Första isträningen på Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Kojak »

Stiff skrev:
Kojak skrev:Jag gillar initiativet, om vi lyckas göra en större fest av det här, men då måste DIF vara med på det.

Dock tror jag det blir jävligt svårt då lagets träningar brukar vara på förmiddagarna och jag är ganska säker på att de kör så på första träningspasset. Några tankar på lösningar för det?
Enligt en styrelsemedlem för JK så har frågan nämnts/ behandlas men DIF hockey har semester för tillfället.

Det ultimata hade ju vart om DIF kunde lägga träningen på en lördagseftermiddag kanske?
Jag mailar DIF oavsett om de har semester eller ej och hoppas på svar så fort som.

Jag personligen skulle tro att en OSA möjlighet skulle kunna få så många som möjligt att gå då man ser att det faktiskt kommer folk på folk.

Vad tror ni? Hur kan vi bäst göra för att samla sjukt många Djurgårdare till en gratisfest med det man älskar mest i världen?
Intressant eftersom jag själv sitter i styrelsen för JK... Men jag kan tänka mig vem du pratar om. Ska själv kolla det vid vårt nästa styrelsemöte då. :)

Jag hoppas det kan bli på en bra tidpunkt så folk KAN komma, men jag är osäker som sagt då träningarna brukar vara på förmiddagarna, och ibland på eftermiddagarna, när de har fler än en träning per dag.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Sebbe G »

Kanske webmastern skulle kunna lägga ut en fråga på startsidan där alla kan rösta?! Så får man ett hum om hur många som som är med på detta!
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Rash »

Helt klart värt att kompa så man får en långlunch på Hovet!
Är det inte mellan 10-12 träningarna brukar vara?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Sebbe G »

Det kanske är så man ska göra... DIF sätter ihop en lunch på hovet. Gratis inträde men lunchen kanske kostar 35-40 kr per person. Och istället för att man ska gå in genom Globe Gate så öppnar dem en entré. Och så kanske autograf skrivning efter träningen.
Alla tjänar på det. Djurgården drar in lite extra pengar innan säsongen, inte så mycket men lite.
Spelarna får en rolig träning och de supportrar som kommer får en rolig, härlig dag! :lol:
lankan
Inlägg: 19
Blev medlem: 2008-10-16

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av lankan »

Sebbe G skrev:
Stiff skrev:Jag lyfte idén på JK forum och där var gensvaret riktigt bra, men tänkte även göra det här.

Jag tycker vi borde dra ihop alla sköna djurgårdare till första träningen på is på Hovet. Det borde vara gratis inträde, möjlighet till dricka för dom som har åldern inne och ett sjukt galet, mäktigt rejält jävla drag. Spelarna ska mötas av en gungande kurva.

En festdag utan ångest för något resultat utan bara fullt ös och massa härlig sång. Det här kan vi göra till en riktigt tung tradition.

Detta kommer nog inte sänka motivationen hos våra kära järnkaminer direkt.

Nu ska det bli gung
Jag tänker då inte stå i kurvan!! Näten över mlåen på kortsidorna brukar inte sitta uppe vid första isträningen!
När är den första isträningen föressten??
HAha garvade som fan :). Men Kennholt har lagt av nu gott folk :) sà det àr lugnt.
Användarvisningsbild
heap
Inlägg: 6
Blev medlem: 2008-05-12

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av heap »

Lysande ide.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Doyle »

Kan vi fixa det här trycket på hovet vid första träningen, då, guys kommer killarna att inse vad som väntar då serien snart drar igång. Härliga Djurgårn....snart är det dax 8)

Användarvisningsbild
jbknigts
Inlägg: 96
Blev medlem: 2008-03-09
Säsongskort: Ja
Ort: Blue Brigade A11

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av jbknigts »

Låter som en bra ide, skulle gärna kolla första träningen. Vore bäst om det vore en Lördag.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Stocky »

Ja det vore riktigt kul, nog inget problem att få ihop runt 4-5 pers ialf!
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Sebbe G »

Första träningen är den 3e augusti på förmiddagen!
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Palmgren »

3:e augusti på förmiddagen går inte för mig. Helvete!

Men ni som kan bör gå på träningen och sjunga för hockeygrabbarna för att sedan ta er till klocktornet och hoppa på bussarna som går 14.30 till Gävle för Gefle-Djurgården.

Vilken härlig djurgårdsdag många av er här inne kan få.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Andy »

Kanske man ska låta bussarna till gävle avgå från Hovet i stället?

Kan ju bli hur skönt som helst med kombinationen hockey på Hovet, buss och fotboll i Gävle.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Sebbe G »

Andy skrev:Kanske man ska låta bussarna till gävle avgå från Hovet i stället?

Kan ju bli hur skönt som helst med kombinationen hockey på Hovet, buss och fotboll i Gävle.
Det var ingen dum ide alls!!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Mäklaren »

Vet inte var jag ska skriva detta, men jag tycker det är pinsamt att så många spelare i laget är nöjda med sin och lagets insats förra säsongen när de och laget i själva verket var helt bedrövliga.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Första isträningen på Hovet

Inlägg av Palmgren »

Mäklaren skrev:Vet inte var jag ska skriva detta, men jag tycker det är pinsamt att så många spelare i laget är nöjda med sin och lagets insats förra säsongen när de och laget i själva verket var helt bedrövliga.
Och jag utgår ifrån att du inte såg en enda hockeymatch förra säsongen. Ta och kamma dig för fan. Det är du som är bedrövlig som kommer in på forumet och skriver ett helt oväsentligt inlägg i helt fel tråd. :?
Skriv svar