DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Metal Machine »

Jo, egentligen är man glad att spelarna inte tänker som vi. Minns också den gången IKO var avhängda, men ändå slog BIK och på så sätt gav oss chansen att nå kvalserien. En chans vi sumpade i o f s, men ändå.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Metal Machine skrev:Jo, egentligen är man glad att spelarna inte tänker som vi. Minns också den gången IKO var avhängda, men ändå slog BIK och på så sätt gav oss chansen att nå kvalserien. En chans vi sumpade i o f s, men ändå.
Och istället halkade Örebro in i kvalserien och till och med SHL och har nu etablerat sig som ett stabilt slutspelslag. Det går snabbt i ishockey...
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Metal Machine »

Vad tror ni om nästa säsong, förresten? Får vi behålla alla spelare vi vill ha och får in Nyasha från start till slut tror jag att det kan bli riktigt bra. Tänk er Sam och Nyasha längst fram och Moon, Mrabti, Kevin och Haris på mitten. Det har potentialen att bli seriens bästa Mittfält/Anfall om allting faller väl ut.

Kevin som är topp 3 i serien på fasta situationer; Moon, Haris och Kerim, som alla är livsfarliga på att hitta vägar igenom och Sam/Nyasha som på olika sätt utgör ett ständigt hot. Sam med sin fart, Nyasha kanske bästa boxspelaren i serien.

Det hade kunnat bli riktigt bra. Vad vi behöver är alternativ i händelse av skador.

Pulver: Sannerligen...
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av jaccan »

Metal Machine skrev:Vad tror ni om nästa säsong, förresten? Får vi behålla alla spelare vi vill ha och får in Nyasha från start till slut tror jag att det kan bli riktigt bra. Tänk er Sam och Nyasha längst fram och Moon, Mrabti, Kevin och Haris på mitten. Det har potentialen att bli seriens bästa Mittfält/Anfall om allting faller väl ut.

Kevin som är topp 3 i serien på fasta situationer; Moon, Haris och Kerim, som alla är livsfarliga på att hitta vägar igenom och Sam/Nyasha som på olika sätt utgör ett ständigt hot. Sam med sin fart, Nyasha kanske bästa boxspelaren i serien.

Det hade kunnat bli riktigt bra. Vad vi behöver är alternativ i händelse av skador.

Pulver: Sannerligen...
http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... no-mrabti/

Usch Usch, detta får inte hända. Bästa vore såklart att ha var Mrabti och i värsta fall sälja honom till Nederländerna eller något annat utvecklingsland som gillar att suga ur Sveriges talanger för att sedan bänka dem.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

jaccan skrev:
Metal Machine skrev:Vad tror ni om nästa säsong, förresten? Får vi behålla alla spelare vi vill ha och får in Nyasha från start till slut tror jag att det kan bli riktigt bra. Tänk er Sam och Nyasha längst fram och Moon, Mrabti, Kevin och Haris på mitten. Det har potentialen att bli seriens bästa Mittfält/Anfall om allting faller väl ut.

Kevin som är topp 3 i serien på fasta situationer; Moon, Haris och Kerim, som alla är livsfarliga på att hitta vägar igenom och Sam/Nyasha som på olika sätt utgör ett ständigt hot. Sam med sin fart, Nyasha kanske bästa boxspelaren i serien.

Det hade kunnat bli riktigt bra. Vad vi behöver är alternativ i händelse av skador.

Pulver: Sannerligen...
http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... no-mrabti/

Usch Usch, detta får inte hända. Bästa vore såklart att ha var Mrabti och i värsta fall sälja honom till Nederländerna eller något annat utvecklingsland som gillar att suga ur Sveriges talanger för att sedan bänka dem.
Kommer inte hända.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke_F »

Axel_K skrev:
jaccan skrev:
Metal Machine skrev:Vad tror ni om nästa säsong, förresten? Får vi behålla alla spelare vi vill ha och får in Nyasha från start till slut tror jag att det kan bli riktigt bra. Tänk er Sam och Nyasha längst fram och Moon, Mrabti, Kevin och Haris på mitten. Det har potentialen att bli seriens bästa Mittfält/Anfall om allting faller väl ut.

