DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Riktigt bra bortamatch igår, nöjd med kryss även fast man gärna sett lite mål.

Horribel straff IFK får, skönt att det blev rättvisa men noll känsla på att varna både Arvidsson och Höie där. Ok Arvidsson var lack, men såg inte ut som Höie var allt för mycket på.

Vi har problem bakom Mush och Johnson. Bästa alternativet där just nu är Mrabti men han gör sig inte bäst i den rollen. Seb Andersson är så stillastående, han sänker verkligen speeden framåt.

Men men, nöjd med kryss. Ses på Tele2.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: DIF Fotboll

Inlägg av dutti »

Missade första kvarten med ena ögat på resten av matchen. Tyckte det såg bra ut, framförallt skönt att vi försvarsmässigt höll det tight redan från mittfält. Det här är en typisk match som DIF kan kollapsa i, men tvärtom stod vi upp och var minst lika värda att vinna som IFK enligt mig (straffen var ju ett jävla skämt, tur att Höie gick rätt och tvingade honom att slå den utanför stolpen)

I såna här matcher hade vi dock behövt mer spets när vi väl kom i bra lägen, men samtidigt kan jag fan inte förvänta mig att Mrabti/Johnson/Mush som alla är oprövade i allsvenskan ska göra varje detalj helt rätt där framme. Mot topplagen behövs effektivitet och spets på sista tredjedelen av plan, något jag är övertygad om kommer komma i höst. Andersson har tyvärr inte många rätt just nu, och Mush får inte en centimeter att jobba med av försvaret.

Någon som har bra insyn på Jawo? Skadeproblem som DIF säger, eller bara ren petning? Varför klev Haris av?
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av mforce »

Jag gissar att Haris klev av eftersom han sprungit non stop i en timme. Han var bäst, som vanligt.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av android »

Jävla tråkpellefotboll.
Född till sportchef.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Bra uppslutning i Göteborg i måndags!

Imorgon torsdag är det riktig Djurgårdsfest på tele2, nu är över 16000 sålda till matchen och vi kommer återigen visa hur riktigt jävla tunga vi är på läktaren. Förstår verkligen inte varför någon skulle vilja missa den här matchen, så bjud med polarn. Enkelt upplägg:

* DIF
*Fest
*Solig vårkväll
* Toppmöte
*Djurgårdsfamiljen

http://www.jarnkaminerna.se/2015/05/27/ ... 000-salda/

----

Angående Malmö på söndag är kommentarer överflödiga, alla ska dit! Finns bara 300 matchbiljetter kvar och 150 tågbiljetter. Vilka säljer slut först?

Malmö är livrädda för att bli överkörda på läktaren, så häng med till Malmö och sjung ut dem!
Vi blir över 2000 DIF på plats. FAN VAD KUL!

STÖD DIF PÅ PLATS!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Think if... »

Går nästan aldrig på fotboll, men nu ville barnen gå så jag följde en länk till biljetter på dif.se .... Det var nog sista gången. Hur fantastiskt djävla uselt får ett biljettsystem vara, och hur svårt kan det vara att köpa in ett där man kan välja platserna själv? Känns som Nordkorea, man blir tilldelad några platser.
Tur att det finns så många personer vars entusiasm har överseende med detta, jag har det inte.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Think if... skrev:Går nästan aldrig på fotboll, men nu ville barnen gå så jag följde en länk till biljetter på dif.se .... Det var nog sista gången. Hur fantastiskt djävla uselt får ett biljettsystem vara, och hur svårt kan det vara att köpa in ett där man kan välja platserna själv? Känns som Nordkorea, man blir tilldelad några platser.
Tur att det finns så många personer vars entusiasm har överseende med detta, jag har det inte.
Instämmer, helt värdelöst att betala massa pengar utan att veta vad man får för plats.
Jag tillhör den kräsna sorten när det kommer till var man ska sitta.
4 segrar kvar
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Sjölund är ju forfarande riktigt bra.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

#10 skrev:Sjölund är ju forfarande riktigt bra.
Inte svårt att se bra ut mot dagens DIF. Vi ser något löjligt bakfulla ut idag, inte en passning går rätt och försvarsspelet existerar inte.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:
#10 skrev:Sjölund är ju forfarande riktigt bra.
Inte svårt att se bra ut mot dagens DIF. Vi ser något löjligt bakfulla ut idag, inte en passning går rätt och försvarsspelet existerar inte.
Håller inte riktigt med dig.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Vad stod det på banderollen som spelarna visade upp för klacken efter matchen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Cirith Ungol »

Vackert mål. Tråkigt att tappa två poäng pga det där pissmålet Norrköping får samt det där missade läget Sam hade rätt efter sitt mål... Tre raka oavgjorda nu, så jag hoppas vi kan ta en trea mot Malmö.

För övrigt är Falsetas en av de minst målfarliga fotbollsspelarna jag någonsin sett. Spelar ingen roll hur nära eller långt bort han är när han skjuter, bollen hamnar alltid tio meter bort.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Cirith Ungol skrev:Vackert mål. Tråkigt att tappa två poäng pga det där pissmålet Norrköping får samt det där missade läget Sam hade rätt efter sitt mål... Tre raka oavgjorda nu, så jag hoppas vi kan ta en trea mot Malmö.

För övrigt är Falsetas en av de minst målfarliga fotbollsspelarna jag någonsin sett. Spelar ingen roll hur nära eller långt bort han är när han skjuter, bollen hamnar alltid tio meter bort.
Haha japp. Får mig att tro att jag minsann kunde ha blivit proffs jag också. Helt otroligt att man kan vara så extremt dålig på den delen när man har minst 10000 timmar fotboll på kontot.

För övrigt så visade Sam att han tränat på skott inför matchen idag. Älskar snubben.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Klart det inte funkade idag. Att behöva jobba både på en måndag och en torsdag samma vecka är nog för mycket begärt av professionella fotbollsspelare.
Påminner om snubbarna på det där statliga verket som klagade när jag la ett möte på en onsdag. Jag förstörde två helger för dem då.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Struten »

minalman skrev:Vad stod det på banderollen som spelarna visade upp för klacken efter matchen?
"Alla till Malmö!"
Skriv svar