DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels »

Förbannade jävla bengalmongon...
PeterPan
Inlägg: 111
Blev medlem: 2013-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av PeterPan »

Så jävla korkat!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jag vet inte vad som är värst. Klumpig armbågstackling i en matchsituation som förorsakar en hjärnskakning och lång matchfrånvaro, eller en banger i örat på en funktionär som kanske orsakar ett livslångt handikapp. Men det ena fördöms kraftigt av Djurgårdare medan det senare försvaras som ett olycksfall i arbetet för ett häftigare publikfriande arrangemang.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

Jävla lökar. Orkar fan inte mer skit!
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av hatred »

minalman skrev:Jag vet inte vad som är värst. Klumpig armbågstackling i en matchsituation som förorsakar en hjärnskakning och lång matchfrånvaro, eller en banger i örat på en funktionär som kanske orsakar ett livslångt handikapp. Men det ena fördöms kraftigt av Djurgårdare medan det senare försvaras som ett olycksfall i arbetet för ett häftigare publikfriande arrangemang.
Fast muppen som kastade blev omhändertagen av ucs och tills polis kom in och grep honom

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

Det låter ju bra. Ut med fanskapet!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

hatred skrev:
minalman skrev:Jag vet inte vad som är värst. Klumpig armbågstackling i en matchsituation som förorsakar en hjärnskakning och lång matchfrånvaro, eller en banger i örat på en funktionär som kanske orsakar ett livslångt handikapp. Men det ena fördöms kraftigt av Djurgårdare medan det senare försvaras som ett olycksfall i arbetet för ett häftigare publikfriande arrangemang.
Fast muppen som kastade blev omhändertagen av ucs och tills polis kom in och grep honom

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Om inte "muppen" var taggad hos pliten förut så är han det nu. Jag tycker inte det är värt att förstöra sin framtid på det sättet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mattias_87 »

Förmodligen någon som ville att matchen skulle brytas så att vinsten skulle gå till Elfsborg så dom går förbi gnaget.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Cirith Ungol »

Jag skiter fullständigt i gnägget, mitt fokus ligger på DIF. Jag tycker att det är riktigt skönt att vi äntligen fick vinna mot detta spök-lag, det är väl andra vinsten på 9 år mot Elfsborg, dvs. sedan 8-1 segern?
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Sitter i en bil påväg hem från Borås och läser med ilska igenom det många av er skriver härinne.

Många av er är inte bättre än alla journalister och drar alla över en kant för en idiots övertramp. Vad är det med er? Ca 1000 Djurgårdare åker 6 timmar till Borås en söndag för en betydelslös match och ni skriver att vi är lökar och mongon. En idiot gjorde ett övertramp och han blev utpekat av klacken och omhändertagen av polis så lägg ner ert skitsnack och sluta dra alla över en kam.

Blanda inte ihop bengaler och bangers, snälla ni.

Och ni som vill börja bengaldebatten igen: Börja inte, för det var ingen bengal som orsakade smällen.
Glad att brandmannen är ok.

Förövrigt, riktigt jävla skönt med seger, ett riktigt jävla skönt drag på plats och en riktigt fet bränning.

Vi ses mot Norrköping! Adde ska tackas av och vi ska festa för sista fotbollsmatchen i år.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

@minalman om du kollar tex Twitter så ser du ganska snabbt att de flesta "supporterkändisarna" i JK, UCS osv fördömer bangers och i synnerhet när de kastas in mot planen.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

JohanPez skrev:@minalman om du kollar tex Twitter så ser du ganska snabbt att de flesta "supporterkändisarna" i JK, UCS osv fördömer bangers och i synnerhet när de kastas in mot planen.
Inte lika roligt då ju! Vissa är tyvärr som media, ja det var skittråkigt att nån kastade in något öht MEN jäkligt positivt att det togs om hand internt! Va inte så jäkla snabba med att döma tusentals när det är 1-2 som gör bort sig och de övriga tar hand om det. Men idag ska allt ske så jäkla fort, åsikter, rubriker och text ingen chans för eftertanke. Se det positiva minalman, tydligen gick det som tur var bra för brandmannen också.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Nu försvaras det igen och sopas över som ett enskilt övertramp och en olyckshändelse. Ni försöker ju inte ens förstå att massor med folk som gör detta "snyggt" alltid kommer att dra åt sig några som överdriver. Som inte klarar att hålla sig innanför ramarna. Samma resonemang som att Systemet är stängt på söndagar vilket många "lider" av, men som skyddar ett fåtal från att supa ner sig och bli monster i hemmiljön. Jag tror aldrig ni kommer fatta att detta med bengaler helt okontrollerat aldrig kommer att kunna skyddas från incidenter och även om ucs slänger ut någon i efterhand är det ändå försent och nästa gång står det en ny mupp tillsammans med er i klacken och slänger in något. Men allt är tillåtet för den goda stämningens skull och sedan sluter vi leden efteråt, när vi pekat ut den skyldige. Ingen av er som förstår att det är ni som från början skapat den skyldige? Eller åtminstone framkallat situationen som gjort den labile till den skyldige?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Om jag tillåts spinna vidare på din bolagsliknelse är det alltså vanligt folks fel att somliga super ihjäl sig. Jag menar att hade det inte varit för oss så hade inte bolaget och alkohol funnits.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jag menar bara att idioterna ibland oss som vi så gärna pekar ut för att skydda en högre avsikt (stämningen) har skapats av oss själva. Det är inte brandmannen det är synd om ikväll. Han verkar ju ha klarat sig. Det är synd om muppen som hamnat i ett polisregister.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar