Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Henkos »

Rök är väl att ta i, inre ledband. Men tråkigt för Tom såklart.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

Henkos skrev: 2023-09-20 11:01:44 Rök är väl att ta i, inre ledband. Men tråkigt för Tom såklart.
Jag trodde det när jag såg situationen där och då. Skönt att det verkar ha gått... relativt... bra. Men vafan. Räcker det inte med oflyt för honom nu?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
supreme
Inlägg: 500
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av supreme »

Fortsätter hålla ett öga på Arnesson.
6 matcher in i serien: 4 på läktaren och ombytt i 2 utan att få en enda minuts speltid.
Men, nu har Elias Pettersson lånats ut till VIK för resten av säsongen, vilket gör Arnesson till sjundeback. Men det kan omöjligen vara den här situationen han såg framför sig när han signade med Örebro. Han är 29 år, ska vara i sin bästa ålder men får ingen speltid. Bygger ingen vidare grund för framtida kontrakt.
supreme
Inlägg: 500
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av supreme »

Ny match för Örebro - återigen inte ett enda byte för Arnesson.
7 matcher - 0 minuters speltid. :roll:
Nattuggla_
Inlägg: 3121
Blev medlem: 2021-08-14

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Nattuggla_ »

supreme skrev: 2023-10-06 10:53:25 Ny match för Örebro - återigen inte ett enda byte för Arnesson.
7 matcher - 0 minuters speltid. :roll:
Vore egentligen perfekt om man kunde låna in honom?
Otroligt rutinerad, spelade här så sent som för några månader sedan så han kan ju allt och dessutom en väldigt fin back på den här nivån.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av dr111DIF »

supreme skrev: 2023-10-06 10:53:25 Ny match för Örebro - återigen inte ett enda byte för Arnesson.
7 matcher - 0 minuters speltid. :roll:
Ta hit omgående! Hämta på vägen till Östersund.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9442
Blev medlem: 2009-12-01

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Jim Morrison »

dr111DIF skrev: 2023-10-06 11:40:29
supreme skrev: 2023-10-06 10:53:25 Ny match för Örebro - återigen inte ett enda byte för Arnesson.
7 matcher - 0 minuters speltid. :roll:
Ta hit omgående! Hämta på vägen till Östersund.
Ett mycket bättre alternativ än Ahnelöv eller dylik permanent lösning. Vi får spelaren vi förmodligen betalade dyrt för senast på ett låneavtal istället.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
supreme
Inlägg: 500
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av supreme »

Har svårt att se Örebro acceptera att bara ha 6 backar kvar, iom att de lånat ut Elias Pettersson till VIK för resten av säsongen.
Möjligen om de har någon junior som kan kliva in och ta Arnessons plats på bänken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

dr111DIF skrev: 2023-10-06 11:40:29
supreme skrev: 2023-10-06 10:53:25 Ny match för Örebro - återigen inte ett enda byte för Arnesson.
7 matcher - 0 minuters speltid. :roll:
Ta hit omgående! Hämta på vägen till Östersund.
Inte aktuellt för tillfället.
Expert.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Ohddan »

Söderlund byter klubb igen. Något störig måste han nog vara.
Nattuggla_
Inlägg: 3121
Blev medlem: 2021-08-14

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Nattuggla_ »

Ohddan skrev: 2023-10-13 16:25:17 Söderlund byter klubb igen. Något störig måste han nog vara.
Frågan är vad som är problemet?
Han har ju skills, det syns ju.
DagUggla
Inlägg: 76
Blev medlem: 2022-12-27

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av DagUggla »

Känns egentligen fel att skriva i den här tråden.

Adam Reiderborn i en intervju med sportbladet(där han för övrigt gör sitt allra bästa för att framstå som en jubelidiot genom att förklara att han inte var orolig för sin egen säkerhet och därmed valde att spela kvar i CSKA)

"– Min dröm är att spela i Djurgården igen och hjälpa dom. Det kanske inte blir så nu och jag har inte pratat med KG Stoppel på ett tag nu. Vi pratade en del förra sommaren. Men när jag valde att åka tillbaka till KHL så blev det inget mer prat med Djurgården."

Finns det något som kan få mig att sluta följa DIF så är det om Adam får ställa sig mellan stolparna. Fyfan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Mattias_87 »

DagUggla skrev: 2023-10-16 14:21:56 Adam Reiderborn i en intervju med sportbladet(där han för övrigt gör sitt allra bästa för att framstå som en jubelidiot genom att förklara att han inte var orolig för sin egen säkerhet och därmed valde att spela kvar i CSKA)
Ja nu har han satt spiken i kistan själv. Han skulle ha dragit historian om att han hade gått i personlig konkurs om han skulle bryta kontraktet istället. Nu är han körd.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_
Inlägg: 3121
Blev medlem: 2021-08-14

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Nattuggla_ »

DagUggla skrev: 2023-10-16 14:21:56 Känns egentligen fel att skriva i den här tråden.

Adam Reiderborn i en intervju med sportbladet(där han för övrigt gör sitt allra bästa för att framstå som en jubelidiot genom att förklara att han inte var orolig för sin egen säkerhet och därmed valde att spela kvar i CSKA)

"– Min dröm är att spela i Djurgården igen och hjälpa dom. Det kanske inte blir så nu och jag har inte pratat med KG Stoppel på ett tag nu. Vi pratade en del förra sommaren. Men när jag valde att åka tillbaka till KHL så blev det inget mer prat med Djurgården."

Finns det något som kan få mig att sluta följa DIF så är det om Adam får ställa sig mellan stolparna. Fyfan.
Ugglan svarar Ugglan.

Tänk om han bara hade dragit hem istället och följt drömmen han nämner ovanför.
Men money talks. Jäkligt synd.
Han hade varit en hjälte hos oss. Nu satte han spiken i kistan själv, som ovanstående skriver, tragiskt.

Men jag stämmer in med de flesta.
Spelar han i Djurgården igen då är det jag som slutar följa hockeyn och lägger allt fokus på fotbollen.
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av EspenK »

Kul att alla fortsatt tror att vi är en position att vara picky. Om Claesson eller Reideborn vill lira hos oss så kommer de naturligtvis göra det.

Vi jobbar just nu med att överleva som elithockeyförening.
Skriv svar