Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

AMMC skrev:
The Blackhawks have been after Kruger for a while. He impressed Joel Quenneville and the front office staff at last summer's prospects camp.

"We were hoping to have him after camp," general manager Stan Bowman said. "He was really impressive and we actually put the full court press on. We had Niklas Hjalmarsson try to change his mind. He's a very determined guy, and he had it in his mind he needed to spend one more year in Sweden."

Kruger said he was "committed" to a contract in Sweden and now that he has fulfilled it, he's ready to begin his Hawks' career.
Fötterna på jorden, integritet och ärlighet. Storartat Krüger. Lycka till och välkommen tillbaka!


Förövrigt hoppas jag att Mika Zibanejad INTE väljs jättetidigt i draften, om han blir vald av ett uselt lag som t.ex Edmonton Oilers skulle det vara en katastrof för oss. De är kassa och kommer desperat försöka plocka över honom så tidigt som möjligt, redan i sommar möjligtvis alltså. Jag hoppas att han blir draftad av ett bra lag som har tålamod och inte behöver honom omedelbart.
Grymt starkt och bra gjort av Krüger! Dessvärre är han nog lite för bra för att komma hem om ett par år, blir nog riktigt sent i karriären eller inte alls. All lycka åt honom hur som helst!
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
AMMC skrev:
The Blackhawks have been after Kruger for a while. He impressed Joel Quenneville and the front office staff at last summer's prospects camp.

"We were hoping to have him after camp," general manager Stan Bowman said. "He was really impressive and we actually put the full court press on. We had Niklas Hjalmarsson try to change his mind. He's a very determined guy, and he had it in his mind he needed to spend one more year in Sweden."

Kruger said he was "committed" to a contract in Sweden and now that he has fulfilled it, he's ready to begin his Hawks' career.
Fötterna på jorden, integritet och ärlighet. Storartat Krüger. Lycka till och välkommen tillbaka!


Förövrigt hoppas jag att Mika Zibanejad INTE väljs jättetidigt i draften, om han blir vald av ett uselt lag som t.ex Edmonton Oilers skulle det vara en katastrof för oss. De är kassa och kommer desperat försöka plocka över honom så tidigt som möjligt, redan i sommar möjligtvis alltså. Jag hoppas att han blir draftad av ett bra lag som har tålamod och inte behöver honom omedelbart.
Grymt starkt och bra gjort av Krüger! Dessvärre är han nog lite för bra för att komma hem om ett par år, blir nog riktigt sent i karriären eller inte alls. All lycka åt honom hur som helst!
Han har ju en spelstil som inte bygger på fysiken eller att han är särskilt snabb på rören så vi kan få många år ut av honom på "fel sida" 30 om det blir så. 10-12 starka år där borta, sen hem och vinna några SM-guld.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Lakrisal »

Sparsamt med speltid i första perioden för Krüger, som däremot la in en liten crosscheck på Darcy Hordichuck som har 16 kilo på Marcus.

Fick hoppa in sista 10-15 sekunderna av PP i början av 2:a... jag fortsätter följa och hoppas på mer Marcus här i 2:a och 3:e!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Även om han varit hyfsat anonym hittills så ser det väl helt okej ut. Får ganska mycket speltid och det är ju jäkligt coolt att dra direkt här hemifrån över Atlanten och bara kliva in och lira. :)

Viktor Stålberg lär ju vara lite smånöjd också (gjorde nyss ett mål efter mkt fint förspel) som får lira i förstakedjan med Toews och Kane!
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Lakrisal »

SkönaDjurgårn skrev:Även om han varit hyfsat anonym hittills så ser det väl helt okej ut. Får ganska mycket speltid och det är ju jäkligt coolt att dra direkt här hemifrån över Atlanten och bara kliva in och lira. :)

Viktor Stålberg lär ju vara lite smånöjd också (gjorde nyss ett mål efter mkt fint förspel) som får lira i förstakedjan med Toews och Kane!
Inga direkta misstag och inte direkt bländade framåt heller. Lär ju vara lite jetlaggad dock. 11 minuter och 37 sekunder fick han spela iallafall varav 39 i powerplay.

