DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av diftobbe89 »

Intressant om Walker ansluter.
Spela fult
Manijock
Inlägg: 7797
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Manijock »

Enligt vad jag har hört så har han varit den överlag bästa spelare i Giffarna den här säsongen. Så helt grön är han inte naturligtvis. Men om han är rätt eller inte, det låter jag vara osagt. Kan lugnt säga att medelåldern på våra matcher lär sjunka drastiskt iom den mannens intågande åtminstone. Avdelning skjut mig!
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Hetsen inför nästa säsong har redan börjat. Det är dags att säkra ditt säsongskort på Sofialäktaren redan nu!

"Säsongen 2014 är över. En säsong som kantats av sorg men också haft många höjdpunkter. Matcher som Malmö och Göteborg på Stockholmsarenan, bortaderbyt mot Solna, resan till Borås m.m. På vår hemmaplan har vi i många matcher varit bländande bra, på bortaplan har vi gjort det riktigt bra. Vad vi behöver göra till nästa säsong är att höja lägstanivån på hemmaplan och bli fler på bortaplan. Ett första och oerhört viktigt steg är att sälja många säsongsbiljetter.

DIF släpper nu 3 000 säsongsbiljetter till Sofialäktaren. Priset för 15 hemmamatcher i Allsvenskan och gruppspelsmatcher i Svenska Cupen 2015 är endast 1 160 kronor (reducerat pris) eller 1 370 kronor. Dessa priser gäller fram till årsskiftet, därefter blir det en prishöjning."

http://www.jarnkaminerna.se/2014/11/03/ ... alaktaren/
Vänta inte, slå till redan nu!

-----

För er som hade säsongskort i år, förnya erat nu! Deadline är 28 november, och redan nu har runt 800 personer förnyat sitt säsongskort!

http://dif.se/2014/10/15/nu-borjar-forl ... biljetter/

Nytt för i år är även att du kan delbetala, läs mer här:
http://dif.se/2014/10/15/sa-delbetalar- ... gsbiljett/

----

Häng med nu! Vi ska få igång en jävla hauss inför nästa år!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Janos »

Är planen att värva alla spelare i Sirius?
http://www.fotbolldirekt.se/2014/11/03/ ... intresset/
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Det enklaste sättet att se till att vi värvar bra nyförvärv är att köpa säsongskort!

I säsongskortet ingår derbyt mot Solna, vårt första derby mot Bajen på över fem år, matcherna mot Göteborg och Malmö, hemmapremiären, övriga 10 allsvenska matcher samt våra två gruppspelsmatcher i Svenska Cupen! Det finns ingenting att snacka om! KÖP!
Kör som snart 900 andra gjort, förläng ditt säsongskort eller köp på Sofialäktaren!

När du köpt: Sprid vidare till kompisar! Vi ska bli jävligt många nästa år.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mankan84 »

Som 20002001 säger enklaste sättet att värva bra nyförvärv är att köpa säsongskort! Finns bara fördelar med att skaffa det: En till derby match extra + alla andra matcher hemma, viktigaste av allt laget stöttas och blir ekonomiskt starkare. Bajarna börjar redan sitt hån om att de kommer ha mer publik nästa säsong en vad vi kommer ha! Tråkigt nog hade dom det i år så ska det inte vara! Deras ekonomi är också starkare och varför? Publiken är svaret där med mer folk på matcher desto starkare eknomiska muskler får man. Jag riktar absolut inte den här kritiken mot någon här inne men vi tillsammans måste få ut det här till fler vi sociala medier typ Facebook och annat hur många gillar DIF där men inte äns hälften går på matcherna, en del kanske bor långt bort från Sthlm fast knappast att av de 120 212 som gillar DIF där att äns 600 bor så långt bort, tycker detta är synd och pratat med fler som tycker desamma. Vi spelar på Sveriges och minns jag rätt blev den till och med vald till Europas bästa arena detta år så vi har bara sjukt bra förutsättningar för att gå ut i europa då krävs hårt jobb från oss inte bara från spelarna och ledarna! Obs när jag menar inte att ni eller någon här inne inte gör ert bästa vi behöver få mer fler att gå åt samma håll det är vad jag menar! Äckliga Bajen ska inte få tro att arenan är deras det är Stockholmstad som byggde det är F.n inte nå ny söderstadion iaf. Nu ska vi ta nya tag till säsong den som gick började tragiskt och avslutades tråkigt nog desamma med andra bortgångar. Vi är alltid med vår dif broder där uppe! DIF MOT RUBBET!
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Blueberry hill »

