DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Det gick som vanligt då...
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av kaminor »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Stabilt var ordet, Häcken var liksom inte ens nära.
Kul med vad det verkar en trevlig avslutning av säsongen
Glömmer du inte det kvarvarande derbyt mot ett pånyttfött gnaget? :|
Nej, har inte glömt det.
Vi tar minst 1p där, aik kommer inte gå rent resten och om vi pratar pånyttfödda så tycker jag faktiskt DIF är ännu mer pånyttfödda.

Hade vi inte haft en Covid-19-vår (med i princip 0 träning och 3 matcher i veckan), då tror jag DIF utmanat MFF om Guldet även denna gång
Du jinxade sönder hela säsongsavslutningen. :(
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kaminor skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Stabilt var ordet, Häcken var liksom inte ens nära.
Kul med vad det verkar en trevlig avslutning av säsongen
Glömmer du inte det kvarvarande derbyt mot ett pånyttfött gnaget? :|
Nej, har inte glömt det.
Vi tar minst 1p där, aik kommer inte gå rent resten och om vi pratar pånyttfödda så tycker jag faktiskt DIF är ännu mer pånyttfödda.

Hade vi inte haft en Covid-19-vår (med i princip 0 träning och 3 matcher i veckan), då tror jag DIF utmanat MFF om Guldet även denna gång
Du jinxade sönder hela säsongsavslutningen. :(
Mmh, men som vuxen nykter person så vet du väl att sånt där inte existerar?

DIF faller tillbaka till problematiken man hade under vår/sommar-delen av säsongen, trubbigt som en slö smörkniv i offensiven
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Det är ingen slump att vi viker oss mot Gnaget. Fy fan vad tama vi är.
Usch!

Mesigast i stan.
4 segrar kvar
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av kaminor »

Ny svag insats. Såg ut precis som senast borta mot Falkenberg. Vekt! Där rök förmodligen europaplatsen. Trist säsong.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har man så uppenbara problem med ett Brunkar-gäng som Dandruff-Village känns det tramsigt att ens fundera på Europaspel

Som vanligt denna säsong släpper vi in mål på sånt som inte ens är en målchans

Sedan har det ju inte hjälpt att ingen av våra offensiva spelare vill vara startspelare (fungerar bäst när dom byts in i min 70)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:Har man så uppenbara problem med ett Brunkar-gäng som Dandruff-Village känns det tramsigt att ens fundera på Europaspel

Som vanligt denna säsong släpper vi in mål på sånt som inte ens är en målchans

Sedan har det ju inte hjälpt att ingen av våra offensiva spelare vill vara startspelare (fungerar bäst när dom byts in i min 70)
...och som lök på laxen startar vi med den konflikträdda anglosaxen Edwards förlorar i stort sett varje man mot man duell
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Tio minuter mot malmö.
Det är väl det enda man kommer minnas från den här mediokra säsongen.
Känslan är att truppen inte mått så bra. Guldharmonin blev till sand.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

En hel del budgetvärvningar just nu. Nu har man snart skrapat ihop och ersatt Ulvestads lilltå.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

DIF Fotboll

Inlägg av Frankie »

Någon som har koll på Joel Asoro? Kontrakt till 2024.
21-år och kommer hem ifrån Swansea.

Har ännu sämre koll på fotbollen än vad man har på hockeyn, så tänkte mest på om det är en spelare som borde vara tänkt för startelvan?
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Frankie skrev: 2021-02-09 12:12:56 Någon som har koll på Joel Asoro? Kontrakt till 2024.
21-år och kommer hem ifrån Swansea.

Har ännu sämre koll på fotbollen än vad man har på hockeyn, så tänkte mest på om det är en spelare som borde vara tänkt för startelvan?
Jag kan nog inte påstå att jag har särskilt bra koll på honom, men jag tror att det är en mer snabb spelare än en striker. Jag misstänker att han får en roll likt den som Buya hade. Och då bör det väl vara tänkt som en startspelare. Snabba löpningar och sätta press. Tror inte att han mäktar med lika många mål som Buya gjorde dock.. men jag hoppas att han motbevisar mig.

Men, är som sagt inte alls säker på detta. Mer en gissning från min sida.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

DIF Fotboll

Inlägg av Harmageddon »

daaviid skrev: 2021-02-14 11:15:48
Frankie skrev: 2021-02-09 12:12:56 Någon som har koll på Joel Asoro? Kontrakt till 2024.
21-år och kommer hem ifrån Swansea.

Har ännu sämre koll på fotbollen än vad man har på hockeyn, så tänkte mest på om det är en spelare som borde vara tänkt för startelvan?
Jag kan nog inte påstå att jag har särskilt bra koll på honom, men jag tror att det är en mer snabb spelare än en striker. Jag misstänker att han får en roll likt den som Buya hade. Och då bör det väl vara tänkt som en startspelare. Snabba löpningar och sätta press. Tror inte att han mäktar med lika många mål som Buya gjorde dock.. men jag hoppas att han motbevisar mig.

Men, är som sagt inte alls säker på detta. Mer en gissning från min sida.
Hittade ett videoklipp på honom som kan ge en liten, liten bild


Av det jag såg där verkar han vara kylig i sina avslut när lägena ges, löpstark och kan nog vinna en del luftdueller. Verkar vara bra att hitta öppningar/lägen åt sina medspelare. Som sagt, nu får man se ytterst få highlights så det är otroligt svårt hur han agerar under 90 min spel som helhet under en längre period.

Edit.
Kan övriga spelare passa bollen till Asoro i fart och när försvaret lämnar ytor så kan det bli x antal mål. Sen är stora frågan om han är sån spelare som försöker leta efter fria ytor så han får användning av sin fart när lägena ges el. om det sker 1 av 5 tillfällen(slumpmässigt). Hoppas på det förstnämnda såklart
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Harmageddon skrev: 2021-02-14 14:23:46
daaviid skrev: 2021-02-14 11:15:48
Frankie skrev: 2021-02-09 12:12:56 Någon som har koll på Joel Asoro? Kontrakt till 2024.
21-år och kommer hem ifrån Swansea.

Har ännu sämre koll på fotbollen än vad man har på hockeyn, så tänkte mest på om det är en spelare som borde vara tänkt för startelvan?
Jag kan nog inte påstå att jag har särskilt bra koll på honom, men jag tror att det är en mer snabb spelare än en striker. Jag misstänker att han får en roll likt den som Buya hade. Och då bör det väl vara tänkt som en startspelare. Snabba löpningar och sätta press. Tror inte att han mäktar med lika många mål som Buya gjorde dock.. men jag hoppas att han motbevisar mig.

Men, är som sagt inte alls säker på detta. Mer en gissning från min sida.
Hittade ett videoklipp på honom som kan ge en liten, liten bild


Av det jag såg där verkar han vara kylig i sina avslut när lägena ges, löpstark och kan nog vinna en del luftdueller. Verkar vara bra att hitta öppningar/lägen åt sina medspelare. Som sagt, nu får man se ytterst få highlights så det är otroligt svårt hur han agerar under 90 min spel som helhet under en längre period.

Edit.
Kan övriga spelare passa bollen till Asoro i fart och när försvaret lämnar ytor så kan det bli x antal mål. Sen är stora frågan om han är sån spelare som försöker leta efter fria ytor så han får användning av sin fart när lägena ges el. om det sker 1 av 5 tillfällen(slumpmässigt). Hoppas på det förstnämnda såklart
Dock så har han enbart gjort totalt 6 mål på över 4 års tid. Ganska illa för en anfallare enligt mig. Men man får hoppas att han blommar ut här.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

DIF Fotboll

Inlägg av Harmageddon »

daaviid skrev: 2021-02-16 00:10:45 Dock så har han enbart gjort totalt 6 mål på över 4 års tid. Ganska illa för en anfallare enligt mig. Men man får hoppas att han blommar ut här.
Nej, det är inte alls förtroendeingivande och han måste verkligen komma upp en nivå innan han blir en startspelare.

Intressant fakta är att han nobbade Spurs för att han ville ha mer speltid, därav valet av Swansea. Blev inte så lyckat eftersom han inte presterade och utvecklades inte alls i den omgivningen. Svårt att spekulera hur hans utveckling sätt ut om han valde Spurs ist.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

Man ska inte ge sig i lag med den ryska maffian.
Skriv svar