Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7165
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tittade lite på matchen Lif mot Tik igår, blev snabbt förtjust i en back i Timrå. Såg sedan att det var Marcus Bohman som har ett förflutet hos oss. Trodde han var i Asplöven....

Nu såg jag bara en period, men redan imorgon ska jag försöka se matchen Tik mot Löven (kul att hockeyn äntligen är samlad hos cmore, nu fattas bara NHL). Lite valpig fortfarande, men en puckskicklighet som många bland våra backar saknar.

Kanske ett guldkorn för nästa säsong?
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tittade lite på matchen Lif mot Tik igår, blev snabbt förtjust i en back i Timrå. Såg sedan att det var Marcus Bohman som har ett förflutet hos oss. Trodde han var i Asplöven....

Nu såg jag bara en period, men redan imorgon ska jag försöka se matchen Tik mot Löven (kul att hockeyn äntligen är samlad hos cmore, nu fattas bara NHL). Lite valpig fortfarande, men en puckskicklighet som många bland våra backar saknar.

Kanske ett guldkorn för nästa säsong?
Olle Alsing i Almtuna är intressant också. Djurgårdare.

Bohman hade potential.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7165
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tittade lite på matchen Lif mot Tik igår, blev snabbt förtjust i en back i Timrå. Såg sedan att det var Marcus Bohman som har ett förflutet hos oss. Trodde han var i Asplöven....

Nu såg jag bara en period, men redan imorgon ska jag försöka se matchen Tik mot Löven (kul att hockeyn äntligen är samlad hos cmore, nu fattas bara NHL). Lite valpig fortfarande, men en puckskicklighet som många bland våra backar saknar.

Kanske ett guldkorn för nästa säsong?
Olle Alsing i Almtuna är intressant också. Djurgårdare.

Bohman hade potential.
Ok, ska försöka se lite mer Allsvenskan i år då jag som sagt har cmore. Ska ha honom i åtanke när jag snappar upp en Almtuna-match nästa gång.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av diftobbe89 »

Douglas Murray på nytt Try-Out hos Calgary tydligen, kämpa Dogge.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

Oscar Eklund klar för "KooKoo". Finsk nykomling.
Expert.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Staten »

SirDIFalot skrev:Oscar Eklund klar för "KooKoo". Finsk nykomling.
Jag fick verkligen inte ihop det där. Vadå finsk nykomling? Karlskrona är väl inte en finsk nykomling. En riktig luring.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av sPTNC »

Staten skrev:
SirDIFalot skrev:Oscar Eklund klar för "KooKoo". Finsk nykomling.
Jag fick verkligen inte ihop det där. Vadå finsk nykomling? Karlskrona är väl inte en finsk nykomling. En riktig luring.

Min första tanke också! 8) :lol:
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mb81 »

John Norman 1+1 idag och får massa förtroende i Skellefteå. Tex 5 min mer speltid än Janne Pesonen. Får även spela i pp.
Skulle gärna se att han återvänder nästa säsong!
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Kalliasson »

mb81 skrev:John Norman 1+1 idag och får massa förtroende i Skellefteå. Tex 5 min mer speltid än Janne Pesonen. Får även spela i pp.
Skulle gärna se att han återvänder nästa säsong!
Magkänslan e att han trivs alldeles för bra i SAIK för att återvända, det beror väl lite på hur stort djurgårdshjärta han har.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av android »

Kalliasson skrev:
mb81 skrev:John Norman 1+1 idag och får massa förtroende i Skellefteå. Tex 5 min mer speltid än Janne Pesonen. Får även spela i pp.
Skulle gärna se att han återvänder nästa säsong!
Magkänslan e att han trivs alldeles för bra i SAIK för att återvända, det beror väl lite på hur stort djurgårdshjärta han har.
Jag tror inte att det är omöjligt att locka hem Norman igen. Ser gärna att följande lockas hem till nästa säsong. Engqvist, S.Kronwall, Claesson och Norman. Eventuellt tröttnar Åberg på AHL och lockas hem också. Lite trist då att Sörensen försvinner men det skulle ju gå att få ihop ett skapligt lag.

Thoresen - Enqvist - Åberg
Norman - Sallinen - Fällström
Davidsson- Ljungh - Brodin
Hank- Vejdemo - Bernhardt

Kronwall - Hultström
Claesson - Holm
Press - Falk

Badabom. Fel tråd. För dyrt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Stulle »

Skulle vi mönstra det där laget nästa säsong skulle man gå på moln.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Puckey »

android skrev:
Kalliasson skrev:
mb81 skrev:John Norman 1+1 idag och får massa förtroende i Skellefteå. Tex 5 min mer speltid än Janne Pesonen. Får även spela i pp.
Skulle gärna se att han återvänder nästa säsong!
Magkänslan e att han trivs alldeles för bra i SAIK för att återvända, det beror väl lite på hur stort djurgårdshjärta han har.
Jag tror inte att det är omöjligt att locka hem Norman igen. Ser gärna att följande lockas hem till nästa säsong. Engqvist, S.Kronwall, Claesson och Norman. Eventuellt tröttnar Åberg på AHL och lockas hem också. Lite trist då att Sörensen försvinner men det skulle ju gå att få ihop ett skapligt lag.

Thoresen - Enqvist - Åberg
Norman - Sallinen - Fällström
Davidsson- Ljungh - Brodin
Hank- Vejdemo - Bernhardt

Kronwall - Hultström
Claesson - Holm
Press - Falk

Badabom. Fel tråd. För dyrt.
Har Oscar Möller röjt några av sina tankar kring Djurgården senaste åren? Hans kontrakt löper också ut till nästa säsong och vore självklart en drömvärvning att få hem, även om det såg lite skakigt ut när han valde att lämna juniororganisationen. Med lite tur är han urless på Ryssland och känner sig redo för att flytta hem till Stockholm.

Börjar bli allt mer inställd på att Sörensen, Vejdemo och åtminstone en av Englund och Bernhardt blir förlorade till NHL inför nästa säsong. Trist som det vore skulle det åtminstone öppna för en aningen högre spelarbudget.
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mawa »

Puckey skrev:
android skrev:
Kalliasson skrev:
mb81 skrev:John Norman 1+1 idag och får massa förtroende i Skellefteå. Tex 5 min mer speltid än Janne Pesonen. Får även spela i pp.
Skulle gärna se att han återvänder nästa säsong!
Magkänslan e att han trivs alldeles för bra i SAIK för att återvända, det beror väl lite på hur stort djurgårdshjärta han har.
Jag tror inte att det är omöjligt att locka hem Norman igen. Ser gärna att följande lockas hem till nästa säsong. Engqvist, S.Kronwall, Claesson och Norman. Eventuellt tröttnar Åberg på AHL och lockas hem också. Lite trist då att Sörensen försvinner men det skulle ju gå att få ihop ett skapligt lag.

Thoresen - Enqvist - Åberg
Norman - Sallinen - Fällström
Davidsson- Ljungh - Brodin
Hank- Vejdemo - Bernhardt

Kronwall - Hultström
Claesson - Holm
Press - Falk

Badabom. Fel tråd. För dyrt.
Har Oscar Möller röjt några av sina tankar kring Djurgården senaste åren? Hans kontrakt löper också ut till nästa säsong och vore självklart en drömvärvning att få hem, även om det såg lite skakigt ut när han valde att lämna juniororganisationen. Med lite tur är han urless på Ryssland och känner sig redo för att flytta hem till Stockholm.

Börjar bli allt mer inställd på att Sörensen, Vejdemo och åtminstone en av Englund och Bernhardt blir förlorade till NHL inför nästa säsong. Trist som det vore skulle det åtminstone öppna för en aningen högre spelarbudget.
Sanna mina ord, Oscar kommer inte att komma till Djurgården. I alla fall ej efter sin sejour i Ryssland. Oscar vill väldigt gärna spela i landslaget och att komma tillbaka till Sverige vore bara ett steg bakåt i karriären oavsett lag.
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

Oscar Möller håller på Solna-laget.
Expert.
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mawa »

SirDIFalot skrev:Oscar Möller håller på Solna-laget.
Haha, inget stort fan riktigt dock! Han skulle inte ha några problem att spela med Djurgårdsemblemet.

Det är mer en fråga om ekonomi och vilja att återvända till Sverige för vidare spel.. Som sagt, han är 26 och har hela karriären framför sig..
I framgång och motgång, Djurgården.
Skriv svar