Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av crike »

Robin Press förlänger med Severstal Cherepovets.
Kan bli snack.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... a-klubben/


Edit. Såg att det nämnts i silly-tråden
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av crike »

Flyttar snacket om Keps-Classe hit. I senaste utspelet av hans agent i AB så snackar han om att det skulle kosta en väldans massa att bryta kontraktet, rättare sagt han säger ”betala tillbaka”. Någon som vet vad han redan kan ha fått? Kanske en sign-on men den är väl ändå bara att betala tillbaka? Jag förstår att det kan vara issues om man spelat 3 säsonger och kan bli återbetalningsskyldig för lön man fått men en sign-on är ju en annan sak, något man får ovanpå.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nan-kriget
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 665
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Rudi »

Oavsett när han skrev på kontraktet kan det väl knappast börjat gälla när Rysslands invasion startade eftersom Claesson då redan var under kontrakt i NHL. Det är väl bara den smutsiga agentens försök att tvätta skiten ren. Till Claessons försvar har han väl alltid framstått som jävligt långt från någon raketforskare så stackaren vet väl knappt vem Vladimir Putin är. I annat fall får han gärna stanna i sitt nya fina land även efter kontraktstiden löpt ut.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9488
Blev medlem: 2009-12-01

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Jim Morrison »

crike skrev: 2022-07-19 19:53:22 Flyttar snacket om Keps-Classe hit. I senaste utspelet av hans agent i AB så snackar han om att det skulle kosta en väldans massa att bryta kontraktet, rättare sagt han säger ”betala tillbaka”. Någon som vet vad han redan kan ha fått? Kanske en sign-on men den är väl ändå bara att betala tillbaka? Jag förstår att det kan vara issues om man spelat 3 säsonger och kan bli återbetalningsskyldig för lön man fått men en sign-on är ju en annan sak, något man får ovanpå.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nan-kriget
Jag säger skitsnack. Han kan inte förlora med det argumentet. Claesson vill egentligen inte spela där men han sajnade innan kriget så nu måste han spela där och bara råka få en massa pengar samtidigt. Men han gör det för att han inte har något val - glöm inte det.

Tjena.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-07-19 20:57:21
crike skrev: 2022-07-19 19:53:22 Flyttar snacket om Keps-Classe hit. I senaste utspelet av hans agent i AB så snackar han om att det skulle kosta en väldans massa att bryta kontraktet, rättare sagt han säger ”betala tillbaka”. Någon som vet vad han redan kan ha fått? Kanske en sign-on men den är väl ändå bara att betala tillbaka? Jag förstår att det kan vara issues om man spelat 3 säsonger och kan bli återbetalningsskyldig för lön man fått men en sign-on är ju en annan sak, något man får ovanpå.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nan-kriget
Jag säger skitsnack. Han kan inte förlora med det argumentet. Claesson vill egentligen inte spela där men han sajnade innan kriget så nu måste han spela där och bara råka få en massa pengar samtidigt. Men han gör det för att han inte har något val - glöm inte det.

Tjena.
KHL har lönetak och klubbarna är knappast intresserade av att pröjsa för omotiverade spelare.
För de som har tillgångar i landet och gällande kontrakt kan man ju till viss del förstå att det finns ekonomiska aspekter men ja. Det behövs inte sägas mer egentligen.
Agenter och Agenturer som skall lösa sånt här men inte gör det utan bara vill tjäna pengar ser jag som minst lika skyldiga som spelarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

Var det Bengans karriär som tog slut där?

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 710
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Jimmy Peterson »

Praetori skrev: 2022-12-06 13:38:06 Var det Bengans karriär som tog slut där?

Kan ju kanske funka att komma tillbaka beroende på hur illa det gick. Men han är ju inte purung längre.

Oavsett, vilken sjukt smutsig tackling. Blir väl max två för den antar jag. Där får man ändå ge svensk hockey att man jobbar seriöst med att få bort huvudtacklingar (förutom mot våra centrar).
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

Jimmy Peterson skrev: 2022-12-06 13:45:33 Oavsett, vilken sjukt smutsig tackling. Blir väl max två för den antar jag. Där får man ändå ge svensk hockey att man jobbar seriöst med att få bort huvudtacklingar (förutom mot våra centrar).
Ingen åtgärd, noll ingenting, inte ens 2min som jag sett.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Olon »

Praetori skrev: 2022-12-06 13:57:14
Jimmy Peterson skrev: 2022-12-06 13:45:33 Oavsett, vilken sjukt smutsig tackling. Blir väl max två för den antar jag. Där får man ändå ge svensk hockey att man jobbar seriöst med att få bort huvudtacklingar (förutom mot våra centrar).
Ingen åtgärd, noll ingenting, inte ens 2min som jag sett.
Han åkte väl på en hjärnskakning för bara en månad sedan med, och har naturligtvis åkt på några tidigare också. Gissar att han är skadad resten av kontraktet, skriver på för comeback i DIF nästa säsong, men tvingas lägga ner karriären redan under försäsongen efter en vanlig närkamp. Sedan kan vi skylla på Ölvestads sommarträning som vanligt.

I övrigt håller jag inte med om att Sverige jobbar bättre än NHL med att få bort huvudtacklingar, även om detta var ett olyckligt undantag.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Per-Allan »

Jimmy Peterson skrev: 2022-12-06 13:45:33
Praetori skrev: 2022-12-06 13:38:06 Var det Bengans karriär som tog slut där?

Kan ju kanske funka att komma tillbaka beroende på hur illa det gick. Men han är ju inte purung längre.

Oavsett, vilken sjukt smutsig tackling. Blir väl max två för den antar jag. Där får man ändå ge svensk hockey att man jobbar seriöst med att få bort huvudtacklingar (förutom mot våra centrar).
Då lär Patric bli nästa föredetting att ansluta nästa år, och efter ett par matcher så slutar hans fina karriär efter en tackling från någon spelare i en håla som bara hammarbyare känner till men där det finns en hockeyhall och en kommun som sponsrar laget medans DIF och aik krigar för en hockeyarena i Sthlm.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
DIFLuWi
Inlägg: 2519
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av DIFLuWi »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet ... bar-verkan

Fyfan! Kämpa Familjen Rakhshani!
Alltid gillat Rhett både som spelare och den person han var!
Hoppas verkligen det går bra för er!
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Berra »

DIFLuWi skrev: 2022-12-14 22:01:45 https://www.aftonbladet.se/sportbladet ... bar-verkan

Fyfan! Kämpa Familjen Rakhshani!
Alltid gillat Rhett både som spelare och den person han var!
Hoppas verkligen det går bra för er!
Fy fan vilken bedrövlig nyhet. Nu är jag inte särskilt religiös men kostar nog på mig en bön ändå.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Donkels-3.0 »

Usch, lider med Rhett och hans familj och jag minns hans sejour hos oss som ett proffs som alltid gjorde sitt bästa för laget
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av sauron »

Som sagt, inte religiös men sänder en tanke till Rhett och hans fru och barn.
It's the hope that kills you.
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av daaviid »

Gustafsson slog till med ett hattrick. Inte ett äkta dock Eriksson.. du som är lite petig. :wink:

Skriv svar