Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund
Inlägg: 1687
Blev medlem: 2022-08-10

Skadetråden

Inlägg av Osten östlund »

Dju skrev: 2024-03-12 09:20:45
LG08 skrev: 2024-03-12 04:31:56 Utan Norman går vi från 65-70 % vinstchans mot löven till.... mindre. 55-60.. ?

Eriksson i all ära. Men vi kommer förmodligen fega ur och gå med Berglund som 2 center. Han är väl en okej 4e center ( kanske inte i ett DIF med seriösa ambitioner ) som kommer bli utfasad nu. Men det säger sig självt att vi inte kan hota med bara Kruger.

Eriksson ska ha en plats nästa år. Blir bättre på alla sätt att ersätta Berglund med Eriksson.
Gradin, Grewe ersättas med Eklund/Wersäll ?
Eriksson Wersäll Eklund är enligt mig klart bättre än en 10 gånger (?) så dyr kedja med Grewe Berglund Gradin.
Lägg krutet högre upp. Med dom förändringarna och byta ut Liss + Rensfeldt så har vi bara där 3-4 toppspelare in.
Med oförändrad budget.

Ren gissning men tror Eriksson kommer få det svårare I slutspelet av naturliga skäl. Och Rensfeldt och Berglund är inte mycket att skrämmas med.
Norman har åtminstone bra driv, spelsinne mm
Helt annan dynamik med honom..
Vore bra med en snabb återkomst där..

Sorgligt att se vår laguppställning med vetskapen om dom resurser, som KG haft.
Katastrof.
Kan hålla med om att Norman är viktig att ha, men med tanke på hur mycket han är borta så är han väl om någon dyr för vad man faktiskt får ut. Skitbra om han kan vara hel och spetsa i slutspelet, men när man redan nu säger att han också missar kvarten (tar jockens ord för sanning utan läst artikeln) så är det bara en trend som fortsätter.

Och gällande Berglund så har han inte alls kommit upp i nivå efter hans skada. Annars tycker jag han absolut har en plats i 4e.. i viktiga matcher har han tjurskallen och sliter som ett djur. Ibland även varit matchvinnare. För att spela i HA är han absolut okej med våran budget. Han är också uttalad som viktig i gruppen och sånt ska man inte underskatta - framförallt när det gäller.

Junisarna ska absolut ha en plats nästa sässe. Minns inte vad Grewe lyfter för lön nu men vad min känsla säger är att det inte är orimligt. Han har i mitt tycke varit om inte våran bästa, så iaf top 3 senaste 5-7 matcherna. Fortsätter han på sin inslagna väg efter alla avstängningar kommer han göra underverk. Fysiska spelare som kan sätta lite respekt i motsåndet saknar vi redan som det är.
Wikegård sa igår att KG har kontrakterat 13-14 spelar nästa säsong.

Gällande Norman, är sorgligt med dom här jävla skadorna. Är väll kroppen som tagit stryk genom åren!?

Som J Josefson, är väll lika gammal som Kruger? Tänk om han hade "varit hel"!
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Skadetråden

Inlägg av EspenK »

Kill your darlings!

Norman är bra men är borta så mycket att han kostar mer än han smakar.

Berglund fyller sin roll. Men ska en sådan spelare vara i laget oavsett hur resten av laget formeras?

Vi behöver satsa ungt och långsiktigt ha strategin att två kedjor är utvecklingsbara billiga spelare.

Två kedjor måste dock vara producerande spets.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

Säsongen över för John Norman enligt hockeynews. Han lägger av med hockeyn nu va?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2024-03-15 07:42:08 Säsongen över för John Norman enligt hockeynews. Han lägger av med hockeyn nu va?
Vad är det för skada?
Säg den glädje som varar
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Norman bör ju sluta. Kan ju omöjligen få nytt kontrakt på någorlunda vettig nivå efter de här två säsongerna.

Verkar vara en del skavanker överlag. Ytterell, Glad och Klasen har alla klivit av eller avstått träningar. Men ska inte innebära att matcherna är i fara.Gradin är sjuk och Lidö är tillbaka.

Lite kuriosa från träningen verkar vara att Andrén surnat till efter att ha blivit pååkt någon gång för mycket. Tempot och humören har skruvats upp som det verkar. Kanon!
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av thelinho »

Det handlade väl om en spricka i foten (skottäckning) under våren? Är det samma skada som strular är det inget annat än otur. Trist oavsett!

Tillägger att Lidö är med i truppen igen.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

thelinho skrev: 2024-03-15 09:57:10 Det handlade väl om en spricka i foten (skottäckning) under våren? Är det samma skada som strular är det inget annat än otur. Trist oavsett!

Tillägger att Lidö är med i truppen igen.
Är det Odelius som varit framme igen? Senast skadade han ju Lindbom och kostade oss SHL
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7165
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Så tråkigt om det stämmer om Norman.
Då tappar vi en stor del av det centerdjup jag hoppades på.
Förutom att han bidrar till ökat djup är han ju också spets.

Håller tummarna för att det inte stämmer.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2024-03-15 08:16:29 Norman bör ju sluta. Kan ju omöjligen få nytt kontrakt på någorlunda vettig nivå efter de här två säsongerna.

Verkar vara en del skavanker överlag. Ytterell, Glad och Klasen har alla klivit av eller avstått träningar. Men ska inte innebära att matcherna är i fara.Gradin är sjuk och Lidö är tillbaka.

Lite kuriosa från träningen verkar vara att Andrén surnat till efter att ha blivit pååkt någon gång för mycket. Tempot och humören har skruvats upp som det verkar. Kanon!
Det är ändå två otroligt ovanliga skador han har haft som inte är återkommande skador så det blir nog inge problem att få nytt kontrakt om han vill själv.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av Döden »

Nån som är förvånad? Kommer ju försvinna 3-4 till såklart.
Nattuggla_
Inlägg: 3125
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-15 12:54:55 Så tråkigt om det stämmer om Norman.
Då tappar vi en stor del av det centerdjup jag hoppades på.
Förutom att han bidrar till ökat djup är han ju också spets.

Håller tummarna för att det inte stämmer.
Speciellt också med tanke på att K-G bommade den centervärvningen.
Berglund är på förhand en bra tredjecenter på den här nivån, men han har ju inte bidragit speciellt mycket.

Blir att förlita sig på en halvskadad Krüger, unga ojämna Linus Eriksson, långsamma Rensfeldt och en underpresterande Berglund.
SHL här kommer vi.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7165
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-15 15:02:38
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-15 12:54:55 Så tråkigt om det stämmer om Norman.
Då tappar vi en stor del av det centerdjup jag hoppades på.
Förutom att han bidrar till ökat djup är han ju också spets.

Håller tummarna för att det inte stämmer.
Speciellt också med tanke på att K-G bommade den centervärvningen.
Berglund är på förhand en bra tredjecenter på den här nivån, men han har ju inte bidragit speciellt mycket.

Blir att förlita sig på en halvskadad Krüger, unga ojämna Linus Eriksson, långsamma Rensfeldt och en underpresterande Berglund.
SHL här kommer vi.
Ja, även om jag inte har känt mig särskilt förhoppningsfull innan, så någonstans vill man ändå tro och hoppas att vi med relativt fulltalig trupp ska kunna hota alla lag.
Så om hoppet att gå hela vägen var ganska litet innan skadan, typ 20-25 % , så sjönk det nu ner ett par enheter.
Tror dock att vi fortfarande ska kunna ge samtliga lag en rejäl match om det. Tycker inte vi är klara underdogs mot något lag.
Jag håller oss som knappa favoriter mot Löven. Vi får börja där.
4 segrar kvar
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av dr111DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-15 15:28:16
Nattuggla_ skrev: 2024-03-15 15:02:38
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-15 12:54:55 Så tråkigt om det stämmer om Norman.
Då tappar vi en stor del av det centerdjup jag hoppades på.
Förutom att han bidrar till ökat djup är han ju också spets.

Håller tummarna för att det inte stämmer.
Speciellt också med tanke på att K-G bommade den centervärvningen.
Berglund är på förhand en bra tredjecenter på den här nivån, men han har ju inte bidragit speciellt mycket.

Blir att förlita sig på en halvskadad Krüger, unga ojämna Linus Eriksson, långsamma Rensfeldt och en underpresterande Berglund.
SHL här kommer vi.
Ja, även om jag inte har känt mig särskilt förhoppningsfull innan, så någonstans vill man ändå tro och hoppas att vi med relativt fulltalig trupp ska kunna hota alla lag.
Så om hoppet att gå hela vägen var ganska litet innan skadan, typ 20-25 % , så sjönk det nu ner ett par enheter.
Tror dock att vi fortfarande ska kunna ge samtliga lag en rejäl match om det. Tycker inte vi är klara underdogs mot något lag.
Jag håller oss som knappa favoriter mot Löven. Vi får börja där.
Fet smäll såklart. Det gör oss väldigt känsliga för en skada på Krüger, Norman den enda som någotsånär kan vikariera för honom. Nu får Eriksson kliva upp och det blir intressant, han kommer göra det bra. Inbjudan att ändå fortsätta med juniskedjan? Nuvarande 4 centrar är klass även utan Norman men fler skador kommer ställa till det rejält.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2021-01-22

Skadetråden

Inlägg av Exile »

Norrman borta... Hur många matcher klarar Kruger i ett slutspel? Nja detta känns ganska hopplöst om jag ska vara helt ärlig.
LG08
Inlägg: 154
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av LG08 »

När vi började rada upp segar efter att Honken tog över så skadade sig Kruger ganska omgående och vi vann ett tiotal raka matcher, där Norman var grym och vår första center.

Om John inte kan spela mer i år så finns det inte en chans i helvetet att vi ens kan utmana.
Frågan är om vi ens klarar löven nu.?

Så tunn är vår trupp egentligen. Sen kan KG skryta med att han kontrakterat en massa dyra och oproducerande forwards som breddar långt ner. Bra jobbat KG !
KG har synnerligen förstört alla chanser till avancemang med sina dåliga beslut.
Skriv svar