DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

B.I.B.A skrev: Här är det ju dock klubben som får skylla sig själv. Antingen värvar man en spelare och skiter i vad fansen tycker eller så tänker man över fansens åsikter innan man skriver avtal. Jag personligen föredrar alternativ två.
Att agera så en klubb till och med riskerar att gå omkull är inte att göra sin röst hörd.
Lite AIK-fasoner över det hela, gör som vi säger annars djävlar så krossar vi er.

Det resonemanget är ju som att säga, Jag körde bara lite full :roll:
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

Eriksson skrev:
B.I.B.A skrev: Här är det ju dock klubben som får skylla sig själv. Antingen värvar man en spelare och skiter i vad fansen tycker eller så tänker man över fansens åsikter innan man skriver avtal. Jag personligen föredrar alternativ två.
Att agera så en klubb till och med riskerar att gå omkull är inte att göra sin röst hörd.
Lite AIK-fasoner över det hela, gör som vi säger annars djävlar så krossar vi er.

Det resonemanget är ju som att säga, Jag körde bara lite full :roll:
älska streams, våga inte kritisera klubben osv
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

Eriksson skrev:
B.I.B.A skrev: Här är det ju dock klubben som får skylla sig själv. Antingen värvar man en spelare och skiter i vad fansen tycker eller så tänker man över fansens åsikter innan man skriver avtal. Jag personligen föredrar alternativ två.
Att agera så en klubb till och med riskerar att gå omkull är inte att göra sin röst hörd.
Lite AIK-fasoner över det hela, gör som vi säger annars djävlar så krossar vi er.

Det resonemanget är ju som att säga, Jag körde bara lite full :roll:
Går klubben omkull för att fansen kritiserar en värvning? DIF hockey sket fullständigt i fansen med Nilson tex. Lite publiktapp blir det, men det får man värdera själv om spelaren anses så pass bra.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Skillnad på konstruktiv kritik och hot.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

Räknas en banderoll under match som hot? Eller vilka hot har jag missat?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tragisk, DIF.
Om det är så att kontraktet var i princip klart...och man backar ur av rädsla för IQ-Mobben

Inte helt säker dock på att så var fallet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

Lee Harvey Oswald skrev:Tragisk, DIF.
Om det är så att kontraktet var i princip klart...och man backar ur av rädsla för IQ-Mobben

Inte helt säker dock på att så var fallet
Saken är ju den att kostar värvningen 1-2 miljoner nu, så är det pengar som tjänas in snabbt igen av att riva kontraktet. Sedan är det chockerande att de ens övervägt Nouri. Hans historik borde innebära att enbart en smutsig klubb som aik ens skulle överväga att ta in honom i sin Hall of Fame med kvinnomisshandlaren Dulee och andra diverse fyllon.
Jag vill inte ens tänka tanken över hur stort bortfallet är sedan värvningen av Nilsson. Den skadan kommer ta flera år att läka för Djurgården. Att Djurgården Fotboll inser problematiken innan det är för sent visar på skillnaden mellan en handlingskraftig och lamslagen styrelse.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stulle »

Jag har full förståelse för att man vill hitta de bästa spelarna på marknaden rent sportsligt, och det är ju i grund och botten en av huvuduppgifterna för en sportchef.

Med det sagt så finns det ju en mängd andra aspekter som spelar in utöver det sportsliga vilket många redan har påpekat, och det faller sig ytterst märkligt att man i detta fall inte ens verkar ha övervägt dessa.

Det är ju inte första gången det händer och varje gång det händer så blir man påmind om hur jävla klantigt det var gången innan och vilka konsekvenser det gav.

Omdömeslöst är ett ord som verkligen passar in. Utan att veta så förmodar jag att när ett namn läggs på bordet så går man igenom en lista av punkter som ska vara applicerbart på varje spelare. En av dessa punkter borde rimligtvis vara hur en värvning skulle mottas av supportrarna.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: DIF Fotboll

Inlägg av dutti »

Eriksson skrev:Enligt lagen så är man skyldig då man är dömd
För att bli dömd krävs också att man blir åtalad och prövad, vilket gör att din rant faller. Jag erkänner mig härmed skyldig till att ha snattat tuggummi i den lokala kiosken i Jordbro 1996. Jag blev dock aldrig dömd. Är jag skyldig eller inte?


Om uppgifterna stämmer så kan jag tänka mig att det ändå gjorde en plus-affär. Det här är ingen vanlig kontroversiell värvning (då hade vi sett liknande banderoller när ett flertal andra spelare värvades, däribland Walker och Mange Eriksson). Att ens för en sekund tro att supportrarna INTE skulle reagera kraftigt på detta är ju något bara en riktigt blind och naiv person skulle göra. Tycka vad ni vill om supportrarnas inverkan på klubbens beslut, men självklart ska de vädra sina åsikter. Visselblåsare och nej-sägare är enligt mig ett sundhetstecken. Utan dessa hade vi tappat vår integritet och stolthet för länge sen, är jag rädd.

Det är sånt här som delat hockeysektionen, och som gjort att vi idag har en medioker klack på matcherna utan tifon eller hausse. Det gick an de två senaste säsongerna när vi sportsligt kunde locka publik (vi presterade över förväntan med ett par stjärnnamn som gör hockey roligt att titta på). När vi nu går en sportslig kräftgång finns det inte samma kärna eller stämning kvar att dra publiken.

Dumstrut för DIF Fotboll att ens försöka gå igenom med värvningen, men cred för att man insåg sitt misstag och reparerade det innan riktig skada var skedd.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

dutti skrev: För att bli dömd krävs också att man blir åtalad och prövad, vilket gör att din rant faller. Jag erkänner mig härmed skyldig till att ha snattat tuggummi i den lokala kiosken i Jordbro 1996. Jag blev dock aldrig dömd. Är jag skyldig eller inte?.
Hm, jo ja. Rant? Nu tycker jag inte direkt att jag suttit här och tjatat om det, men du kanske associerar rant med något helt annat, vad vet jag :wink:

Om du nu inte förstod vad jag menade så får jag väl förtydliga mig.

"Enligt lagen så är man skyldig då man är dömd" dvs när du är dömd i svensk domstol för ett brott, då är du skyldig enligt lagen och ställs till svars för det. Sen så har ju domstolarna sina fläckar också och man kan bli oskyldigt dömd eller frikänd för något man begått, exempelvis snattat tuggummi

Det vi diskuterade var faktiskt hur de så kallade fansen agerar när en klubb tar in nån som de inte "gillar"

Hur tror du att det skulle se ut om fansen bestämde, var går gränsen för spelare som inte är välkommna? Idag du har sagt något korkat om Djurgården, eller spelat i en annan Stockholmsklubb.

I morgon kanske det räcker med att du råkar ha en grönvit halsduk på dig.

Hur som helst, jag tycker det klingar illa då man tar till handlingar eller ställer krav som kostar ens klubb som ligger en varmt om hjärtat massvis med pengar.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av android »

Eriksson skrev:
dutti skrev: För att bli dömd krävs också att man blir åtalad och prövad, vilket gör att din rant faller. Jag erkänner mig härmed skyldig till att ha snattat tuggummi i den lokala kiosken i Jordbro 1996. Jag blev dock aldrig dömd. Är jag skyldig eller inte?.
Hm, jo ja. Rant? Nu tycker jag inte direkt att jag suttit här och tjatat om det, men du kanske associerar rant med något helt annat, vad vet jag :wink:

Om du nu inte förstod vad jag menade så får jag väl förtydliga mig.

"Enligt lagen så är man skyldig då man är dömd" dvs när du är dömd i svensk domstol för ett brott, då är du skyldig enligt lagen och ställs till svars för det. Sen så har ju domstolarna sina fläckar också och man kan bli oskyldigt dömd eller frikänd för något man begått, exempelvis snattat tuggummi

Det vi diskuterade var faktiskt hur de så kallade fansen agerar när en klubb tar in nån som de inte "gillar"

Hur tror du att det skulle se ut om fansen bestämde, var går gränsen för spelare som inte är välkommna? Idag du har sagt något korkat om Djurgården, eller spelat i en annan Stockholmsklubb.

I morgon kanske det räcker med att du råkar ha en grönvit halsduk på dig.

Hur som helst, jag tycker det klingar illa då man tar till handlingar eller ställer krav som kostar ens klubb som ligger en varmt om hjärtat massvis med pengar.
Är väl främst de sexuella övergreppen som gör att nouri inte är välkommen till DIF. Att det skedde i Gnaget och att vi i Djurgården drivit om det sedan dess är ingen förmildrande omständighet. Reaktionerna hade nog blivit liknande om Albornoz hade varit på tapeten.

Nouri är förövrigt dömd för händelsen. Vård och böter.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Cirith Ungol »

Prijovic har gjort 2 mål mot Dortmund i CL, det är väl rätt typiskt DIF att folk man gör sig av med gör succé på annat håll.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

android skrev: Är väl främst de sexuella övergreppen som gör att nouri inte är välkommen till DIF. Att det skedde i Gnaget och att vi i Djurgården drivit om det sedan dess är ingen förmildrande omständighet. Reaktionerna hade nog blivit liknande om Albornoz hade varit på tapeten.

Nouri är förövrigt dömd för händelsen. Vård och böter.
Sexuella övergrepp är aldrig OK, och det är så urbota korkat av de som tog beslutet att skriva kontrakt med en sådan person som till och med är dömd för det. Där är vi helt överens.

Bättre att ställa styrelse eller personerna som tog beslutet mot väggen än att dra hela föreningen ner i ekonomisk kris.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av android »

Eriksson skrev:
android skrev: Är väl främst de sexuella övergreppen som gör att nouri inte är välkommen till DIF. Att det skedde i Gnaget och att vi i Djurgården drivit om det sedan dess är ingen förmildrande omständighet. Reaktionerna hade nog blivit liknande om Albornoz hade varit på tapeten.

Nouri är förövrigt dömd för händelsen. Vård och böter.
Sexuella övergrepp är aldrig OK, och det är så urbota korkat av de som tog beslutet att skriva kontrakt med en sådan person som till och med är dömd för det. Där är vi helt överens.

Bättre att ställa styrelse eller personerna som tog beslutet mot väggen än att dra hela föreningen ner i ekonomisk kris.
Jag har missat den ekonomiska krisen, vilken menar du?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

android skrev: Jag har missat den ekonomiska krisen, vilken menar du?
Skulle kanske skrivit, med risk för ekonomisk kris. Klubben får panik nu och verkar (man vet ju aldrig med dravelbladet) "riva" kontraktet och riskerar att få lyfta ut en rejäl slant för det.

Man kunde kanske löst det på snyggare sätt om en annan dialog förts mellan fans och förening.
Att göra sin röst hörd är aldrig fel, men jag gillar inte sättet med banderoller och skanderanden under matcher.

Själv skulle jag exempelvis aldrig sitta och bua under en match mot "mitt" lag inför motståndare och media, hur kasst de än spelade.

Man kan ju istället ta lärdom av detta, och ställa de ansvariga mot väggen och kräva en förklaring på exempelvis årsmöte eller dylikt.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Skriv svar