HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av sthlm_dif »

Oulf skrev:Är du på riktigt? Tänk efter lite nästa gång.Rikta aggressionen mot dem som flyttar matcherna hela tiden istället. Vill du verkligen åka med JK förresten om du tycker dem är löjliga?
Anledningen till att jag blev väldigt irriterad på Järnkaminerna är då dom kontaktade difhockey, så att en artikel om resan skulle komma upp på difhockeys hemsida, vilket den även gjorde. Då är det lite sent att ändra sig på nytt. Visst är det svårt att veta att arrangörerna ska flytta matchen fram och tillbaka, men hur svårt kan det vara att hyra in en extra buss till hockeyn? Den bussen hade med en stor sannolikhet fyllts då många ser fram emot hockeystarten.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Norjo
Inlägg: 51
Blev medlem: 2008-01-14

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av Norjo »

sthlm_dif:

Det är inte JKs fel att mupparna på SVFF/tv-bolagen håller på och ändrar matchdatumen hela tiden. Det kostar säkert en del för JK om man beställer bussar och det inte fylls, eller hur? Så därför vill man nog gärna vara säkra på att folk åker. Om du är så säker på att folk vill åka så kan du väl hyra en egen buss? Det är lätt. Jävligt obefogat att gnälla på JK om det eftersom dom lägger ner sjukt mycket ideell tid för att vi ska kunna bli många på bortaplan.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av Kojak »

sthlm_dif,
Du är bara tragisk.

Men eftersom det kritiserats mot JK och därmed mig indirekt, eftersom jag hade hand om bussresan, så får jag väl på ett så konstruktivt sätt försöka besvara kritiken.

När nyheten slog ner om att matchen mot Halmstad blev flyttad drog vi genast igång arbetet att få ner en buss till Jönköping. Resan lades in i webshoppen, nyhet lades upp på jk.se och kontakten togs, från mig, med DIF Hockey och frågade om möjligheten att de kunde hjälpa oss göra reklam för bussen. Jag fick svaret att det inte var några problem, de skulle lägga upp det under helgen. Detta var i torsdags.

På torsdagskvällen lades vår nyhet upp, under helgen kom det även upp på difhockey.se helt enligt utlovat, vilket jag är otroligt tacksam för. Samarbetet med DIF Hockey från oss i JK är jävligt bra! Sent på fredagen kom nya besked om Halmstadsmatchen, jag fick veta det på lördagen innan det kom ut för allmänheten. Tyvärr var jag borta hela lördagen och hade ingen möjlighet att kontakta DIF eller ta bort resan från webshopp och vår hemsida.

Först runt midnatt på lördagskvällen kom jag framför min dator och gjorde alla åtgärder jag kunde för att stoppa bussen.

Svara mig, sthlm_dif, hur vi i JK skulle kunna veta att alla styrande inom svensk fotboll ska ha byxkjol på sig just nu och inte kunna bestämma sig angående speldatum? Det är självklart att matchen mot Halmstad måste prioriteras. Vi hade inte kunnat fylla bussen (av 50 platser hade vi ordnat cirka 8 passagerare, inklusive bussvärdarna). Det kostar oss i JK massor med pengar att skicka en halvtom buss. Hade du velat betala mellanskillnaden?

Sen din kommentar om att DIF Fotboll åker ur... Hoppas innerligt att du sa det i ren frustration. Annars är du bara en stackars sate. Nästan så jag tycker synd om dig...

Jag ska erkänna att jag är sjukt taggad inför elitserien, men älskar DIF Fotboll minst lika mycket och vill att de ska klara sig kvar. Har vi en chans ska vi ta den! Men självklart ska de som vill åka privat till Jönköping göra det. Jag är inte säker på än om jag ska vara på Stadion eller i Jönköping...

Hoppas detta har besvarat kritiken någorlunda?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av Palmgren »

En person som sitter i JK:s styrelse bör väl kunna ta kritik utifrån utan att behöva skriva "Du är bara tragisk." som första mening...
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av sthlm_dif »

Kojak, jag inser själv att det var lite fel av mig nu i efterhand att skriva som jag skrev. Var både ogenomtänkt och korkat av mig att skriva allt jag gjorde angående bussresan, ursäktar mig nu för det.
Jag hade dock gärna sett att bussresan låg upp lite till, för att se om intresset fanns där, trots Halmstads matchen. Men visst, det kanske inte går att avboka precis när och hur man vill.

Men det angående vad jag skrev om DIF fotboll, står jag fortfarande för. Självklart vill jag att DIF spelar i allsvenskan, men jag försöker se det hela ur ett långsiktigt perspektiv. Vem som helst inser ju att i princip vår enda chans att nå toppen igen i allsvenskan är genom ett besök i superettan ett år.
Det innebär att lönerna dras ner, och att de gamla slutar, och att de överbetalda sticker. Vilket i sin tur leder på en stark satsning på juniorsidan, och ett framtida DIF, men ambitioner för att nå bättre placeringar än en 10e och 11e plats i allsvenskan, som för övrigt är en av de sämsta i Europa.
Så du må tycka att jag är tragiskt, det är upp till dig, men jag ser ärligt talat hellre ett DIF i toppen av allsvenskan än i botten, och jag är beredd att riskera några års frånvaro ifrån allsvenskan för att nå detta (fast med vårt publikintresse ska det inte behövas mer än 1 år, vilket det förmodligen inte lär göra heller).

Åter igen ursäktar jag mitt tidigare inlägg.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av sensei »

Snyggt att be om ursäkt.

Men nu får alla ta och hålla hand och sjunga we shall overcome. Vad är det frågan om? Vi har de bästa förutsättningarna på 5 år i elitserien och det ser SKITBRA ut så här långt i NT och träningsmatcherna. Vad fan bråkar ni om :)

Vi ses på hovet den 19:e
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av Kojak »

sthlm_dif,

Jag tar tillbaka. Dina inlägg, fram till det senaste, var tragiska inlägg. Fel av mig att säga att du som person är tragisk.

Ditt sista inlägg höjer dig skyhögt i mina ögon. Det är mycket som sker bakom kulisserna kring en sådan här sak, vilket orsakar missförstånd ibland. Inte konstigare än så.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av sthlm_dif »

Hv71 - Djurgården kommer att sändas på Canal +.
De tolv första matcherna som visas på Canal +.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av Frasse »

sthlm_dif skrev:Hv71 - Djurgården kommer att sändas på Canal +.
Som den uppmärksamme redan har sätt så stor det i det första inlägget i denna tråd 8)
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av isolerad »

Känns sådär att hv kommer med en troligen intensiv match i benen medan DIF har legat och vilat.


Blir nog torsk är jag rädd.
i
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av Edin »

isolerad skrev:Känns sådär att hv kommer med en troligen intensiv match i benen medan DIF har legat och vilat.


Blir nog torsk är jag rädd.
Istället får man hoppas att Djurgården är extremt taggade, då det är säsongspremiär.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av warrant »

Inte dra på sig utvisningar mot HV..HV gjorde 5 av sina 6 mål i power-play mot lhc.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av -daniel- »

HV på torsdag blir en läskigt svår match... men kanske riktigt skönt att inleda säsongen utan att ha någon speciell press i första matchen? Skulle nästan vilja påstå det är en smärre bragd om vi lyckas knipa 3 pinnar där.

Övrigt att notera från premiäromgången; SAIK var så bedrövligt dåliga första delen av matchen mot FBK (som knappast imponerade heller), men fick väl lite fart på grillorna efter ett tag. Helvete va snabb Pihlström är förresten på tal om ingenting...länge sen jag såg någon i Elitserien med en sådan accelaration.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av DIF_Soldier »

Känns som vi framförallt är kaxigare i år, vilket är så jävla viktigt. Vi räds inte hv som vi gjorde ifjol. Ska absolut inte tippa, men jag säger bara att om det blir tufft för oss så blir det ännu tuffare för hv fysiskt.

Känns även som att spelprogramsmakarna pissar på oss genom att ge oss en rad bortamatcher i slutet plus en start på bortaplan mot ett favorittippat lag som dessutom har en match i benen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 24/9 2009 - Elitseriepremiär

Inlägg av odburt »

Jag åker ner till Jönköping på torsdag och förhoppningsvis plåtar jag matchen. Min förhoppning i så fall är att hinna dunka upp bilderna på JK.se i bilen på väg hem samma kväll.
Låst