge i huvudet, eller helst båda delarna...
dr111DIF
Inlägg: 1031
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av dr111DIF »

Vad hände med blomgren och hur många matcher blir han borta?
thelinho
Inlägg: 987
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av thelinho »

Det här måste vara ”skur” i ur och skur.
Wikegårds järnkaminer
Nattuggla_
Inlägg: 3190
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

thelinho skrev: 2024-02-21 22:00:50 Det här måste vara ”skur” i ur och skur.
Ja. Det är riktigt jävla pissigt.

”I ur och skur” ska jag tvinga prästen att säga när jag gifter mig. Istället för i nöd och lust.
dr111DIF
Inlägg: 1031
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av dr111DIF »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-21 22:19:07
thelinho skrev: 2024-02-21 22:00:50 Det här måste vara ”skur” i ur och skur.
Ja. Det är riktigt jävla pissigt.

”I ur och skur” ska jag tvinga prästen att säga när jag gifter mig. Istället för i nöd och lust.
"I skur och monsun" kanske :wink: ?
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Blomgren "bara" sjuk iallafall. Om man nu ska försöka något positivt i denna misär till säsong.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1265
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Skadetråden

Inlägg av Henkos »

Ja det var skönt. En av våra jämnaste spelare sett över säsongen. Riktigt viktig.
Undra hur det är med Hävelid, känns som ljumsken. Han hade dock ingen bra kväll igår innan skadan.
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Henkos skrev: 2024-02-22 09:38:32 Ja det var skönt. En av våra jämnaste spelare sett över säsongen. Riktigt viktig.
Undra hur det är med Hävelid, känns som ljumsken. Han hade dock ingen bra kväll igår innan skadan.
Missförstå mig rätt nu. Men tror att skadan på Hävelid kan vara bra för våra målvakter. Det fungerar aldrig med en sån där oseriös rotation på tre. Vi måste välja nu, vilka två ska vi köra, och sen är det bara att gå på det. Nu blir valet något ofrivilligt men ändå, ett val. Lidö och Andrén it is.

Hoppas faktiskt på Viktor imorgon. Tycker att han ändå byggde vidare på sin senaste match igår i ett svårt läge. Uselt spel framför sig men ändå lugn! Målet han får släppa in är ju otagbart.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1265
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Skadetråden

Inlägg av Henkos »

Jo, jag känner lite samma att det inte behöver vara så dåligt för oss. Men det gäller ju att vi kan ha Lidö till förfogande varje match nu och det lät ju inte riktigt som det var möjligt tidigare. Hoppas.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Skadetråden

Inlägg av #87 »

Manijock skrev: 2024-02-22 12:16:55
Henkos skrev: 2024-02-22 09:38:32 Ja det var skönt. En av våra jämnaste spelare sett över säsongen. Riktigt viktig.
Undra hur det är med Hävelid, känns som ljumsken. Han hade dock ingen bra kväll igår innan skadan.
Missförstå mig rätt nu. Men tror att skadan på Hävelid kan vara bra för våra målvakter. Det fungerar aldrig med en sån där oseriös rotation på tre. Vi måste välja nu, vilka två ska vi köra, och sen är det bara att gå på det. Nu blir valet något ofrivilligt men ändå, ett val. Lidö och Andrén it is.

Hoppas faktiskt på Viktor imorgon. Tycker att han ändå byggde vidare på sin senaste match igår i ett svårt läge. Uselt spel framför sig men ändå lugn! Målet han får släppa in är ju otagbart.
Håller med. Känns lite hemskt att säga, men tremålvaktsrotationen kan omöjligt ha varit önskvärd av någon?

Andrén borde få stå till han förlorar kassen, har ju trots allt haft en uppåtgående trend. Lidö hoppar in och lastar av.
Skriv svar