DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Leijon »

Nu är bajen iaf tippade att komma sist och öregryte näst sist utav DN

Så vi får kvala, de skulle vara en lättnad... om vi vinner kvalet dvs. :?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Crashmash »

http://www.bajenfans.se/web/index.php?o ... &Itemid=57

Druckit sprit i många herrans år,
varit full som en stor kastrull.
Ännu en gång hörs vår fyllesång.
Skitiga bajen, skitiga bajen!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev:Efter att ha varit kritiskt mot Djurgården Fotboll under en lång period, så fick man delvis en annan syn på det hela idag.
Vilken uppvisning. Passningsspelet var briljant stundtals, alla kämpade i 90 minuter, och det lossnade, ÄNTLIGEN, får våra offensiva krafter.
4-1 mot Brommapojkarna är imponerande, och jag hoppas verkligen att detta kan ha varit något som kan leda till en önskad avslutning på säsongen.
Hoppas att det blir 3 poäng mot Halmstad på torsdag, men det blir tufft.
Faktum är att senaste 3-4 omgångarna har sett bättre ut än de andra matcher sett på hela säsongen (trots att resultaten uteblivit förutom i söndags då). Men är en lång väg att vandra för att ta sig upp på säker mark...

Men allvarligt talat, Ayuba på ytterback platsen måste ju vara den sämsta försvararen Allsvenskan skådat? Vad sysslar karln med egentligen.
Bild
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av melker »

-daniel- skrev:Men allvarligt talat, Ayuba på ytterback platsen måste ju vara den sämsta försvararen Allsvenskan skådat? Vad sysslar karln med egentligen.
Skönt att Tauer är tillbaka på torsdag.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

melker skrev:Skönt att Tauer är tillbaka på torsdag.
Försöker förgäves föreställa mig hur det skulle kännas att ta dessa ord i min mun, & dessutom mena det.
Listan kan göras lång på pinsamma DIF-förvärv på fotbollsfronten det senaste 4 åren, men Tauer lirar i en helt egen division.

BP & bajens totalkolaps kan bli DIF:s räddning, inte för att jag vet om man är värd fler chanser.
Trots mitt hyfsat ljumma intresse för "Alla-får-va-me-Svenskan" så skulle iaf svida om DIF åkte ur samtidigt som ajikå norpade guldet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lugnet
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-12-04

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Lugnet »

Lee Harvey Oswald skrev:
melker skrev:Skönt att Tauer är tillbaka på torsdag.
Försöker förgäves föreställa mig hur det skulle kännas att ta dessa ord i min mun, & dessutom mena det.
Listan kan göras lång på pinsamma DIF-förvärv på fotbollsfronten det senaste 4 åren, men Tauer lirar i en helt egen division.

BP & bajens totalkolaps kan bli DIF:s räddning, inte för att jag vet om man är värd fler chanser.
Trots mitt hyfsat ljumma intresse för "Alla-får-va-me-Svenskan" så skulle iaf svida om DIF åkte ur samtidigt som ajikå norpade guldet


http://svt.se/svttext/web/pages/306.html

-Det sägs att de är för unga, klarar
inte av det. Ta Messi, han var 17 år
när han kom fram. När du är 17
i Sverige får du inte ens vara på
bänken i ett allsvenskt lag.

Sagt av killen som sprang fram till klacken och gjorde en kaxig målgest, var det -99?

En av anledningarna till att jag lämnat Stadion och varför mitt intresse till fotboll har svalnat de senaste åren, tyvärr. Se och lär av Dif-hockey.
Som Harvey Oswald skriver och jag haft i tankarna under en lång tid. Varför satsar vi inte på egna produkter istället för att kasta in en massa utländska spelare. Dålig kvalité på fotbollen blir det annars säger en del. Men vilken nivå ligger den på i dag och hur kul är det att vara Malmö IF? Nej satsa på egna spelare likt Dif-hockey, där snackar vi äkta.
Självklart följer jag DIF-fotboll men på lagom avstånd.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Leijon »

MAN UR HUSE PÅ SÖNDAG!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Jeremy Roenick »

Leijon skrev:MAN UR HUSE PÅ SÖNDAG!
Väl talat! Alla som kallar sig för Djurgårdare och som har möjlighet att komma till Stadion på söndag ska göra detta också. Man kan inte vara Djurgårdare-nånting utan man kan bara vara Djurgårdare-allting.

Ni som inte kommer till Stadion på söndag fast ni har möjligheten, kan inte kalla er för Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Crashmash »

Jag är där i alla fall, kommer bli en underbar helg med 6 poäng.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av -daniel- »

Hyfsat spännande avslutning på Allsvenskan, starkt av vårt pisslag att knipa 6 av 6 pinnar de senaste matcherna. Räcker det? Tjae....Kalmar är ju inte direkt dåliga, och kommer otroligt gärna vilja spela ner oss i Superettan. Räddningen kan bli Gefle som jag inte tror förlorar mot Bögryte.
Bild
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Jeremy Roenick skrev:
Leijon skrev:MAN UR HUSE PÅ SÖNDAG!
Väl talat! Alla som kallar sig för Djurgårdare och som har möjlighet att komma till Stadion på söndag ska göra detta också. Man kan inte vara Djurgårdare-nånting utan man kan bara vara Djurgårdare-allting.

Ni som inte kommer till Stadion på söndag fast ni har möjligheten, kan inte kalla er för Djurgårdare.
Nu råkar det ju vara så att jag ska på den här matchen (Fast jag inte ser på så många fotbolls matcher varje år, kanske fyra-fem stycken) men tänk på dem som inte tycker om fotboll men älskar hockey och har säsongskort i klacken och står och sjunger för DIF varje
hemma match tycker du verkligen inte att dem kan kalla sig Djurgårdare om dem inte ser på matchen på söndag?
Djurgårdare för livet
DJUU
Inlägg: 45
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av DJUU »

ALLA TILL SÖDERTÄLJE PÅ ONSDAG!
Alltid oavsett
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av 1891 »

Vi får la se idag :)
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av -daniel- »

Allvarligt talat, satan vad bedrövad man blir av att se DIF idag...tillbaks på gamla härliga "slå-bort-varenda-passning-och-uppträd-som-ett-gäng-stillastående-utedass-i-backlinjen" nivån igen.

Plågsamt dåligt. Ett smärre mirakel skall till för att vi skall behålla vår Allsvenska plats nu...
Bild
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:Allvarligt talat, satan vad bedrövad man blir av att se DIF idag...tillbaks på gamla härliga "slå-bort-varenda-passning-och-uppträd-som-ett-gäng-stillastående-utedass-i-backlinjen" nivån igen.

Plågsamt dåligt. Ett smärre mirakel skall till för att vi skall behålla vår Allsvenska plats nu...
Orkar inte ens bry mig om den fullständigt patetiska allsvenskan och det lag som kallar sig Djurgården där.
Den ena sopan överglänser den andra. En damlagstränare styr och ställer(!). Hjärtat och själen existerar inte ens. Och kvaliteten är så sjukt dålig att det inte ens efter 15 lyckopiller skulle vara underhållande att titta på.
Alla lag är lika dåliga, iår var gnaget minst dåliga så då vann dom.
Vem bryr sig?
Skriv svar