Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Henke_F »

ciirree skrev:
DRC skrev:
ciirree skrev:Fällströms väg "genom skadan" som DIF ser på det vs. hur jag, och säkert många andra, tänker.

- Ingen stor fara. Bara lårkaka. Dag-till-dag. - Ajdå, Fällström borta mellan 1-40 veckor.
- "Spelar inte ikväll - på bättringsvägen". - Varför ljuger ni?
- Fällström tränar för fullt men behöver matchtempo. - Min son, 2 år, skulle inte gått på den. ".
- Inte med på dagens träning. Spelar inte imorgon. - Var det här en nyhet..? Jag visste redan, men.. tack endå.

Ja, jag har i åtanke att spelare kan få bakslag. Men det är inte första gången man blir förvånad över infon från Djurgårdens sida. Det stämmer aldrig.
Men du måste väl ändå förstå att det inte bara är att googla hur länge en skadad spelare kommer vara skadad OCH att speciellt ryggproblem är lömska, oberäkneliga och svåra att tidsbestämma.
Nej. Självklart.

Men man har också duktiga läkare. Och det finns alltid en ram man går efter.
Självklart kan det bli fel ibland men det ska inte vara fel 9 gånger av 10.
Thomas Johansson har själv svarat mig och sagt att man i DIF måste bli bättre på just det här. Man går ur med info alldeles för snabbt och sen stämmer inte det.
Exempelvis Thoresen och hjärnskakningen.

Bakslag kan hända. Såklart.
Men när det hela tiden blir fel i allt de skriver då handlar det inte bara om skadan, utan också hur infon förmedlas.

Allt är bara desinformation känns det som. För att inte bli besviken så är det bara att ställa in sig på att våra spelare är "gone for season" bara dom råkar klippa stortånageln lite snett.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Donkels »

Det var väl dom där Zugmissfostren som skadade Fällström - förordar en FN resolution som förbjuder underutvecklade primater att bedriva idrott
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev:
Violator skrev:Riktigt surt med Fällström nu när vi behöver en bra start på serien. Glaslirare?
Den tackling han fick mot Zug skulle nog ha sönder de flesta spelare.
Han ser dock lite skadebenägen ut, sett till karriären som helhet. Sen tror jag inte på "otur" utan individuella fysiska förutsättningar och hans ofta uppoffrande uppträdande är det som gör att han hamnar i sådana situationer (och blir skadad).
Jämför med Hank som får ta ordentligt mycket stryk men som skyddar sig på ett annat sätt i ett tidigare skede och som säkerligen har andra förutsättningar rent fysiskt.

Skador inom idrott är lite mysteriebetonat med det har forskats en hel del på området och är det inte taktiskt uppträdande på planen som gör att en spelare blir skadad så är det fysiska förutsättningar (allt ifrån gener till träningsupplägg) eller mentalt (där mentala spärrar försvårar rehab ala Foppa).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Vågar man hoppas på att Fällström är tillbaka i back-to-back mötet mot Växjö?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5731
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Skadetråden

Inlägg av Vikas »

Mattias_87 skrev:Vågar man hoppas på att Fällström är tillbaka i back-to-back mötet mot Växjö?
Heh.

Hahaha.

:D
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Skadetråden

Inlägg av Puckey »

Vikas skrev:
Mattias_87 skrev:Vågar man hoppas på att Fällström är tillbaka i back-to-back mötet mot Växjö?
Heh.

Hahaha.

:D
:lol:
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17544
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Vågar man hoppas på att Fällström är tillbaka i back-to-back mötet mot Växjö?
Bild
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av android »

Säkert tillbaka till chl-matchen för att sedan bli borta på obestämd tid igen.
Född till sportchef.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Skadetråden

Inlägg av Metal Machine »

Jag har flera gånger kommit på mig själv med att glömma bort honom helt när jag laborerar med våra kedjor (och då räknar in samtliga spelare, även skadade). Man har liksom glömt att han ens spelar för oss.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Skadetråden

Inlägg av ciirree »

DIF imorgon: "Fällström tränar för fullt. Spelar i helgen"
DIF i mellandagarna: "Bakslag för Fällström. Dag till dag."
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Bengan08 »

SirDIFalot skrev:
Mattias_87 skrev:Vågar man hoppas på att Fällström är tillbaka i back-to-back mötet mot Växjö?
Bild
Haha
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Bengan08 »

Jag gillar Fällström som spelare, men han verkar vara skörare än glas :)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Alla barnen spelade hockey för (i vissa fall halv-)fulla muggar förutom Alexander Fällström, att han skulle starta säsongen och bidra till Djurgården hockeys framgång verkade mer och mer te sig som en fet jävla avlägsen och avdankad våt dröm.
Bild
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Skadetråden

Inlägg av ALLTID DIF »

Han är en spelare som vågar bryta in där andra väljer att gå runt

typ N Ekman & som Mackan gjorde sin sista match !

När det går vägen är han allas hjälte Men tyvärr går sånna spelare sönder då & då !!!!


Hur som han BEHÖVS !!!!
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Skadetråden

Inlägg av MarcusDaze »

Kanske fel tråd men Torres i SJ åker alltså på en 41 matcher lång avstängning för huvudtävlingen på Silfverberg enligt TSN. Där snackar vi disciplinnämnd.

Edit: med tanke på Forsberg...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar