DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Jeremy Roenick skrev:
sthlm_dif skrev:Engelsk fotboll, Spansk fotboll, det är vad jag kallar intressant. Där bjuds man på en upplevelse, något man knappast gör på en svensk fotbollsarena.
Du har inte varit på Stadion den senast tiden märker jag. Jag kan hålla med dig om att engelsk fotboll är det drag i, men spansk - fotbollsturisternas förlovade land.

Jag ska till Stadion på måndag i alla fall och jag är tämligen övertygad att vi klarar oss utan dig där.

Jag håller på DIF i allt och gör det med stort intresse. Jag dissar inte några sektioner som vissa andra mer eller mindre gör.

Hej på´re!

Vilket jävla skitsnack! Jag vet inte vad du tror dig ha att bevisa men aldrig att du följer och bryr dig om exakt alla DIFs sektioner.Så sluta tro att du är mer Djurgårdare än andra,för det
ger dig absolut ingenting!
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Crashmash »

Behövs ingen omröstning i den här tråden heller, diskussion fungerar perfekt.
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Jeremy Roenick »

Stolt-Djurgårdare skrev:
Jeremy Roenick skrev:
sthlm_dif skrev:Engelsk fotboll, Spansk fotboll, det är vad jag kallar intressant. Där bjuds man på en upplevelse, något man knappast gör på en svensk fotbollsarena.
Du har inte varit på Stadion den senast tiden märker jag. Jag kan hålla med dig om att engelsk fotboll är det drag i, men spansk - fotbollsturisternas förlovade land.

Jag ska till Stadion på måndag i alla fall och jag är tämligen övertygad att vi klarar oss utan dig där.

Jag håller på DIF i allt och gör det med stort intresse. Jag dissar inte några sektioner som vissa andra mer eller mindre gör.

Hej på´re!

Vilket jävla skitsnack! Jag vet inte vad du tror dig ha att bevisa men aldrig att du följer och bryr dig om exakt alla DIFs sektioner.Så sluta tro att du är mer Djurgårdare än andra,för det
ger dig absolut ingenting!
En pajas har talat! Ditt uttalande säger ALLT om dig, men INGET om mig. Jag är Djurgårdare i ALLT! Är du det?
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Skitsnack! Så du menar att du följer alla DIF sektioner?
Som t ex Boule eller fäkting?

Om du svarar ja så ljuger du het enkelt.
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Don66-2 »

Är det här nån intern tävling i vem som är bäst Djurgårdare eller nåt?
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Crashmash »

Forumindex » Hockey » Övrig sport » DIF ner i superettan?
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av sthlm_dif »

Jeremy Roenick skrev:
Stolt-Djurgårdare skrev:Vilket jävla skitsnack! Jag vet inte vad du tror dig ha att bevisa men aldrig att du följer och bryr dig om exakt alla DIFs sektioner.Så sluta tro att du är mer Djurgårdare än andra,för det
ger dig absolut ingenting!
En pajas har talat! Ditt uttalande säger ALLT om dig, men INGET om mig. Jag är Djurgårdare i ALLT! Är du det?
Sluta skämma ut dig nu. Du måste inse att du har blivit fullkomligt överkörd i den här diskussionen. Så att ljuga inför alla på det här forumet räddar dig inte om du tror det, för att alla vet att du knappast är insatt i Djurgårdens gångförening.
Sluta nu medan du kan. För att lögner uppskattas inte på ett forum.
Väx upp!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Jeremy Roenick »

sthlm_dif skrev:
Jeremy Roenick skrev:
Stolt-Djurgårdare skrev:Vilket jävla skitsnack! Jag vet inte vad du tror dig ha att bevisa men aldrig att du följer och bryr dig om exakt alla DIFs sektioner.Så sluta tro att du är mer Djurgårdare än andra,för det
ger dig absolut ingenting!
En pajas har talat! Ditt uttalande säger ALLT om dig, men INGET om mig. Jag är Djurgårdare i ALLT! Är du det?
Sluta skämma ut dig nu. Du måste inse att du har blivit fullkomligt överkörd i den här diskussionen. Så att ljuga inför alla på det här forumet räddar dig inte om du tror det, för att alla vet att du knappast är insatt i Djurgårdens gångförening.
Sluta nu medan du kan. För att lögner uppskattas inte på ett forum.
Väx upp!
Lite gulligt faktiskt hur medgångarna håller varandra om ryggen :lol:

Jag håller på Djurgår´n i allt och visst har jag inte snorkoll på alla sektioner, men hyfsat ändå måste jag säga.

Jag dissar inga DIF-sektioner till skillnad från andra.
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Jeremy Roenick:
Lite gulligt faktiskt hur medgångarna håller varandra om ryggen :lol:

Jag håller på Djurgår´n i allt och visst har jag inte snorkoll på alla sektioner, men hyfsat ändå måste jag säga.

Jag dissar inga DIF-sektioner till skillnad från andra.[/quote]



Herregud! Du verkar ju inte ha någon aning om vad en medgångssuporter är för något.
Men en sak kan jag ju säga:Man är ingen medgångssuporter bara för att man inte bryr sig om
exakt alla DIF sektioner.
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
hjelm
Inlägg: 78
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av hjelm »

sthlm_dif skrev:Till er som tror på att DIF klarar sig kvar: Ge upp hoppet, Daniel Sjölund missar resten av säsongen.
Att just han skulle bli skadad är ju ett jävla skämt, han om någon i DIF kan spela fotboll... Detta kan tyvärr bara sluta på ett sätt nu... illa, hur illa? jävligt illa. :(

Hoppas att det hela blir en nytändning, och att vi endast lirar en säsong i superettan.
Helt ärligt, så kunde jag inte bry mig mindre om sjölund vart skadad.
Hans försök till att vara den kreativa spelaren misslyckas om och om igen, vet inte hur många gånger per match han ska försöka göra det lilla extra och tappar bollen pga det...
Tyvärr kommer väll Johannesson att ta hans plats och det är ju knappast bättre...

Dahlberg - Måste lära sig hantera en boll?
Sjölund - Måste lära sig att spela enkelt?
Johannesson - Hänger inte med längre.
Kuivastu - Samma som Johannesson, fast kan vara riktigt bra vissa matcher.

Ser hellre att vi tar in Våra nya/unga spelare,
(Burlin, Ortiz, Hellqvist, Makolli, Ceesay, Petter G, Petter M osv osv)
För oavsett hur resten av matcherna denna säsong kommer att gå, så kommer vi ändå hamna i superettan där våra unga spelare kommer kliva fram när dahlberg/Daja/johannesson/kuivastu sticker.
Och dom kommer leda upp oss igen till allsvenskan igen!

Så: JA vi kommer åka ur, men vi kommer komma upp starkare än någonsin!
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Jeremy Roenick »

Nu drar jag till Stadion i alla fall liksom alla andra som kallar sig för Djurgårdare och som har den möjligheten.

KÄMPA DJURGÅR´N!!!
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av warrant »

Tror DIF åker ur med..Om så sker så hoppas man det sker en rejäl utrensning ur truppen..
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av sthlm_dif »

Ja då, dags att dra ur tummen ur röven och börja applådera åt fotbollens så kallade "Stockholms Stolthet".
Är jag en stolt Djurgårdare (fotboll) idag? Verkligen INTE! (Misstolka mig inte, jag är så fruktansvärt stolt över vårat Stockholms Stolthet inom ishockeyn).
Jag skäms, jag lider och jag ser fram emot en nytändning inom klubben.
Djurgården fotboll behöver köpa sig en stor, fet damsugare... I den damsugaren ska hela ledningen sugas in, alla överbetalda,överskattade och gamla spelare (Johannesson, Jonsson, Kuivasto, Dembo, Tauer, Wahlström), och hela tränarstaben, sugas in!
DIF måste rensa, och det med en omedelbar verkan då det är spikat att vi spelar i Superettan säsongen 09/10. För att sanna mina ord, det är klart nu. Varken DIF som förening eller vi supportrar som individer kan påverka detta det minsta. Man kan leva på hoppet länge, men jag tänker vara realistiskt från och med nu.

Sen lite angående dagens match.
- De två killarna som sprang in på planen, jag tänker inte skriva det jag innerst inne hoppas på här, då det i så fall går till en grov överdrift, men allt jag säger är att jag är FRUKTANSVÄRT glad över att den ena som sprang in på planen, nämligen det fula och feta svinet just nu befinner sig på sportsidor runt om i landet.
- "Vi ger aldrig upp Djurgårn", det är ett känt uttryck som alla vi Djurgårdare känner igen. Men vad hände egentligen efter Malmös 2-1 mål, vart tog ordet "aldrig" i meningen vägen? Tragiskt att människor med 100 000kr/månaden inte kan kämpa för skölden och fansen i 90 ynka minuter. Dom har ett så jävla slappt liv så det inte bara finns, dom gör inget annat än att spela fotboll, och ändå beter dom sig så som dom gjorde idag på planen... Ut med er i det riktiga arbetslivet istället, så ni inser hur jävla slappt ni har det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Leijon »

ja, efter gårdagens match mot MFF känns de inte alls bättre om man kan säga så...
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av android »

Sjuk dag på stadion igår. Så jävla bra, så fruktansvärt dåligt. Skiftningar överallt hela tiden. Bönder, sorkar och vrak gottar sig över oss med all rätt.

Vi åker ut och är tillbaka där vi var på 90-talet. Som ett jävla Jojo lag. Comebacken vi gjorde sist var en tillfällighet framarbetad av kompetenta personer. Dessa är borta nu.

En ny arena kan vi nog glömma nu.

Man får sätta sig på stadion, hoppas att det inte regnar och hoppas att vi kan göra ett mål.

För övrigt fick vi två stycken nya kandidater till att ta över rollen som Järnkanin igår. Det enda dom missade var att man inte ska in på plan under pågående spel.

Tillslut sitter det folk här och tjafsar om vem som är mest Djurgårdare, kamma er.
Född till sportchef.
Skriv svar