DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Göra mål på femtusen chanser var det ja...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Med en Gustav Engvall i laget så hade vi vunnit detta dubbelmöte. 8)
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

DIF Fotboll

Inlägg av Harmageddon »

Sverige visar sig från den bästa sidan när det kommer till Europa spelet. Nångång kan man sticka upp och göra lite väsen men annars finns det ingen kontinuitet när det kommer till Allsvenska lag ute i Europa.

Ett riktigt underbetyg till Allsvenskan rent allmänt men så har det varit i många år. Det enda man kan glädjas av är publiken och inramningen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Harmageddon skrev: 2023-08-04 20:09:25 Sverige visar sig från den bästa sidan när det kommer till Europa spelet. Nångång kan man sticka upp och göra lite väsen men annars finns det ingen kontinuitet när det kommer till Allsvenska lag ute i Europa.

Ett riktigt underbetyg till Allsvenskan rent allmänt men så har det varit i många år. Det enda man kan glädjas av är publiken och inramningen.
Kan inte glädjas fullt ut över inramningen heller, då det fortsatt är ”Pundhuvud-Paraden/Den lilla klicken som förstör” som alldeles för ofta visar sitt förlegade macho-tryne
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

DIF Fotboll

Inlägg av Ohddan »

Kul match...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Smart att byta Une mot Lövgren.
Roligt att hjälpa IFK kvar.
:shock:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

DIF Fotboll

Inlägg av Ohddan »

Skönt att man stängde av innan målen. :shock:
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Une larsson ska fortsätta före Löwgren, Löwgren är för seg och Danielsson får jobba dubbelt så mycket när han är på planen. Men däremot förstår jag inte varför man fortsätter att välja Berg före Mange och att man inte har med Wikheim från start. Wikheim och Azoro på kanterna är ju så bra med att utmana och oroa motståndet. Och en självklar Qurbanly i mitten. Sen tycker jag kanske att man ska testa något annat än 4-3-3 man blir lite tunna på mittfältet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Skicka KoT efter den här säsongen
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

En totalt menlös säsong

Enda rätta är att fortsätta vara extra usla mot Solnas bottenkonkurrenter
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... erlofs-ord

Jag blir allt mer tveksam till Kim och Tolle.
Mycket märkligt att hänga ut Löfgren då det uppenbart var Une som gav bort billiga mål mot Elfsborg.
De fortsätter spela sina favoriter, matchar laget märkligt. Snart platsar väl ingen i deras spelidé.
Nja, vi lär snabbt få slut på våra europamiljoner då de mesta vi värvar hamnar snett.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

DIF Fotboll

Inlägg av Ohddan »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-08-14 21:51:27 Jag blir allt mer tveksam till Kim och Tolle.
De osar åtminstone inte magi just nu.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Bort med tränarna nu innan fler spelare bestämmer sig för att lämna DIF. Det skulle vara förödande att tappa Mange p.g.a. tränarna.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Inlägg: 57
Blev medlem: 2021-12-28
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Disciplinnämnden »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-08-14 21:51:27 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... erlofs-ord

Jag blir allt mer tveksam till Kim och Tolle.
Mycket märkligt att hänga ut Löfgren då det uppenbart var Une som gav bort billiga mål mot Elfsborg.
De fortsätter spela sina favoriter, matchar laget märkligt. Snart platsar väl ingen i deras spelidé.
Nja, vi lär snabbt få slut på våra europamiljoner då de mesta vi värvar hamnar snett.
klintan85 skrev: 2023-08-16 13:53:42 Bort med tränarna nu innan fler spelare bestämmer sig för att lämna DIF. Det skulle vara förödande att tappa Mange p.g.a. tränarna.
Ja det kan nog vara dags för ett tränarbyte.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -infektion
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Disciplinnämnden skrev: 2023-08-16 16:08:15
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-08-14 21:51:27 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... erlofs-ord

Jag blir allt mer tveksam till Kim och Tolle.
Mycket märkligt att hänga ut Löfgren då det uppenbart var Une som gav bort billiga mål mot Elfsborg.
De fortsätter spela sina favoriter, matchar laget märkligt. Snart platsar väl ingen i deras spelidé.
Nja, vi lär snabbt få slut på våra europamiljoner då de mesta vi värvar hamnar snett.
klintan85 skrev: 2023-08-16 13:53:42 Bort med tränarna nu innan fler spelare bestämmer sig för att lämna DIF. Det skulle vara förödande att tappa Mange p.g.a. tränarna.
Ja det kan nog vara dags för ett tränarbyte.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -infektion
Se där.
Dags att de skärper till sig, städar upp sin skit, eller tar och lämnar.
Just nu växer sig soppan bara större och solkigare. Ovärdigt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar