Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Kall-El »

Drömvärvning vore väl snarast om vi kunde få hem en center som John Norman till nästa säsong eller få en spelare som Josefsson från NHL eller för all del en Kronwall från KHL.

Den nivån som spelarna ovan håller menar i alla fall jag att Åberg inte håller just nu.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Drömvärvning vore väl snarast om vi kunde få hem en center som John Norman till nästa säsong eller få en spelare som Josefsson från NHL eller för all del en Kronwall från KHL.

Den nivån som spelarna ovan håller menar i alla fall jag att Åberg inte håller just nu.
Åberg är ju en urdjurgårdare som har stor möjlighet att hålla den där förstakedjaklassen i SHL men aldrig bli "för bra" för att lämna för NHL. Klart en spelare som honom vore en drömvärvning.

Det är väl egentligen samma sak med Norman, även om vi har det rätt stängt på centersidan och hans offensiva tak inte är samma som den ovan nämnda.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Drömvärvning vore väl snarast om vi kunde få hem en center som John Norman till nästa säsong eller få en spelare som Josefsson från NHL eller för all del en Kronwall från KHL.

Den nivån som spelarna ovan håller menar i alla fall jag att Åberg inte håller just nu.

Josefson spelar nu center i Devils 2:a lina + att han får ett stort förtroende i PP. Devils tror stenhårt på honom, så nu har han chansen att ta ett steg till.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Puckey »

Caveman skrev:
Kall-El skrev:Drömvärvning vore väl snarast om vi kunde få hem en center som John Norman till nästa säsong eller få en spelare som Josefsson från NHL eller för all del en Kronwall från KHL.

Den nivån som spelarna ovan håller menar i alla fall jag att Åberg inte håller just nu.

Josefson spelar nu center i Devils 2:a lina + att han får ett stort förtroende i PP. Devils tror stenhårt på honom, så nu har han chansen att ta ett steg till.
De har till och med uttryckligen sagt att man släppte Scott Gomez för att man vill testa Josefson fullt ut i en bärande roll, tänkte försöka kika lite extra på Devils vid sidan om Rangers i vinter. Unnar honom all framgång, men jäklar vad fint det hade varit om vi lyckats knyta till oss honom förra säsongen innan han blev ordinarie.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mb81 »

Fast Norman kör jag gärna som vinge om vi skulle värva honom. Med möjlighet att ha som center vid behov.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Caveman »

Puckey skrev:
Caveman skrev:
Kall-El skrev:Drömvärvning vore väl snarast om vi kunde få hem en center som John Norman till nästa säsong eller få en spelare som Josefsson från NHL eller för all del en Kronwall från KHL.

Den nivån som spelarna ovan håller menar i alla fall jag att Åberg inte håller just nu.

Josefson spelar nu center i Devils 2:a lina + att han får ett stort förtroende i PP. Devils tror stenhårt på honom, så nu har han chansen att ta ett steg till.
De har till och med uttryckligen sagt att man släppte Scott Gomez för att man vill testa Josefson fullt ut i en bärande roll, tänkte försöka kika lite extra på Devils vid sidan om Rangers i vinter. Unnar honom all framgång, men jäklar vad fint det hade varit om vi lyckats knyta till oss honom förra säsongen innan han blev ordinarie.
Stämmer bra!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

Sam Lofquist har 5 mål och 8 assist på 10 matcher i finska högstaligan i år.
Expert.
ourz
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av ourz »

Säger det mer om Sam eller ligan?

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

ourz skrev:Säger det mer om Sam eller ligan?

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Det är väl välkänt att finska ligan håller snäppet sämre klass än den svenska. Något mellanting mellan allsvenskan och SHL. Men klart det fanns en potential i Sam som DIF av olika anledningar inte lyckades få fram.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ourz skrev:Säger det mer om Sam eller ligan?

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Det är väl välkänt att finska ligan håller snäppet sämre klass än den svenska. Något mellanting mellan allsvenskan och SHL. Men klart det fanns en potential i Sam som DIF av olika anledningar inte lyckades få fram.
Jag kan ha fel. Men är inte Sam också en spelare som förmodligen skulle klara sig bättre i det spelsystem vi har nu, likt Alvarez.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mb81 »

Sam producera väl inte dåligt hos oss och han låg på ungefär samma poäng året efter i Finland. Så förmodligen utvecklas han väl lite för varje år och haft bra utdelning i år.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Cirith Ungol »

Apropå Sam, vad var det som egentligen hände? Varför blev han bänkad under hela kvalserien?
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Manijock »

Cirith Ungol skrev:Apropå Sam, vad var det som egentligen hände? Varför blev han bänkad under hela kvalserien?
Ganska tydligt så var Nyman inte nöjd med hans inställning alls. Fokuserade på fel saker och jag såg tydligt vid två tillfällen på plats där han skällde ut medspelare bland annat. En riktig sopback i mitt tycke. Minns hans första intervju här på difhockey hur man på direkten förstod vilken praktgalning man värvat.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av ciirree »

Manijock skrev:
Cirith Ungol skrev:Apropå Sam, vad var det som egentligen hände? Varför blev han bänkad under hela kvalserien?
Ganska tydligt så var Nyman inte nöjd med hans inställning alls. Fokuserade på fel saker och jag såg tydligt vid två tillfällen på plats där han skällde ut medspelare bland annat. En riktig sopback i mitt tycke. Minns hans första intervju här på difhockey hur man på direkten förstod vilken praktgalning man värvat.
I första intervjun. Okej. Vad vare där som du "direkt visste" att han var en "praktgalning"?
Jocke E skällde ut spelarna ofta. Det säger ingenting såvidare du inte vet vad han skrek.
A23
Inlägg: 84
Blev medlem: 2014-05-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av A23 »

Lauritzen hann med 10 matcher innan han blev skadad....
Stackars kille...
Skriv svar