DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Leijon »

Mm... inte kul att vara tillbaka i det stadiet vi just har lämnat, upp och ner hela tiden, usch!


Någon som kan förklara varför de går som de går just nu? Vad är det som har gått snett inom fotbollen?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av kotten »

Tyvärr ser det jävligt negativt ut nu, det enda ljusglimt jag kan se just nu är att vi har ett förhållandevis 'lätt' spelschema kvar (iofs så finns det inga lätta matcher för DIF längre, tyvärr) men nonetheless. Men det aldrig för sent för ett mirakel, det mest realistiska vi kan hoppas på är kvalplatsen men något mer ångestladdat än det kan ja inte komma på - känns smått ironiskt.

Sedan kan vi alltid tillbe Mattias Jonsson att frälsa oss som han gjorde mot Danmark 2004, men de lär ju inte hända - vi har ju inte haft flyt sen öppningsmatchen mot Örebro i år.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Sebbe G »

Nu ligger vi sist i Allsvenskan!
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av kotten »

Sebbe G skrev:Nu ligger vi sist i Allsvenskan!
Ja, det tror jag ingen här har missat...
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av DIF_Soldier »

Ta bort alla inköpta jävlar! Brassar, argentinare och fan och hans moster! Alla inhemska "stjärnor"... Är det inte bättre att satsa på juniorerna? De kanske till och med kan hantera en boll?

Som norrlänningen i forna Robinson en gång sa;
Skämmes, ta mig fan!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Remy Lebeau »

Tror jag gått på kanske 4 fotbollsmatcher i hela mitt liv som Djurgården spelat, men visst är det tråkigt om DIF skulle ramla ner i Superettan. Dock känns klubben väldigt plastig med alla "stjärnor" från utlandet.

Märkligt att man inte satsar mer på unga spelare när det faktiskt är lönsamt, till skillnad mot hockeyn som blir våldtagna av NHL varje år.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
s2visby
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-09-18

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av s2visby »

Är det inte ganska lätt att vara efterklok ?
Hade det gått bra för Djurgården fotboll hade vi med all säkerhet
sett kommentarer som "Bra att vi köper in folk från utlandet för att få lite fart" och liknande.

Man behöver varken vara insatt eller kärnfysiker för att fatta att något har gått otroligt jävla snett. Och vad kan det då vara ? Jo eftersom att man inte satsat så mycket på juniorer som kanske behövs har det blivit såhär..

Tråkigt att det blivit som det blivit hur som helst. Kaffe&kaka-säsong nästa år.
Ska bli härligt med träläktare och korv med bröd......
Djurgårdare?

Skiter björnen i skogen?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av DIF_Soldier »

Av de 23 spelare vi har totalt i truppen är åtta utländska. Kebba är väl "gambiasvensk" (vet inte om han har dubbla medborgarskap, är osäker) Man tog även in en provspelande Kolehmanien som är finsk.

DIF Hockey har 1 utlänning av totalt 25 spelare. De provspelare man tar in är svenska och kommer från de egna leden.

Jag vet inte exakt hur det är, men kan det inte vara jävligt svårt att hålla ihop en grupp när många inte kan svenska, har svårt för svenska eller knappt kan engelska? Jag känner att ska man fungera som en enhet på planen så måste man väl ändå förstå varandra socialt?

Hur är Ayubas svenska exempelvis, nån som vet? I intervjuer är han fåordig - är det nervositet eller okunskap?

Har sagt det förut och säger det igen - DIF är fotbollens LHC.
Säg den glädje som varar
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Jeremy Roenick »

DIF_Soldier skrev:Har sagt det förut och säger det igen - DIF är fotbollens LHC.
Och du är DIF Familjens pajas. Det verkar som ditt syfte när du skriver om DIF Fotboll är att söndra DIF Familjen.

DIF är Hockey OCH Fotboll, inte antingen eller.

DIF är naturligtvis Bandy och Handboll och de andra sektionerna också, men det är inom Hockey och Fotboll vi är störst.

Har sagt det förut och säger det igen - DIF_Soldier är en clown.
arvika_djurgårdare
Inlägg: 21
Blev medlem: 2008-09-27

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av arvika_djurgårdare »

En orsak till att det gått som det gått är att det pågår en maktkamp mellan nuvarande styrelsen med Per Darnell, Lars-Erik Sjöberg m.m och den gamla styrelsen med Bosse L och Tommy Jacobson.

En annan orsak är att vi i stort sett hela säsongen haft skador på någon nyckelspelare, sedan så tycker jag personligen att André agerat ganska konstigt med tanke på startelvan. Har för mig att efter 11 omgångar ungefär hade vi haft 9 olika formationer på backlinjen! Det säger ju det mesta då alla som kan någonting om fotboll vet att spelar du med olika backformationer i stort sett varje match är det inte så konstigt att det blir förvirrat i defensiven då spelare inte vet hur dom ska röra sig, stå vid fast situationer m.m.

Sedan tycker jag det känns dumt att sitta och skriva "Åker vi ur går vi ändå upp direkt nästa säsong" ungefär,det är något jag INTE tror kommer hända tyvärr. Åker vi ur kan jag lova att flera nyckelspelare kommer dra, Daja är jag nästa 100 på att han drar om vi åker ur, sen finns det även några andra som kommer dra. Det betyder att vi kommer ha sämre lag än i nuläget, och i nuläget känns det som om flera lag i superettan skulle kunna slå oss om vi mötte dom.

Sedan skulle det bli ett enorm ekonomiskt minus om vi åkte ur. Vi skulle förlora sponsorintäkter, publikintäkter m.m.

Det som kan rädda oss om vi åker ur är att Bosse L och Tommy J går in och köper in några bra spelare med allsvenska klass, då tror jag att vi kan åka upp. Får vi inga nyförvärv, då kan det tyvärr bli en lång vistelse i Superettan. Det sista är dock bara vad jag tror kan rädda oss, förhoppningsvis så tar dock spelarna tummen ur röven och lirar in en hel del 3 poängare så vi håller oss kvar!

DJURGÅR`N - VI GER ALDRIG UPP!
"Dagens publiksiffra: 6 341. Bra drag på DIF-klacken som sjunger och sjunger och sjunger."
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av sthlm_dif »

Jeremy Roenick skrev:Har sagt det förut och säger det igen - DIF_Soldier är en clown.
Lägg av med skitsnacket. Du vet fan inte vad du pratar om.
DIF_Soldier är en av få som alltid bidrar till att det här forumet ska bli bättre, genom att skriva bra och genomtänkta inlägg.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Jeremy Roenick »

sthlm_dif skrev:
Jeremy Roenick skrev:Har sagt det förut och säger det igen - DIF_Soldier är en clown.
Lägg av med skitsnacket. Du vet fan inte vad du pratar om.
DIF_Soldier är en av få som alltid bidrar till att det här forumet ska bli bättre, genom att skriva bra och genomtänkta inlägg.
Nämen! Är du fortfarande lite purken ;)

Jag har aldrig påstått något annat än att DIF_Soldier skulle vara annat än en DIF Hockey Djurgårdare, men hans sätt att ständigt dissa DIF Fotboll gör att han söndrar DIF Familjen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag känner ändå att min åsikt är berättigad eftersom det har gått som det har gått.
Jag ser kopplingen "Inga juniorer - köpa in dyrt" med lhc. Det tar emot att säga det, men det tål att sägas eftersom det är sant. Lite ignorant av dig att du inte ser det, men det är klart - när vi alla är vid frustrationens bristningsgräns så kanske omdömet inte är det allra bästa.

Tongivande spelare 2002-03, 2005: Isaksson, Dorsin, Källström, Concha, Arneng, Johansson, Johannesson, Stenman, Hysén, Jonson, Jones....

Möjligt att jag är en clown, men en logisk clown förblir jag.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av warrant »

DIF_Soldier skrev:Jag känner ändå att min åsikt är berättigad eftersom det har gått som det har gått.
Jag ser kopplingen "Inga juniorer - köpa in dyrt" med lhc. Det tar emot att säga det, men det tål att sägas eftersom det är sant. Lite ignorant av dig att du inte ser det, men det är klart - när vi alla är vid frustrationens bristningsgräns så kanske omdömet inte är det allra bästa.

Tongivande spelare 2002-03, 2005: Isaksson, Dorsin, Källström, Concha, Arneng, Johansson, Johannesson, Stenman, Hysén, Jonson, Jones....

Möjligt att jag är en clown, men en logisk clown förblir jag.

Köper denna åsikt direkt..
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av sthlm_dif »

Efter att ha varit kritiskt mot Djurgården Fotboll under en lång period, så fick man delvis en annan syn på det hela idag.
Vilken uppvisning. Passningsspelet var briljant stundtals, alla kämpade i 90 minuter, och det lossnade, ÄNTLIGEN, får våra offensiva krafter.
4-1 mot Brommapojkarna är imponerande, och jag hoppas verkligen att detta kan ha varit något som kan leda till en önskad avslutning på säsongen.
Hoppas att det blir 3 poäng mot Halmstad på torsdag, men det blir tufft.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar