DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

LHO:s inlägg är för löjligt för att ens besvara. Vi ska slå Malmö, och det är jag säker på att alla tycker. Malmö är för bra för att inte vinna guld.

Vi närmar oss 17.000 sålda till Malmö hemma. Detta kommer bli en fest att minnas för nu jävlar ska vi ge Malmö ett helvete. Och ja LHO; vi ska vinna matchen! Hjälp till att haussa istället för att vara så in i helvete negativ. När det nu blåser positiva vindar inför en match så ska du dit och säga något helt annat. Jag blir så sanslöst trött på den där negativa attityden. Så fort vi förlorar skriver du i tråden om hur dåliga vi är, när vi vinner är det tomt och istället skriver du något om att du tycker det är spännande inför nästa match för att se om folk håller på DIF eller inte. Du måste på riktigt höra hur jävla sanslöst pinsamt ditt eget inlägg är? Skärpning och väx upp, allvarligt talat! Allt du vill är att provocera de som inte tycker som du.

ALLA TILL TELE2! LIGG PÅ POLARNA! Vi ska över 20.000 snart!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

20002001 skrev:LHO:s inlägg är för löjligt för att ens besvara. Vi ska slå Malmö, och det är jag säker på att alla tycker. Malmö är för bra för att inte vinna guld.

Vi närmar oss 17.000 sålda till Malmö hemma. Detta kommer bli en fest att minnas för nu jävlar ska vi ge Malmö ett helvete. Och ja LHO; vi ska vinna matchen! Hjälp till att haussa istället för att vara så in i helvete negativ. När det nu blåser positiva vindar inför en match så ska du dit och säga något helt annat. Jag blir så sanslöst trött på den där negativa attityden. Så fort vi förlorar skriver du i tråden om hur dåliga vi är, när vi vinner är det tomt och istället skriver du något om att du tycker det är spännande inför nästa match för att se om folk håller på DIF eller inte. Du måste på riktigt höra hur jävla sanslöst pinsamt ditt eget inlägg är? Skärpning och väx upp, allvarligt talat! Allt du vill är att provocera de som inte tycker som du.

ALLA TILL TELE2! LIGG PÅ POLARNA! Vi ska över 20.000 snart!
Puss på dig också och tack för ett relativt långt och uttömmande svar trots att det var för löjligt för att svara på och fast ingen fråga egentligen ställts.
/Tacksam

Det är bara högst personliga funderingar, ta det inte så hårt vetja.
Faktum är att om det återstått endast 2-3 omgångar hade denna diskussion redan varit i full gång.
Nu tror jag MFF vinner till slut iaf ....och gnägget är på tok för ojämna

Tror på X på söndag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

Djurgården Fotboll fortsätter att briljera. Vid 5-tiden gick man ut på facebook med en stor bild där man med stor text skriver "SNART 17000 SÅLDA". Vid 8-tiden är inlägget raderat, samtidigt som biljettbarometern uppdateras och visar att 16180 biljetter är sålda. Snart 17000?
Nog för att hypa en match, men jag blir bara irriterad över de evigt felaktiga uppgifterna. Hur svårt ska det vara att förmedla antalet sålda biljetter?

Man sitter och frågar sig varför Hammarby lyckas ha 19k i snitt, men inte fan är det konstigt. Dom har biljettansvariga som till skillnad från våra tar sitt jobb på allvar. Frekventa uppdateringar (morgon, eftermiddag, kväll) på utsatta tider när det är högt tryck, kampanjer och uppmaningar om att köpa biljetter. Djurgården Fotboll gör ingenting, absolut ingenting. Man lutar sig nöjt och belåtet tillbaka när supportrar på egen hand ser till att få en uppslutning på matchen.
"16k är ju bra ändå, då behöver vi inte anstränga oss mer"-mentaliteten från kansliet kommer kosta oss ett par tusen åskådare på söndag, det är jag övertygad om. Fruktansvärt tråkigt hur som helst att en match med potential att få en grym publiksiffra nu antagligen landar på 20k på sin höjd. Latheten har inga gränser.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

DIF fotboll är tyvärr ett skämt när det kommer till det här. Och hade det inte varit för att supportrarna själva har dragit igång en jävla hets kring den här matchen och lagt ner 99% av arbetet själva så hade det förmodligen varit typ 10k sålda i dagsläget.
Expert.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels »

Vi ska gå för fullt mot Malmö inget snack om saken - blir det seger så toppas det bara om vi hade slagit Solnasen - råttorna kommer inte gå fullt då det finns fler desperata lag i bottenregionen som kommer att jävlas med dom
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av android »

Blir vi inte över 25k mot Malmö kommer vi behöva sälja Tibbe. Säker källa från en i laget.
Född till sportchef.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels »

android skrev:Blir vi inte över 25k mot Malmö kommer vi behöva sälja Tibbe. Säker källa från en i laget.
Skitsnack...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:
android skrev:Blir vi inte över 25k mot Malmö kommer vi behöva sälja Tibbe. Säker källa från en i laget.
Skitsnack...
Nej det stämmer. Det kan till och med behövas en siffra på 26.500.
Expert.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels »

Och jag tror inte på dom där ryktena från den s.k "säkra" källan
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

Donkels skrev:Och jag tror inte på dom där ryktena från den s.k "säkra" källan
Jag kan hänvisa till DIF Fotbolls instagram... Det är Jawo som är källan, det känns som en säker källa :wink:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Axel_K skrev:
Donkels skrev:Och jag tror inte på dom där ryktena från den s.k "säkra" källan
Jag kan hänvisa till DIF Fotbolls instagram... Det är Jawo som är källan, det känns som en säker källa :wink:
Skönt att det nu är 30 inspelade poäng iaf, blir svårt tror jag att rasa ner till kvalplats.
Luckan efter Tibbling kommer märkas mer än övriga försäljningar/lån denna sommar.
Unnar den pojken allt det bästa framöver, ska bli intressant att följa hans vidare utveckling
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
android skrev:Blir vi inte över 25k mot Malmö kommer vi behöva sälja Tibbe. Säker källa från en i laget.
Skitsnack...
Nej det stämmer. Det kan till och med behövas en siffra på 26.500.
Jag har t.o.m. hört om en siffra så hög som 27.000.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels »

Axel_K skrev:
Donkels skrev:Och jag tror inte på dom där ryktena från den s.k "säkra" källan
Jag kan hänvisa till DIF Fotbolls instagram... Det är Jawo som är källan, det känns som en säker källa :wink:
Jaja men det där sa han ju med glimten i ögat så jag köper inte det...nåja det blir väl ytterligare något man får pressa Boa på om imorgon
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Donkels skrev:
Axel_K skrev:
Donkels skrev:Och jag tror inte på dom där ryktena från den s.k "säkra" källan
Jag kan hänvisa till DIF Fotbolls instagram... Det är Jawo som är källan, det känns som en säker källa :wink:
Jaja men det där sa han ju med glimten i ögat så jag köper inte det...nåja det blir väl ytterligare något man får pressa Boa på om imorgon
Haha. Android & SirDIF samt jag trollar bara.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:
Axel_K skrev:
Donkels skrev:Och jag tror inte på dom där ryktena från den s.k "säkra" källan
Jag kan hänvisa till DIF Fotbolls instagram... Det är Jawo som är källan, det känns som en säker källa :wink:
Jaja men det där sa han ju med glimten i ögat så jag köper inte det...nåja det blir väl ytterligare något man får pressa Boa på om imorgon
Alltså android skämtade bara.
Expert.
Skriv svar