Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Doyle »

Också hemkommen från matchen...alltid skönt med seger även om matchen in te nådde oanade höjder. Känns lite som laget går på tomgång och har mer energi i både kropp o själ än vad som kommer ut.

Två skador på Ölve o Enqvist. Inte allt för allvarligt som det verkar enligt Hallmans blogg. Hoppas dock att skadorna inte kommer att bli DIF:s fall denna säsong. Truppen är lite tunn om några viktiga kuggar slås ut. HV brukar ju vara duktiga på att spela smutshockey så hoppas grabbarna taggar snart är det torsdag och premiär
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av sensei »

Godkänd generalrepetition. Kändes som att var rätt givet med seger enligt mig, timrå upplevdes en-två storlekar mindre än oss.

Extra plus i kanten till Kyle som är mkt intressant back , Mackan och Ölvestad.

Är övertygad om att vi kommer att ge HV en rejäl match på torsdag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av -daniel- »

Bara att hoppas att Engqvist och Ölvestad inte är allvarligt skadade ("upper body injury" och "tänder").... Men nog rätt skönt med en vinst i sista matchen innan allvaret börjar. Ger nog alltid råg i ryggen åt några spelare, viktigt att Wesslan fick känna på hetluften igen och klarade det med hedern i behåll. Bara att hoppas det får fortsätta så.... börjar bli sjukt nervös inför torsdagen som komma skall.
Bild
Användarvisningsbild
gridiron
Inlägg: 23
Blev medlem: 2009-09-19
Säsongskort: Ja

DIF-TIK

Inlägg av gridiron »

Som vanligt ett härligt och snabbt upplagt bildspel från dagens match. Heders, Andreas Grandin och Johanna Lundberg, för fina foton. Brukar knycka en å annan bild och lägga upp på min facebook-sida. Är så'nt tillåtet, månntro? Se det som lite extrareklam för DIF Hockey. Mina utländska, inte alltför hockeykunniga, fb-vänner i bl.a. Australien och England har blivit nyfikna på så väl sporten som laget.
Senast redigerad av gridiron den 2009-09-20 14:01:33, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Mäklaren »

En bra match-i tio minuter. Sedan var det värdelöst tycker jag. Typisk träningsmatch. Mackan, Kyle, Honken sr och Wesslau var bäst.

Förövrigt så var det helt underbart att vara tillbaka på Hovet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/9 2009 - Sista Träningsmatch

Inlägg av Edin »

Det finns dåliga hockeymatcher, men inga tråkiga.

Det var en träningsmatch i ett nötskal, matchen stora behållning var 3-2 målet och Andreas Homlqvist patenterade skottpassar.

Challe Berglund håller på Djurgårn, glöm aldrig det.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar