DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hoppas det där äckliga fega råttslemmet lider just nu.

Vore så jävla trevligt att träffa denna sorgliga individ öga mot öga, utan en klack för kräket att ta skydd i.

Förväntar mig att han åtminstone sitter i arresten inatt.
Ingen kan vara dum nog att skydda svinet, peka ut fanskapet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Hoppas det där äckliga fega råttslemmet lider just nu.

Vore så jävla trevligt att träffa denna sorgliga individ öga mot öga, utan en klack för kräket att ta skydd i.

Förväntar mig att han åtminstone sitter i arresten inatt.
Ingen kan vara dum nog att skydda svinet, peka ut fanskapet.
Det spelar ingen roll så länge huvuddelen av supportrarna accepterar de "stora grabbarna" i DFG. Det är likadant i alla föreningar tyvärr. Packet är accepterat och läktarkulturen kidnappad.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skidlöparn skrev: Det är snarare idioterna som kastar som ska förbjudas... Det kom från DFG-håll, så man kan ju börja därifrån med att sanera.
Trump-Resonemang.

Om bengaler finns inne på arenan så kommer någon individ med sämre omdömme att göra nåt dumt.
DIF tar inte ställningi frågan, för man vill ha "supporterkultur" till varje pris.
Fegt!

Förbjud skiten och välkomna famlijer och vanligt tillbaka till Tele 2, såna som idag inte går på derbyn/högriskmatcher pga just sånt här
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av -daniel- »

Intressant, sa till frugan innan matchen idag att jag var HELT säker på en DIF-vinst. Ren och skär idrottspsykologi; vi har spelat så fantastiskt praktuselt senaste tiden att Brajarna kände att de skulle slakta oss, när vi sen inte hade något att förlora så var en vinst redan säkrad.

Idrott är psykologi.

Bengalkastaren? Ta reda på vem kräket är och porta idioten och hans gelikar för all framtid.
Bild
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Isaksson för helvete, vakna!
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Pinsamt.

Lika bra att lämna wo resten utav säsongen.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Doyle »

Totalt avslaget o uppgivet..Stäng säsongen :!: :!: :!: :evil:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Haha, så jävla uselt, finns ingen ryggrad i denna trupp.
Olsson och Isaksson borde lagt av när Kim gick i pension, oj vad dom inte brinner för detta nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Frankie »

daaviid skrev:Pinsamt.

Lika bra att lämna wo resten utav säsongen.
Japp ingen ide att riskera skador utan låt grabbarna få semester istället och lägg all tid på att ta och börja sökandet av två etablerade forwards som redan har presterat på denna nivån till nästa säsong. Dom visar ju helt klart att dom inte tycker Badji är någon startspelare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Frankie skrev:
daaviid skrev:Pinsamt.

Lika bra att lämna wo resten utav säsongen.
Japp ingen ide att riskera skador utan låt grabbarna få semester istället och lägg all tid på att ta och börja sökandet av två etablerade forwards som redan har presterat på denna nivån till nästa säsong. Dom visar ju helt klart att dom inte tycker Badji är någon startspelare.
Sedan behövs kreativa och bollskickliga mittfältare som kan sätta forwards i lägen. En ny målvaktsetta får vi inte heller glömma.

Däremot kan Bosse sluta leta mittbackar för en stund.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Frankie skrev:
daaviid skrev:Pinsamt.

Lika bra att lämna wo resten utav säsongen.
Japp ingen ide att riskera skador utan låt grabbarna få semester istället och lägg all tid på att ta och börja sökandet av två etablerade forwards som redan har presterat på denna nivån till nästa säsong. Dom visar ju helt klart att dom inte tycker Badji är någon startspelare.
Sedan behövs kreativa och bollskickliga mittfältare som kan sätta forwards i lägen. En ny målvaktsetta får vi inte heller glömma.

Däremot kan Bosse sluta leta mittbackar för en stund.
Ja en ny "Källström" på mitten hade ju varit nice.
Men borde ändå kanske klara oss på mitten med vad vi har:

Jesper Karlström
Dzenis Kozica
Kevin Walker
Haris Radetinac
Jonathan Ring
Nicklas Bärkroth
Fredrik Ulvestad
Kerim Mrabti

+ junisar? (Besard Sabovic, Joseph Ceesay, Hampus Finndell, Edward Chilufya)

Men ja Mrabti skall väl säljas, lika om någon annan skulle göra lite mer framsteg så måste det väl slås mynt av det direkt under säsongen helt utan tanke på den sportsliga framgången i serien.

Vad borde vi spela för spelsystem egentligen sett till vad vi har för spelare i truppen för tillfället, 5-5-0? Skulle man vara enda forwarden i truppen skulle jag ta jävligt illa upp om jag inte fick lira ifrån start då vi kör en 4-3-3 uppställning. Ett jävla skämt är vad det är!

Torsken mot ett BP på dekis och att dom nollar oss = AVGÅ!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Frankie skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Frankie skrev:
daaviid skrev:Pinsamt.

Lika bra att lämna wo resten utav säsongen.
Japp ingen ide att riskera skador utan låt grabbarna få semester istället och lägg all tid på att ta och börja sökandet av två etablerade forwards som redan har presterat på denna nivån till nästa säsong. Dom visar ju helt klart att dom inte tycker Badji är någon startspelare.
Sedan behövs kreativa och bollskickliga mittfältare som kan sätta forwards i lägen. En ny målvaktsetta får vi inte heller glömma.

Däremot kan Bosse sluta leta mittbackar för en stund.
Ja en ny "Källström" på mitten hade ju varit nice.
Men borde ändå kanske klara oss på mitten med vad vi har:

Jesper Karlström
Dzenis Kozica
Kevin Walker
Haris Radetinac
Jonathan Ring
Nicklas Bärkroth
Fredrik Ulvestad
Kerim Mrabti

+ junisar? (Besard Sabovic, Joseph Ceesay, Hampus Finndell, Edward Chilufya)

Men ja Mrabti skall väl säljas, lika om någon annan skulle göra lite mer framsteg så måste det väl slås mynt av det direkt under säsongen helt utan tanke på den sportsliga framgången i serien.

Vad borde vi spela för spelsystem egentligen sett till vad vi har för spelare i truppen för tillfället, 5-5-0? Skulle man vara enda forwarden i truppen skulle jag ta jävligt illa upp om jag inte fick lira ifrån start då vi kör en 4-3-3 uppställning. Ett jävla skämt är vad det är!

Torsken mot ett BP på dekis och att dom nollar oss = AVGÅ!
Visst har du rätt att vi har kvalité på mitten.
Många som är under isen efter alla motgångar.
Med några forwards som kunnat avgöra hade vi legat högre upp i tabellen och självförtroende varit på en annan nivå.
Nu känns säsongen körd.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-2.0 »

Återigen så gör sig mytomanen Bosse Bilnasares tokusla tombolastrategi sig påmind - den dagen han försvinner ska jag börja engagera mig i bollen inte förr!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Heja
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Missade första halvleken mot Östersund. Ser nu på "höjdpunkter" att dom bara hade ett skott på mål, och det satt ju självklart i mål efter att backarna har agerat fågelholkar.

Nästa säsong vill jag se att dom använder pengar för en gång skull och tar in någon bra spelare. Det vore ju lite trevligt om det gick att få någon spets någon gång istället för att bara sälja av det som laget har.

Edit: Pinsamt. Två skott och två mål? Lägg ner säsongen nu.
Skriv svar