Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Skadetråden

Inlägg av Vikas »

Alla vet sedan tidigare hur löjligt inkompetenta folket som sitter i den där nämnden är. För att inte säga jäviga då de absolut inte dömer likadant mellan olika lag.

Som sagt, fritt fram att skada folk. Bara skicka någon du kan avvara i en match på motståndarnas viktiga spelare och tjäna multum.

Hockeyintresset blir bara mindre och mindre för varje år.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Skadetråden

Inlägg av Henkos »

Sjukt med bara en match.

Ingen Ytterell eller Glad imorrn. Det hade varit rätt bra att ha Odelius tillgänglig nu.
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Henkos skrev: 2024-03-19 15:07:42 Sjukt med bara en match.

Ingen Ytterell eller Glad imorrn. Det hade varit rätt bra att ha Odelius tillgänglig nu.
Enligt Hockeynews så lämnade Glad sent återbud igår.
Men visst tränade han idag? Men är inte med imorgon. Det betyder ju att han inte är sjuk, för man hade ju aldrig riskerat att han smittar andra på träningen i detta läge.
Då är det ju förmodligen en skada som spökar.

Så återigen är vi där.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-19 15:16:32
Henkos skrev: 2024-03-19 15:07:42 Sjukt med bara en match.

Ingen Ytterell eller Glad imorrn. Det hade varit rätt bra att ha Odelius tillgänglig nu.
Enligt Hockeynews så lämnade Glad sent återbud igår.
Men visst tränade han idag? Men är inte med imorgon. Det betyder ju att han inte är sjuk, för man hade ju aldrig riskerat att han smittar andra på träningen i detta läge.
Då är det ju förmodligen en skada som spökar.

Så återigen är vi där.
Daniel Glad är med på träningarna men deltar inte i alla sekvenser som jag förstår det. Kanske inte fullt närkampsspel då. Så säkert en skada på övre kropp. Men enligt han själv till hockeynews så siktar han på att spela på fredag.
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av thelinho »

Henkos skrev: 2024-03-19 15:07:42 Sjukt med bara en match.

Ingen Ytterell eller Glad imorrn. Det hade varit rätt bra att ha Odelius tillgänglig nu.
Hehe om Islanders såg Wiklund igår lär Odeliuis inte ens komma in på Hovet...
Wikegårds järnkaminer
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2024-03-19 15:25:31
Nattuggla_ skrev: 2024-03-19 15:16:32
Henkos skrev: 2024-03-19 15:07:42 Sjukt med bara en match.

Ingen Ytterell eller Glad imorrn. Det hade varit rätt bra att ha Odelius tillgänglig nu.
Enligt Hockeynews så lämnade Glad sent återbud igår.
Men visst tränade han idag? Men är inte med imorgon. Det betyder ju att han inte är sjuk, för man hade ju aldrig riskerat att han smittar andra på träningen i detta läge.
Då är det ju förmodligen en skada som spökar.

Så återigen är vi där.
Daniel Glad är med på träningarna men deltar inte i alla sekvenser som jag förstår det. Kanske inte fullt närkampsspel då. Så säkert en skada på övre kropp. Men enligt han själv till hockeynews så siktar han på att spela på fredag.
Tackar för info.
Det får vi hoppas, speciellt nu när det är osäkert för Ytterell. Hoppas på en rejäl "kaka" bara och svullnad, iom att han iallafall testade redan idag.

Men efter att både Berglund och nyss nämnda Ytterell spelat med frakturer innan så litar jag inte direkt på medteamet.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-03-19 15:45:43, redigerad totalt 1 gånger.
Knickedick
Inlägg: 1247
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av Knickedick »

Kan vi inte bara skicka in typ Norman som ändå inte kommer lira bara för att hugga nån. Detta är ju förfan patetiskt. JustitsieMord!
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av Rudi »

Det är bara offra någon på att hugga ned Powell om han kommer tlllbaka.

Det är dags för det här laget att sluta agera så jävla blåögt.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Skadetråden

Inlägg av Eriksson »

Eriksson skrev: 2024-03-19 14:25:35 Vad förväntar sig gemene man när Svensk hockeys disiplinämnd består av Hästfolk, rådmän från domstolarna, advokater osv.
Några bor inte ens i sverige och har nån spelat hockey? Elo och Stampes var väl "hockeyspelare" på pappret, mera än så är det inte

Är för fan som att gå till världens fetaste person och be om ett bra kostschema
Djävla tomtar
DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:31:22 Inte fan behöver man vara "hockeykunnig" för att bedöma det här mer korrekt.
De situationerna som Ugglan tar upp är ju sådana bedömningar som ett hockeyvant öga gör mer rätt i.
Om man inte är hockeykunnig, vad skall man då ställa det i relation till? Vardagsvåld ute i samhället, vilket verkar vara vad de har gjort
Jag personligen tycker att man skall förstå olika handlingar och kunna hockey för att kunna sätta de i relation till varandra.
Ett rent yxhugg renderar en match, medans Greve får fem matcher Rim och reson?
DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:31:22 Det här är ju ingen hockeysituation. Det är ju en ren skadehandling. Hans uppsåt har ingenting med hockey att göra, enbart att skada. Och det ger en match.
Det sker under en hockeymatch, på en hockeyrink Mellan två hockeylag Klockren hockeysituation, eller menar du att den hade hänt om de möttes på stan
DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:31:22 Även världens fetaste person kan ju fatta att 10 påsar chips om dagen inte får dig att ned i vikt.
Jag tror att han kanske fattar det, men är knappast rätt person att sätta ihop ett sunt kostschema för en annan eller sig själv, kanske skulle han inte vara så djävla fet om han fattade helheten.

Jag personligen rådgör i det fallet hellre med en sund och vältrimmad person, lika lite förlitar jag mig till de i "världens fetaste disciplinnämnd"
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Skadetråden

Inlägg av #10 »

Vejdemo fick väl 3 för en petning med klubbspetsen i magen på wiegel….och Viklund 1 match, fyfan
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Skadetråden

Inlägg av Hillberry blue »

Och ändå har han varit avstängd tidigare den här säsongen, yxan 😡
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av DIFLuWi »

Eriksson skrev: 2024-03-19 16:02:54
Eriksson skrev: 2024-03-19 14:25:35 Vad förväntar sig gemene man när Svensk hockeys disiplinämnd består av Hästfolk, rådmän från domstolarna, advokater osv.
Några bor inte ens i sverige och har nån spelat hockey? Elo och Stampes var väl "hockeyspelare" på pappret, mera än så är det inte

Är för fan som att gå till världens fetaste person och be om ett bra kostschema
Djävla tomtar
DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:31:22 Inte fan behöver man vara "hockeykunnig" för att bedöma det här mer korrekt.
De situationerna som Ugglan tar upp är ju sådana bedömningar som ett hockeyvant öga gör mer rätt i.
Om man inte är hockeykunnig, vad skall man då ställa det i relation till? Vardagsvåld ute i samhället, vilket verkar vara vad de har gjort
Jag personligen tycker att man skall förstå olika handlingar och kunna hockey för att kunna sätta de i relation till varandra.
Ett rent yxhugg renderar en match, medans Greve får fem matcher Rim och reson?
DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:31:22 Det här är ju ingen hockeysituation. Det är ju en ren skadehandling. Hans uppsåt har ingenting med hockey att göra, enbart att skada. Och det ger en match.
Det sker under en hockeymatch, på en hockeyrink Mellan två hockeylag Klockren hockeysituation, eller menar du att den hade hänt om de möttes på stan
DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:31:22 Även världens fetaste person kan ju fatta att 10 påsar chips om dagen inte får dig att ned i vikt.
Jag tror att han kanske fattar det, men är knappast rätt person att sätta ihop ett sunt kostschema för en annan eller sig själv, kanske skulle han inte vara så djävla fet om han fattade helheten.

Jag personligen rådgör i det fallet hellre med en sund och vältrimmad person, lika lite förlitar jag mig till de i "världens fetaste disciplinnämnd"
Jag tror att du missuppfattade mig kompis. Jag höll helt med dig, ville bara ytterligare belysa det absurda i bedömningen.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Skadetråden

Inlägg av Eriksson »

DIFLuWi skrev: 2024-03-19 19:58:44
Eriksson skrev: 2024-03-19 16:02:54
Eriksson skrev: 2024-03-19 14:25:35 Vad förväntar sig gemene man när Svensk hockeys disiplinämnd består av Hästfolk, rådmän från domstolarna, advokater osv.
Några bor inte ens i sverige och har nån spelat hockey? Elo och Stampes var väl "hockeyspelare" på pappret, mera än så är det inte

Är för fan som att gå till världens fetaste person och be om ett bra kostschema
Djävla tomtar
DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:31:22 Inte fan behöver man vara "hockeykunnig" för att bedöma det här mer korrekt.
De situationerna som Ugglan tar upp är ju sådana bedömningar som ett hockeyvant öga gör mer rätt i.
Om man inte är hockeykunnig, vad skall man då ställa det i relation till? Vardagsvåld ute i samhället, vilket verkar vara vad de har gjort
Jag personligen tycker att man skall förstå olika handlingar och kunna hockey för att kunna sätta de i relation till varandra.
Ett rent yxhugg renderar en match, medans Greve får fem matcher Rim och reson?
DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:31:22 Det här är ju ingen hockeysituation. Det är ju en ren skadehandling. Hans uppsåt har ingenting med hockey att göra, enbart att skada. Och det ger en match.
Det sker under en hockeymatch, på en hockeyrink Mellan två hockeylag Klockren hockeysituation, eller menar du att den hade hänt om de möttes på stan
DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:31:22 Även världens fetaste person kan ju fatta att 10 påsar chips om dagen inte får dig att ned i vikt.
Jag tror att han kanske fattar det, men är knappast rätt person att sätta ihop ett sunt kostschema för en annan eller sig själv, kanske skulle han inte vara så djävla fet om han fattade helheten.

Jag personligen rådgör i det fallet hellre med en sund och vältrimmad person, lika lite förlitar jag mig till de i "världens fetaste disciplinnämnd"
Jag tror att du missuppfattade mig kompis. Jag höll helt med dig, ville bara ytterligare belysa det absurda i bedömningen.
Jag kanske skall läsa ordentligt, Slår mig själv på fingrarna
Känner mig som forumets Lucky Luke, läser snabbare än jag förstår
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av thelinho »

Nu har vi inte hört något om Yterrell, men hoppades på att DIF skulle gå ut tidigt imorse med att säsongen var över. Då hade grisen fått 3-5 matcher och sen hade vi kunnat göra underverk med Yterrell på rehab. Aja, det är vad det är 🤷‍♂️
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Odelius till New York igår enligt Hockeynews.
Hoppas verkligen det löser sig.
Vi behöver Odelius för både spets och mer djup i försvaret.

Vår fördel kommer vara bredden på truppen. Klart bredare trupp jämfört Löven.
Ju längre kvartsfinalen går, desto mer talar för oss.
I spets slår vi inte så många kvarvarande lag.
Särskilt inte om den spets vi har inte tar och steppar upp, Klasen, Kruger, Nilsson, Liss.
4 segrar kvar
Skriv svar