DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:Jag menar bara att idioterna ibland oss som vi så gärna pekar ut för att skydda en högre avsikt (stämningen) har skapats av oss själva. Det är inte brandmannen det är synd om ikväll. Han verkar ju ha klarat sig. Det är synd om muppen som hamnat i ett polisregister.
Jag förstår hur du menar, håller dock inte med om att ett önskvärt samhälle är ett där allting som i fel händer eller med fel mentalitet innebär risker ska skickas dit pepparn växer. De som inte kan sköta sig ska systematiskt lagföras och med aktionen från tex UCS tillsammans med SLO och DIF Fotboll idag visade de för många och kanske framförallt yngre förmågor att beteendet är oacceptabelt.

Jag vill också uppnå noll bangers och inkastade föremål på sättet att göra det ocoolt och därför något som ingen gör.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jag håller med. Jag vill inte heller ha ett sådant samhälle, eller en sådan supporterskara. Det jag vill säga är att vi måste försöka förstå att den stämning vi skapar kan få vissa svagare individer att gå över gränsen och jag tycker mig ana att många förnekar att det är så.
Jag tror att många av oss någon gång sett en helt vanlig kompis bli annorlunda vid något tillfälle, ofta i samband med droger, alkohol och uppskruvade känslostämningar. Kvällens mupp har säkert kamrater som undrar lika mycket som vi vad som hände i skallen på honom.
Sannolikheten att folk mitt ibland oss slutar att gå över gränsen är betydligt större om olagliga bengaler och bangers försvinner från våra läktare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Erik af Sibirien »

minalman skrev:........................Det är inte brandmannen det är synd om ikväll. Han verkar ju ha klarat sig...................
Det vet vi ju inte - tinnitus behöver inte visa sig förrän flera år efter bullerskadan.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Erik af Sibirien skrev:
minalman skrev:........................Det är inte brandmannen det är synd om ikväll. Han verkar ju ha klarat sig...................
Det vet vi ju inte - tinnitus behöver inte visa sig förrän flera år efter bullerskadan.
Sant. Det gör ju inte saken bättre.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
baate
Inlägg: 77
Blev medlem: 2012-09-30

Re: DIF Fotboll

Inlägg av baate »

Det ser ut att lösa sig till nästa säsong, enligt DN så vill Elfsborgs ordförande Bosse Johansson stänga ute Djurgårdare och gnagare nästa säsong. Fler lag lär följa om Elfsborg verkligen kan göra så. Kul, bara hemmamatcher alltså...
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

Det de kan göra är att stänga den sektionen - då tar vi bara över sittplats och gör det till vår bortastå. Det borde få dem att öppna bortastå snabbt som satan igen.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

KÖP BILJETT TILL SISTA MATCHEN!
Vi kommer ha det jävligt kul på lördag och ni som missar festen kommer ångra er i fem månader. Det är Dubbel-DIF så passa på att gå på båda matcherna!

http://www.jarnkaminerna.se/2014/10/22/ ... g-med-dif/

Alltid oavsett!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Hur många, utöver de två som avtackas officiellt, tror ni vi ser för sista gången?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

minalman skrev:Hur många, utöver de två som avtackas officiellt, tror ni vi ser för sista gången?
Svårt att säga. Det är med en kombination av tro och hopp som jag listar Hellquist, Oyal och Mayambela som potentiella inofficiella avtackningsspelare.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

För min gud att jag hoppas Höie är kvar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

minalman skrev:För min gud att jag hoppas Höie är kvar.
Nått rykte eller? Han skrev ju på ett nytt tvåårskontrakt i augusti
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jepe skrev:
minalman skrev:För min gud att jag hoppas Höie är kvar.
Nått rykte eller? Han skrev ju på ett nytt tvåårskontrakt i augusti
Nej. Men allt som är under kontrakt går att köpa. Och har man ont om pengar måste man sälja. Så jag uttrycker bara en farhåga.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
Jepe skrev:
minalman skrev:För min gud att jag hoppas Höie är kvar.
Nått rykte eller? Han skrev ju på ett nytt tvåårskontrakt i augusti
Nej. Men allt som är under kontrakt går att köpa. Och har man ont om pengar måste man sälja. Så jag uttrycker bara en farhåga.
Tror vi sitter säkert med vår 35-årige målvakt. Tibbling kan vi nog sett för näst sista gången.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Tibbling ersätter vi enkelt. I hans fall handlar det om att vi ska få så mycket pengar som möjligt.
Användarvisningsbild
Klaudius21
Inlägg: 129
Blev medlem: 2012-02-25

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Klaudius21 »

Skulle vilja ersätta Tibbling med en mer målfarlig mittfältare. Frågan är om vi tar in en VYM eller IM som ersättare. Kanske tar in både och eftersom Adde slutar.
Skriv svar