Kevin som är topp 3 i serien på fasta situationer; Moon, Haris och Kerim, som alla är livsfarliga på att hitta vägar igenom och Sam/Nyasha som på olika sätt utgör ett ständigt hot. Sam med sin fart, Nyasha kanske bästa boxspelaren i serien.

Det hade kunnat bli riktigt bra. Vad vi behöver är alternativ i händelse av skador.

Pulver: Sannerligen...
http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... no-mrabti/

Usch Usch, detta får inte hända. Bästa vore såklart att ha var Mrabti och i värsta fall sälja honom till Nederländerna eller något annat utvecklingsland som gillar att suga ur Sveriges talanger för att sedan bänka dem.
Kommer inte hända.
Var det ett väldigt dåligt skämt det där eller? :?

Jag såg detta på AB och höll på att gå i taket först:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/95596
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Pelle Olsson på Skavlan. Synd han inte snackade nåt om fotboll.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Pelle Olsson på Skavlan. Synd han inte snackade nåt om fotboll.
När? Ingen har skrivit något om att han ska vara med.
Expert.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke_F »

Hampus Nilsson får stå i mål ifrån start.
Måste vara första allsvenska matchen ifrån start för honom väl?



Haha, Kan Falkenbergs fotbollsplan vara godkänd för Allsvensk fotboll? Läktarna är så låga att kameravinkeln blir ju som om någon hade stått på sidlinjen och filmat, sen är det löparbanor och så med. Varför fick inte vi vara kvar på Stadion?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Henke_F skrev:Varför fick inte vi vara kvar på Stadion?
Träbänkarna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
Henke_F skrev:Varför fick inte vi vara kvar på Stadion?
Träbänkarna.
Pga. skymd sikt, tror jag.
Det var en hel Friidrottsarena mellan läktaren och gräset
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:
Henke_F skrev:Varför fick inte vi vara kvar på Stadion?
Träbänkarna.
Pga. skymd sikt, tror jag.
Det var en hel Friidrottsarena mellan läktaren och gräset
Jag läste någonstans att UEFA-reglerna kräver individuella säten på sittplats, som vi har nu på Tele2.
K-märkningen av Stadion (och en allmän opinion utanför DIF Fotboll) stod i vägen för att riva bort bänkraderna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Helt ofattbart att man inte väljer att skriva nytt kontrakt med Jesper Arvidsson. Visst, jag förstår väl att man kanske vill ge Käck chansen, men Jesper har varit vår bästa spelare detta året. Precisa och otroligt bra passningar samt inlägg kombinerat med stenhårt jobb i både anfall och försvar. Som han har offrat sig i många matcher, och så är det här tacken?

Tack för allt du har gjort Jesper och lycka till vart än du spelar nästa säsong. Du har varit den bästa ytterbacken vi har haft på länge. Trist att dina tjänster ej längre är önskvärda. Helt jävla galet.

Jag hoppas du får det hyll du verkligen förtjänar vid avtackningen. I mina ögon är du årets Järnkamin i laget.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

daaviid skrev:Helt ofattbart att man inte väljer att skriva nytt kontrakt med Jesper Arvidsson. Visst, jag förstår väl att man kanske vill ge Käck chansen, men Jesper har varit vår bästa spelare detta året. Precisa och otroligt bra passningar samt inlägg kombinerat med stenhårt jobb i både anfall och försvar. Som han har offrat sig i många matcher, och så är det här tacken?

Tack för allt du har gjort Jesper och lycka till vart än du spelar nästa säsong. Du har varit den bästa ytterbacken vi har haft på länge. Trist att dina tjänster ej längre är önskvärda. Helt jävla galet.

Jag hoppas du får det hyll du verkligen förtjänar vid avtackningen. I mina ögon är du årets Järnkamin i laget.
Är väl en viss skillnad på att välja att inte erbjuda någon en förlängning och att inte komma överens om ett kontrakt efter månader av förhandlingar.
Expert.
Skriv svar