Walker klar !
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Antar att Tibbling säljs innan säsongen börjar eventuellt ett par månader in. Kan vara ett smart drag att låta han visa upp sig för klubbar igen.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Staten »

Smarta värvningar än så länge tycker jag. Två lovande backar från Sirius som inte lär vara allt för dyra. Kevin Walker som egentligen inte är någon storvärvning fotbollsmässigt men utnyttjar man hans "kändisskap" på rätt sätt som DIF gjorde igår bildar det hype ändå. Utvecklingspotential där med.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så, Sundsvalls alldeles egen Enrique Iglesias till DIF, Yeaaah!

Denna värvning känns typiskt DIF, en del av en långsiktig satsning på att vara ett lag för platserna 7-13, sexigt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

Staten skrev:Smarta värvningar än så länge tycker jag. Två lovande backar från Sirius som inte lär vara allt för dyra. Kevin Walker som egentligen inte är någon storvärvning fotbollsmässigt men utnyttjar man hans "kändisskap" på rätt sätt som DIF gjorde igår bildar det hype ändå. Utvecklingspotential där med.
Tim Björkström kommer från BP, inte Sirius :wink:

Håller för övrigt med om att värvningarna hittills har sett relativt bra ut på pappret. Sedan kan jag tycka att killar från de egna leden bör få chansen i A-laget mer frekvent än vad de har fått hittills. Det finns flera spelare som jag skulle kunna tänka mig se i A-laget inför nästa säsong; truppspelare kan lika gärna utgöras av U21-killar som spelare utifrån.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

Henke95 skrev:
Staten skrev:Smarta värvningar än så länge tycker jag. Två lovande backar från Sirius som inte lär vara allt för dyra. Kevin Walker som egentligen inte är någon storvärvning fotbollsmässigt men utnyttjar man hans "kändisskap" på rätt sätt som DIF gjorde igår bildar det hype ändå. Utvecklingspotential där med.
Tim Björkström kommer från BP, inte Sirius :wink:

Håller för övrigt med om att värvningarna hittills har sett relativt bra ut på pappret. Sedan kan jag tycka att killar från de egna leden bör få chansen i A-laget mer frekvent än vad de har fått hittills. Det finns flera spelare som jag skulle kunna tänka mig se i A-laget inför nästa säsong; truppspelare kan lika gärna utgöras av U21-killar som spelare utifrån.
Har sett BP rätt mycket senaste säsongerna eftersom kidsen spelar i BP. Tim har varit en av de bästa på plan varje gång. Känns som en bra värvning. Har dock inte sett nåt i år.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

DIF Fotboll släppte 50 stycken av följande paket idag för 420 kronor: http://www.difbiljetter.se/derbyklack
Derbypaket till derbyna mot Bajen och aik.
De kommer släppa 50 stycken sådana per vecka fram till premiären.

Tar för givet att ni alla köpt säsongskort eller ska köpa men varför inte köpa ett derbypaket i julklapp till polaren?
De 50 paketen som släpptes idag tog slut på 38 minuter så håll utkik nästa vecka!

och framförallt:
FÖRLÄNG SÄSONGSKORTEN!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

https://www.youtube.com/watch?v=HKjcdZMfqFQ

Alla kanske inte har sett Daniel Amarteys jättekanon borta mot Club Brugge för några veckor sedan... Riktigt fin träff för en defensiv gnuggare. ;)
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

Låter intressant, hoppas på en liknande utveckling som Amartey hade.

http://www.fotbolldirekt.se/2014/11/12/ ... r-upp-sig/
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skriv svar