Ser fram emot nästa match så att man kanske får se lite mer av Krüger. Dessutom har jag redan beställt en Blackhawks T-shirt med Krügers namn och nummer ;)
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Frasse »

Lite artiklar om Marcus debut, Först Expressen,Sedan Sportbladet, Till sist TSN
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SebastianK »

Jag som inte har Viasat, utan bara alla miljoner Canal+ kanaler,
kan jag se viasat (egentligen är jag bara intresserad av Krügers matcher och Jacob Josefssons i Devils) matcher ändå nånstans, i form av typ streaming? köpa matcher?
Matchen den 28e mellan Detroit och Blackhawks vore fint o se!
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av kotten »

SebastianK skrev:Jag som inte har Viasat, utan bara alla miljoner Canal+ kanaler,
kan jag se viasat (egentligen är jag bara intresserad av Krügers matcher och Jacob Josefssons i Devils) matcher ändå nånstans, i form av typ streaming? köpa matcher?
Matchen den 28e mellan Detroit och Blackhawks vore fint o se!
Har du ESPN kan du se matchen 01.30 CET, mellan Detroit och Chicago. Är supertaggad och kommer givetvis bänka mig för att få glimtar av Kruger i NHL. Fan vad roligt för han!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SebastianK »

kotten skrev:
SebastianK skrev:Jag som inte har Viasat, utan bara alla miljoner Canal+ kanaler,
kan jag se viasat (egentligen är jag bara intresserad av Krügers matcher och Jacob Josefssons i Devils) matcher ändå nånstans, i form av typ streaming? köpa matcher?
Matchen den 28e mellan Detroit och Blackhawks vore fint o se!
Har du ESPN kan du se matchen 01.30 CET, mellan Detroit och Chicago. Är supertaggad och kommer givetvis bänka mig för att få glimtar av Kruger i NHL. Fan vad roligt för han!
Jodå, ESPN har jag! Härligt, jag gick bara på infon som finns på tvmatchen.se. Där hade dom ingen info om matchen på ESPN. Då blir det att bänka sig där och ta en riktig helvetesdag på jobbet dagen efter då! :wink:
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av -daniel- »

Saknar redan Krüger... hoppas dock han lyckas riktigt bra i Chicago; han är värd all framgång! Grymt skoj att han får gå in och lira direkt.

Tror han kommer saknas mer i spelet för DIF nästa säsong än vad man kanske tror i en första anblick. :|
Bild
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SebastianK »

-daniel- skrev:Saknar redan Krüger... hoppas dock han lyckas riktigt bra i Chicago; han är värd all framgång! Grymt skoj att han får gå in och lira direkt.

Tror han kommer saknas mer i spelet för DIF nästa säsong än vad man kanske tror i en första anblick. :|
Håller med, han är ändå en riktig jäkla retsticka har jag fått känslan av. Han har ju fixat ett par utvisningar framför mål när han går in och gruffar och själv åker på stryk utan att ge tillbaka.
(Nu har ju inte vårat PP varit tokbra, men faktum kvarstår ändå 8) )
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av kotten »

Bild

Fett snyggt!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Rirre
Inlägg: 201
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Rirre »

SebastianK skrev:Jag som inte har Viasat, utan bara alla miljoner Canal+ kanaler,
kan jag se viasat (egentligen är jag bara intresserad av Krügers matcher och Jacob Josefssons i Devils) matcher ändå nånstans, i form av typ streaming? köpa matcher?
Matchen den 28e mellan Detroit och Blackhawks vore fint o se!
Kan tipsa om espn360. 140 kr/månad, alla NHL matcher, alla slutspelsmatcher och matcherna sparas i arkivet så du kan se dom när du vill och det är HD-kvalite.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SebastianK »

Rirre skrev:
SebastianK skrev:Jag som inte har Viasat, utan bara alla miljoner Canal+ kanaler,
kan jag se viasat (egentligen är jag bara intresserad av Krügers matcher och Jacob Josefssons i Devils) matcher ändå nånstans, i form av typ streaming? köpa matcher?
Matchen den 28e mellan Detroit och Blackhawks vore fint o se!
Kan tipsa om espn360. 140 kr/månad, alla NHL matcher, alla slutspelsmatcher och matcherna sparas i arkivet så du kan se dom när du vill och det är HD-kvalite.
Jag förstår, det tåls ju att tänkas på helt klart. Dock slantar jag redan upp en helvetes massa cash till Felia för att kunna se Anal+ nu, vet inte om det är försvarbart där hemma att lägga ÄNNU mera pengar på TV :P
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av inloss »

"Whatever you want"
Skriv svar