Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Skadetråden

Inlägg av Hepsnastian »

Det är väl ren taktik bara? Borta 2 matcher samt landslagsuppehåll. Kunde väl inte passat bättre att vara borta.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Skadetråden

Inlägg av Dusinator »

Brukar vi gå ut med en nyhet direkt när någon är skadad? Eller vill dif slippa konspirationsteorier? Vilket i sin tur kan skapa konspirationsteorier :lol:
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Skadetråden

Inlägg av #10 »

Dusinator skrev: 2023-11-03 23:18:11 Brukar vi gå ut med en nyhet direkt när någon är skadad? Eller vill dif slippa konspirationsteorier? Vilket i sin tur kan skapa konspirationsteorier :lol:
Ny giv, vecka till vecka och dag till dag är passé, nu klargör vi direkt skadan
Nattuggla_
Inlägg: 3197
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Dusinator skrev: 2023-11-03 23:18:11 Brukar vi gå ut med en nyhet direkt när någon är skadad? Eller vill dif slippa konspirationsteorier? Vilket i sin tur kan skapa konspirationsteorier :lol:
Wennerholm skrev såhär i Sportbladet:
Två dagar senare var han borta från laget.
– Vi upptäckte en spricka i foten igår, så blir borta några veckor, svarade Krüger själv på Sportbladets fråga inför matchen.
Det ökade bara på min nyfikenhet.
Jag har sällan hört en spelare vara så specifik gällande en skada.

De brukar behandlas som statshemligheter och speciellt i NHL, där Kruger spelat nio säsonger.
Nu var han så öppen att jag undrar om det är enda sprickan som håller honom borta från spel.

Håller med Wennerholm här. Att det kommer snabbt besked och exakt vad som är fel. Luktar suspekt.
Dju
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av Dju »

Nattuggla_ skrev: 2023-11-04 00:00:28
Dusinator skrev: 2023-11-03 23:18:11 Brukar vi gå ut med en nyhet direkt när någon är skadad? Eller vill dif slippa konspirationsteorier? Vilket i sin tur kan skapa konspirationsteorier :lol:
Wennerholm skrev såhär i Sportbladet:
Två dagar senare var han borta från laget.
– Vi upptäckte en spricka i foten igår, så blir borta några veckor, svarade Krüger själv på Sportbladets fråga inför matchen.
Det ökade bara på min nyfikenhet.
Jag har sällan hört en spelare vara så specifik gällande en skada.

De brukar behandlas som statshemligheter och speciellt i NHL, där Kruger spelat nio säsonger.
Nu var han så öppen att jag undrar om det är enda sprickan som håller honom borta från spel.

Håller med Wennerholm här. Att det kommer snabbt besked och exakt vad som är fel. Luktar suspekt.
...Han fortsätter också:
Eller också var han bara uppriktigt ärlig och ville får slut på alla spekulationer.

Men i den storm Djurgården befinner sig går ingenting under radarn.
Det hör till när man är en storklubb, som vunnit fler SM-guld än något annat.


Hur mycket det än blåser och hur mörkt det än är just nu, så har jag extremt svårt att tro att det är något annat än vad Krüger säger.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 818
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Skadetråden

Inlägg av Tobbis »

Kruger är inte den som ger upp. Aldrig.

Lite konspirationsteori; kanske han inte vill spela under Garpen och han kommer tillbaka när vi snart har ny tränare? Som en protest. :roll:
thelinho
Inlägg: 988
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av thelinho »

Någon som vet om Krüger varit på is den här veckan?
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 827
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Skadetråden

Inlägg av Rojk »

Från https://hockeynews.se/articles/31116/.
Enligt uppgift till Hockeynews blir Krüger och Norman borta i två till tre veckor ytterligare.
Färdigspelat för Carnebo.
En skada behöver opereras och i bästa fall är han tillbaka i slutet av säsongen.
Klasen klev av träningen också efter att ha dundrat in i sargen. Honken visste inte hur det var med honom.
It's easier to be an asshole to words than to people
daaviid
Inlägg: 4233
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av daaviid »

Rojk skrev: 2023-11-14 16:51:56 Från https://hockeynews.se/articles/31116/.
Enligt uppgift till Hockeynews blir Krüger och Norman borta i två till tre veckor ytterligare.
Färdigspelat för Carnebo.
En skada behöver opereras och i bästa fall är han tillbaka i slutet av säsongen.
Klasen klev av träningen också efter att ha dundrat in i sargen. Honken visste inte hur det var med honom.
Det tuggar på som vanligt alltså. Skräll.
Manijock
Inlägg: 7850
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Hahahaha :lol:

Bara bärande spelare i vanlig ordning. Hammarlund och Magwood gör full säsong såklart! Klasen, Krüger, Norman och Brodin är borta halvårsvis.

Otur
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Skadetråden

Inlägg av captcash »

Alltså.. hur?! Varför är det så, år efter år... nån jävla gång kan vi väl få en säsong när alla tilltänkta top5 lirare spelar mer än 75% av matcherna! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Nattuggla_
Inlägg: 3197
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2023-11-14 17:33:02 Hahahaha :lol:

Bara bärande spelare i vanlig ordning. Hammarlund och Magwood gör full säsong såklart! Klasen, Krüger, Norman och Brodin är borta halvårsvis.

Otur
Haha.
Det är liksom aldrig Rensfeldt, Falk och Blomgren.
Jag vill såklart inte ha någon skadad. Men det är smått komiskt att det oftast är stjärnorna som är borta.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5731
Blev medlem: 2012-09-14

Skadetråden

Inlägg av Vikas »

En gång är ingen gång, två gånger är en vana och tre gånger är en tradition.

Jag köper inte att det bara är "otur" att vi har så brutalt många skador så många år i sträck.

Skaffa nytt fysteam igår.
Donkels-3.0
Inlägg: 1156
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av Donkels-3.0 »

Skicka Ölvestad nu!!!
Manijock
Inlägg: 7850
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Någonting är ju fundament fel. Vill inte låsa det vid Ölvestad, men vill ha en utomstående konsultgrupp eller liknande som utvärderar från grunden. Det är ju inte två tre år med otur, jag kan inte ens minnas sist vi va relativt förskonade från skador.

Sen det här med att det alltid är våra stjärnor.... Alltså kan inte minnas enda match mot oss där Saik saknade Jocke Lindström, Frölunda saknade Lasch, eller Luleå saknade Lassinantti....

Har ett syskonbarn till min sambo som blev lite intressad av DIF när Krüger kom hem. Sa till honom varje gång vi åkte på match att: "Du vet att det inte är säkert att han spelar?".... Det tog till sista bortamatchen mot Hästen innan han fick se Krüger spela! Han var borta varje gång jag fick med mig grabben. Säkert 4-5 gånger innan det satt :lol:
Skriv svar