Första isträningen på Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Mäklaren »

Palmgren skrev:
Mäklaren skrev:Vet inte var jag ska skriva detta, men jag tycker det är pinsamt att så många spelare i laget är nöjda med sin och lagets insats förra säsongen när de och laget i själva verket var helt bedrövliga.
Och jag utgår ifrån att du inte såg en enda hockeymatch förra säsongen. Ta och kamma dig för fan. Det är du som är bedrövlig som kommer in på forumet och skriver ett helt oväsentligt inlägg i helt fel tråd. :?
Jag såg ALLA matcher. Ungefär 90 procent av dem live eller på tv och resterande på repris. Jag tycker att laget var bedrövligt och så var det också. Eller tycker du att det är bra att missa slutspel när man har ett lag på pappret som i själva verket skall klara slutspel med god marginal, torska massa hemmamatcher med mer än fem mål och vika ner sig fullständigt när det gäller?

Sen bör du ta det lugnt med personangreppen eftersom du och jag känner varandra.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Palmgren »

Mäklaren skrev:
Palmgren skrev:
Mäklaren skrev:Vet inte var jag ska skriva detta, men jag tycker det är pinsamt att så många spelare i laget är nöjda med sin och lagets insats förra säsongen när de och laget i själva verket var helt bedrövliga.
Och jag utgår ifrån att du inte såg en enda hockeymatch förra säsongen. Ta och kamma dig för fan. Det är du som är bedrövlig som kommer in på forumet och skriver ett helt oväsentligt inlägg i helt fel tråd. :?
Jag såg ALLA matcher. Ungefär 90 procent av dem live eller på tv och resterande på repris. Jag tycker att laget var bedrövligt och så var det också. Eller tycker du att det är bra att missa slutspel när man har ett lag på pappret som i själva verket skall klara slutspel med god marginal, torska massa hemmamatcher med mer än fem mål och vika ner sig fullständigt när det gäller?

Sen bör du ta det lugnt med personangreppen eftersom du och jag känner varandra.
Jag har inte använt något personangrepp.

Vad krävde du av laget förra säsongen? Det var i princip "Linkan" och Anger som producerade poäng. Hade du räknat med något annat än en missat slutspelsplats? Vi var ju nära kvalserien. Dessutom heter ju tråden "Första isträningen på Hovet" och där skriver du hur uselt laget var förra säsongen...

Edit: Vem är du då?
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Mäklaren »

Vi kom efter lag i tabellen med lägre spelarbudget än oss. Vi hade stjärnor som Linkan, Ragnarsson och Holmqvist. Vi hade starka värvningar i Honken och Tim Eriksson. Och vi hade världens bästa hockeypublik som ställde upp i match efter match.

Därför tycker jag att vi borde ha gått till slutspel förra säsongen.

Vi är för fan DIF. Vi ska inte vara helt nöjda förrän vi vunnit SM-guld. Eller har du glömt hur framgångsrik vår förening är?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Palmgren »

Mäklaren skrev:Vi kom efter lag i tabellen med lägre spelarbudget än oss. Vi hade stjärnor som Linkan, Ragnarsson och Holmqvist. Vi hade starka värvningar i Honken och Tim Eriksson. Och vi hade världens bästa hockeypublik som ställde upp i match efter match.

Därför tycker jag att vi borde ha gått till slutspel förra säsongen.

Vi är för fan DIF. Vi ska inte vara helt nöjda förrän vi vunnit SM-guld. Eller har du glömt hur framgångsrik vår förening är?
Vår förening VAR framgångsrik, det är den inte längre.

Djurgården hockey anno 2009/10 är lika med:

* Dålig ekonomi.
* Efter de flesta elitserieklubbar vad det gäller det mesta.
* Spelare väljer inte Djurgården före andra lag om dom inte har DIF-hjärta som Marcus Nilson.

mm. Jag kan fylla på den listan tills imorgon.

Du svarade dock inte på vem du är?
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Mäklaren »

Palmgren skrev:
Mäklaren skrev:Vi kom efter lag i tabellen med lägre spelarbudget än oss. Vi hade stjärnor som Linkan, Ragnarsson och Holmqvist. Vi hade starka värvningar i Honken och Tim Eriksson. Och vi hade världens bästa hockeypublik som ställde upp i match efter match.

Därför tycker jag att vi borde ha gått till slutspel förra säsongen.

Vi är för fan DIF. Vi ska inte vara helt nöjda förrän vi vunnit SM-guld. Eller har du glömt hur framgångsrik vår förening är?
Vår förening VAR framgångsrik, det är den inte längre.

Djurgården hockey anno 2009/10 är lika med:

* Dålig ekonomi.
* Efter de flesta elitserieklubbar vad det gäller det mesta.
* Spelare väljer inte Djurgården före andra lag om dom inte har DIF-hjärta som Marcus Nilson.

mm. Jag kan fylla på den listan tills imorgon.

Du svarade dock inte på vem du är?
Du kommenterade inte det faktum att vi hade ett riktigt bra lag.

Vem jag är får du fråga i PM.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Palmgren »

Mäklaren skrev:
Palmgren skrev:
Mäklaren skrev:Vi kom efter lag i tabellen med lägre spelarbudget än oss. Vi hade stjärnor som Linkan, Ragnarsson och Holmqvist. Vi hade starka värvningar i Honken och Tim Eriksson. Och vi hade världens bästa hockeypublik som ställde upp i match efter match.

Därför tycker jag att vi borde ha gått till slutspel förra säsongen.

Vi är för fan DIF. Vi ska inte vara helt nöjda förrän vi vunnit SM-guld. Eller har du glömt hur framgångsrik vår förening är?
Vår förening VAR framgångsrik, det är den inte längre.

Djurgården hockey anno 2009/10 är lika med:

* Dålig ekonomi.
* Efter de flesta elitserieklubbar vad det gäller det mesta.
* Spelare väljer inte Djurgården före andra lag om dom inte har DIF-hjärta som Marcus Nilson.

mm. Jag kan fylla på den listan tills imorgon.

Du svarade dock inte på vem du är?
Du kommenterade inte det faktum att vi hade ett riktigt bra lag.

Vem jag är får du fråga i PM.
Bra lag, det beror väl på vad man jämför med. Inte hade vi ett guldlag i alla fall, det är bara att inse det. Holmqvist fick vi ju nästan på grund av att inget annat lag velade ha honom. Dock inte sagt att det inte var en bra värvning.

Men ska Djurgården vara med och utmana på riktigt om ett SM-guld så bör truppen vara bättre än i dagsläget. Jämför dagens trupp med truppen vi hade 2000/2001 till exempel så ser du skillnaden.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Kojak »

Palmgren skrev: Men ska Djurgården vara med och utmana på riktigt om ett SM-guld så bör truppen vara bättre än i dagsläget. Jämför dagens trupp med truppen vi hade 2000/2001 till exempel så ser du skillnaden.
Efter det har det dock varit en boom när det gäller nya arenor, klubbarna blir rikare, lönerna har stigit och ja helt enkelt så har bönderna gått om oss på flera punkter.

Varför ni har denna diskussion i denna tråd är obegripligt, men jag vill ändå säga att ett slutspel var en självklarhet när vår lönebudget låg på en sjätteplats av alla elitserielag!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Rash »

Andy skrev:Kanske man ska låta bussarna till gävle avgå från Hovet i stället?

Kan ju bli hur skönt som helst med kombinationen hockey på Hovet, buss och fotboll i Gävle.
För att återgå till ämnet, fantastisk idé!
Lycka är att vara djurgårdare
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av DIFDIF »

Is premiär den 3e augusti för dom som inte visste
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Sebbe G »

Ordet har nu spridit sig till facebook om detta. Så nu kaskse vi kan dra ihop lite folk.

http://www.facebook.com/group.php?gid=5 ... ref=search

Hoppas all här inne har facebook nu så vi kan pusha på dem som är inne på facebook och inte här på forumet.
MsSweden
Inlägg: 4
Blev medlem: 2008-09-18

Första isträningen på Hovet

Inlägg av MsSweden »

Räkna med mig på Hovet :)

Och Tooga, första matchen i Nordic Trophy är fredagen den 7 Augusti i Norrtälje, INTE 8e.

Killar, sluta tjafsa om förra säsongen den kan vi inte påverka ett skit! Men kommande säsong kan vi påverka med vårat stöd under matcherna. Glöm inte att vi har Hardy den här säsongen också och han kommer inte låta spelarna göra något annat än sitt bästa, till skillnad från vissas attityd förra säsongen, men som sagt det var förra säsongen.

Djurgårn' till jag dör... :lol:
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Sebbe G »

3e augusti kl 10.40-12.00. Enligt Marie Hallman!
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Leijon »

Tyvärr är jag inte hemma vid första isträningen där, riktigt trist att jag missar den, hade varit roligt att se den! Hoppas alla andra djurgårdare sluter upp och drar dit och kollar!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Daniel942 »

Jag som är och sänder radio då. :( Nåja.
DIF!
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Sebbe G »

Daniel942 skrev:Jag som är och sänder radio då. :( Nåja.
Du får säga till alla djurgårdare att springa till Hovet fort så in i he****e och stödja D.I.F!
Skriv svar